Jak vyřešit přepínání napájení ze sítě a měniče?
Pavel Rous:
Pokud použijete normální autoaku, musíte hlídat, aby se nevybíjely pod 80%, jinak se zničí velmi rychle. U gelovek můžete vybíjet podstatně víc. V tom vidím jediný rozdíl. Ale u solárních systémů dost podstatný.
Další věc je, že gelovku můžete mít ve sklepě, nebo jinde v domě, kdežto klasický plynující aku bych se tam dát neodvážil. Protože vodík je svinstvo. Jednou byste se mohl probudit ve zřícenině (zle)
Ján Garaj:
Bezúdržbové autobaterky vykladáte z auta,keď idete do garáže?Samozrejme,že tie akumulátory musíte niekde vhodne umiestniť, ale to by sme sa už nemuseli dohadovať o podmienkách, ktoré by mal každý kto sa chce do toho pustiť poznať vopred. Takéto školenia sú už tak trochu o ničom. Ešte ku tej mojej zabezpečovačke čo dožralo tak trochu pána Rajmonta. EZS som uviedol hlavne preto, že mi signalizuje SMS pokles napätia na 10V a upozorní ma, že pri poklese na 8V odpojí systém, aby sa nepoškodili baterky. Pri poklese na 10V štartujem diaľkovo opäť SMS elektrocentrál u, ktorá dobije baterky, ak nesvieti správne slnko na kolektory. Tak asi by som to napísal už všetko.Nemám viac čo ku tomu dodať.
raj:
Citace: Ján Garaj 18.08.2012, 09:07
EZS som uviedol hlavne preto, že mi signalizuje SMS pokles napätia na 10V a upozorní ma, že pri poklese na 8V odpojí systém, aby sa nepoškodili baterky. Pri poklese na 10V štartujem diaľkovo opäť SMS elektrocentrál u, ktorá dobije baterky, ak nesvieti správne slnko na kolektory. Tak asi by som to napísal už všetko.Nemám viac čo ku tomu dodať.
Ještě lepší. Napájet zabezpečovačku elektrocentrál ou (sice přes baterky) ...
váš volný čas bych chtěl mít ... ::)
Mimochodem existuje krabička, kam připojíte cca 3-6 panelů a druhý konec strčíte do zásuvky.
O legalitě zde mluvit nebudu, stojí to cca 5 tisíc a umí to hned dodávat do sítě (600W) ...
Mají to v každém shopu se solární technikou.
Pavel Rous:
Krabička - Ano vím. Ale je zcela neřiditelná, takže lze očekávat dodávku energie ven. :(
Jiří Schwarz:
Citace: Pavel Rous 18.08.2012, 08:55
Pokud použijete normální autoaku, musíte hlídat, aby se nevybíjely pod 80%, jinak se zničí velmi rychle. U gelovek můžete vybíjet podstatně víc. ...
Když tomu věříte...
Chemie je chemie a nabíjení a vybíjení "olověné" AKU baterie je především chemie.
Pokud dojde při nabíjení a vybíjení k nějaké chybě a na deskách se vytvoří "cosi, co jsme nechtěli", u klasické baterie to při dalších nabíjecích cyklech máme šanci dostat "na dno v podobě kalu", u "gelovky" to neumím!
Takže z gelovkou bych byl opatrný. A především při provozu v trvale nabitém stavu bych si hodně hlídal maximální napětí a kontroloval teplotu. Z katalogového listu jistého seriozního výrobce je např. možné vyčíst, že pro tvrvale dobíjený režim (to je běžně v autě, v UPS,...) je to 2,3V na článek při 20 stupních, při vyšší teplotě se maximální napětí snižuje...
Navigace
[0] Index zpráv
[#] Další strana
[*] Předchozí strana