Jaký přívod k druhé rozvodnici?
Lukáš Schejbal:
ještě jsem zapomněl dodat že každý okruh je jištěn zvlášť 10A jističem akorát zásuvky v kuchyni mám 16A
David Hruda:
Citace: Lukáš Schejbal 08.01.2014, 17:57
Chtěl bych pomoci jsem elektrikář laik.
To je co?
Samouk bez velkých zkušeností
Víte, obvykle se k takovým instalacím dostanu v době, kdy je vymalováno, obloženo, někdy i nastěhováno. Pak se takový "samouk bez velkých zkušeností" smutně kouká, co vše je špatně, co se dalo udělat lépe a praktičtěji a co je třeba předělat.
Elektrika není botník, který vás za dva roky omrzí a vyhodíte ho- bude tam desetiletí.
Jistě někde blízko vás je šikovný elektrikář nebo revizní technik (nejlépe na samém počátku projektant, ale všichni víme, jak to u nás chodí...), který vám rád poradí s tím, co zvládnete sám, a zbytek dodělá. Bude vás to něco stát, ale věřte, že se to vyplatí.
Bez náležitých zkušeností a znalostí se prostě elektrika dobře dělat nedá.
(vždycky se směju u domků za pár milionů, které mají na brance bezdrátový zvonek- jasný příklad toho, že to dělal někdo, kdo ty zkušenosti a znalosti neměl).
Lukáš Schejbal:
No to už tu bylo vyplázl jsem 5tis. za elektrikáře a nic z toho.A kdyby byl nějaký rozumný elektrikář neřeknu ani půl slova.A jelikož se v tomto státě dosti špatně rekonstruuje musí si člověk dělat většinu sám.Mám kamaráda revizního technika a řekl my že zapojení zásuvek i světel mám dobře jen že by 10A jističe klidně vyměnil za 16A na zásuvky.Jde mi jen o přívod a zapojení trouby se sporákem jinak je to vše odsouhlaseno a vyzkoušeno ;)
Lukáš Schejbal:
Jo a ještě pro upřesnění je to rozděleno TN-S
Vím že by to mělo být vedeno 5x ale nevím kolik
Jiří Schwarz:
Citace: Lukáš Schejbal 08.01.2014, 18:38
....Mám kamaráda revizního technika a řekl my že zapojení zásuvek i světel mám dobře jen že by 10A jističe klidně vyměnil za 16A na zásuvky....
A on tam něco měřil a ověřoval, nebo je to takový "střelec naslepo"?
Navigace
[0] Index zpráv
[#] Další strana