V čem vás elektromobilita nikdy nepřesvědčí?

<< < (14/16) > >>

Miroslav Minařík:
Citace: Marian Hanzalík  23.10.2014, 22:56

Problém nie je ani dojazd, výmena baterii a pod.,  ale samotná podstata pohonu.
Ropa je zdroj energie, elektrina je len medium na prenos energie, ktorú musíme získat z iného zdroja.

A v čem konkrétně je ten neřešitelný problém?

Marian Hanzalík:
Problem neni pri dnešnom malom počte elektromobilov, ale pri ich masovom použití. Dnes značnú cast energie získavame z ropy. Čo sa stane, ak túto energiu (velkú čast z nej) začneme odoberat z rozvodnej siete?
Zajiste sa to dá vyriešit, ale tam je hlavný problém elektromobilu, vodíkového pohonu a pod. - dostatočný zdroj energie miesto ropy.

Miroslav Minařík:
Citace: Marian Hanzalík  23.10.2014, 23:09

Problem neni pri dnešnom malom počte elektromobilov, ale pri ich masovom použití. Dnes značnú cast energie získavame z ropy. Čo sa stane, ak túto energiu (velkú čast z nej) začneme odoberat z rozvodnej siete?
Zajiste sa to dá vyriešit, ale tam je hlavný problém elektromobilu, vodíkového pohonu a pod. - dostatočný zdroj energie miesto ropy.

Uvádíte, že je to problém? To je průběhový čas. Ale ten ještě v praxi nenastal. Problémy jsou jinde. Až budou vyřešeny stávající, tedy do té doby, bude vyřešena i distribuce. Ale tuto otázku bych položil Jaromírovi Marušincovi až jej tedy zastihnu.

Marian Hanzalík:
Velmi hrubý odhad: Osobný automobil na jazdu po rovine 90km/h potrebuje výkon napr. 7kW. Ak ročne prejde 20000km, spotrebuje približne 1600kWh ročne. (To by ale účinnost baterie+elektromotor musela byt 100%).
Ak o tuto energiu stupne odber každej domácnosti, určite to bude podstatný rozdiel.

Martin Novák:
Citace: Marian Hanzalík  23.10.2014, 23:09

Problem neni pri dnešnom malom počte elektromobilov, ale pri ich masovom použití. Dnes značnú cast energie získavame z ropy. Čo sa stane, ak túto energiu (velkú čast z nej) začneme odoberat z rozvodnej siete?
Zajiste sa to dá vyriešit, ale tam je hlavný problém elektromobilu, vodíkového pohonu a pod. - dostatočný zdroj energie miesto ropy.


Nekde na netu jsem cetl zajimavou analyzu, kde autor odhadoval elektricky prikon potrebny pro nahradu jen osobni dopravy v CR elektromobily. Byla to docela podrobna analyza a v jejim zaveru byl vysledek, ze pro nahradu vsech osobnich aut v CR elektromobily by bylo potreba vybudovat 7x novy Temelin tak nejak rovnomerne pres cele Cechy a Moravu a zhruba desetinasobne posilit rozvodnou a distribucni sit...

Pokud nabijim elektromobil jen ja, je to v pohode. Pokud to udela 10 mych sousedu, zacne docela problem...

Navigace

[0] Index zpráv

[#] Další strana

[*] Předchozí strana