Jiří Lochman
|
|
« kdy: 08.02.2012, 19:03 » |
|
Mám podezření, že nepracuje správně. Bydlím v rodinném domě a mám elektrické vytápění. V zimních měsících mám spotřebu cca 5000kWh. Každý měsíc provádím odečet elektroměru a stavy si průběžně zapisuji. Minulý měsíc (leden) jsem si však všiml, že elektroměr načetl o cca 10.000kWh více než je průměr v tomto měsíci (zvedla se pouze hodnota nočního proudu). Hned jak jsem na toto přišel, volal jsem na PRE, aby poslali technika. Technik přijel, provedl odečet (něco do elektroměru strčil) a od té doby ukazuje elektroměr zase normální spotřebu. V domě jsem nic nového nezapojoval, všechny spotřebiče fungují normálně, topení topí normálně (v lednu jsem nijak přetopeno v domě neměl), tak absolutně nechápu, co se mohlo stát. Existuje něco, co může za takovouto spotřebu? Myslím tím něco v síti, co způsobilo evidentní chybu měření? (nízké napětí?) O chybě v topení pochybuji, protože, pokud by bylo porouchané, tak netopí, případně bych cítil v lednu přetopeno, ostatní domácí spotřebiče zase podle zdravého rozumu nemohou mít tak astronomickou spotřebu a dále si myslím, že při poruše např lednice by se zvedla spotřeba i vysokého tarifu, který však zůstal v normě, tak kde je chyba?
Je možné, aby byl špatný elektroměr? Máme digitální, poměrně nový typ. Už se někdy stalo, že udělal tento digitální elektroměr chybu v měření? Chci mít jistotu, než ho pošlu na cejchování. Mám tarif komfort přímotop 20, D45d
|