Mohu připevnit přímotop přímo na desku sádrokartonu bez další podložky?
Ludvík Kubík:
Citace: Lukáš Rotrekl 06.12.2013, 23:58
Je zhruba stejných proporcí jako já..tzn. 190cm a někde kolem 120kg
To zní skoro jako výhružka, ale nic ve zlém, jen jsem chtěl trochu oživit toto téma. Občas jsem trochu na pochybách, co na ten sádrokarton upevnit a co ne, a tak jsem chtěl znát názor elektrikářské elity. Řídím se pravidlem: Čím více informací mám, tím méně udělám špatných rozhodnutí a váš příspěvek byl pro mě rozhodně přínosem. (poklona) .
Zdenek Hejčl:
To Ludvík Kubík:
Co vám brání v tom, udělat si vlastní výzkum?
Uděllejte si cvičnou zeď ze sádroše a namontujte na něho přímotop a zatěžujte.
Hmoždinky jsou od výrobce testovány a doporučeny na zátěž.
Parametry zatížení jsou v katalogu: doporučená zátěž v kg.
Teda pokud to nejsou hmoždinky no name..... (zle)
Pak je zde lidský faktor, jak to udělá montér: dobře a kvalitně, nebo špatně.
solimek:
Při montáži přímotopu na sádrokarton je nutné zohlednit ještě toto:
Krátkodobá teplotní odolnost sádrokartonu je 75°C, dlouhodobě lze sádrokarton namáhat teplotu do 45°C. Ani při vysokých teplotách nehrozí sádrokartonu v žádném případě vznícení, je nehořlavý. Může ovšem dojít ke změnám, které mají vliv například na vzhled (vlasové trhlinky apod.), nebo ke snížení pevnosti.
Převzato z veveve vodouch cz
MrPeter:
Ohledně nosnosti sádroše doporučuji shlédnout toto video: jůtůb/watch?v=nqF5aRNjMH4
Vyrábí se červený sádroš (protipožární), který má zvýšenou požární odolnost. Mohl by tedy snášet vyšší teploty.
Pavel Horský:
A myslíte, že teplota sádroše za přímotopem dosáhne oněch 45°C?
Ať už ano nebo ne, je toto vlákno zářným příkladem toho, co se tu na diskusích děje již nějakou dobu. Píší se zde katastrofické scénáře, na přímotopy se věší lidé s vahou zralého pašíka, padají tu přímotopy pod zátěží........ ....no abych řekl pravdu, i mě se to opravdu špatně čte.