Lze reklamovat u dodavatele energie plošný pokles napětí v síti nn?

<< < (3/3)

Daniel Hudzík:
Citace: Fuk Tomáš  23.12.2011, 16:25

V takovýchto detailech se právě liší profesionální zařízení určená k budování rozsáhlých systémů od běžné spotřební elektroniky. Ale to by pak ten internet nemohl být levnější než nejlevnější. Za spolehlivost se platí.

Tímto "providerom" ide hlavne o cenu. Castokrat ked vidim na akych zariadeniach funguju, ostava mi rozum stat

Fuk Tomáš:
Pavel Smílek by myslím mohl vyprávět, jaké konce to bere, když se tímto směrem vydá velký telekomunikačn í operátor... ;D

Jiří Schwarz:
Docela by mě zajímalo k jakému poklesu mohlo dojít.

"Profíci" dnes dokážou udělat zdroj, který funguje ve velmi širokém rozsahu napájecích napětí, takže by to nějaký menší pokles neměl ovlivnit.
"Solidní" výrobci mají hlídání napětí zdroje a ještě než některé z napětí poklesne tak, aby to mohlo mít vliv na funkci, "shodí" zařízení do nějakého klidového stavu a až je napětí OK, udělá RESTART.
A komu záleží na správné funkci, nevěří programátorům, že se nemůže program "zacyklit v nějaké slepé smyčce" a pro jistotu nasadí nějaký Watchdog.

Nechci dělat negativní reklamu, ale také se setkávám s tím, že po restartu jednoho prvku padne část sítě a servisák neví kam dřív...

SMILEK:
Citace: Fuk Tomáš  23.12.2011, 17:32

Pavel Smílek by myslím mohl vyprávět, jaké konce to bere, když se tímto směrem vydá velký telekomunikačn í operátor... ;D

Pětiletka proměny mobilní sítě prosperujícího operátora do totálně vybydlené žumpy má (zejména v českém provedení) ustálené schéma, které lze obecně popsat snadno:
(bigbb) (bigbb) (bigbb) (bigbb) (bigbb) (bigbb) (bigbb) (bigbb) (bigbb) (bigbb)
nenažermentmanagement (+vlastníci)

(surprice) (surprice) (surprice) (surprice) (surprice) (surprice) (surprice) (surprice) (surprice) (surprice) (surprice) (surprice) (surprice)
nižší management

(eek)  (no) (fool)
technici (zejména ti znalí)

(wall) :'(  (cryi)  
technici (a vlastně většina zaměstnanců) o pár let později

A zářné zítřky?
   Jistě, jsou už na cestě. Zde ... (helpsmajl)

Tomáši, sám dobře víš ;),  že praktické aplikace tohoto schématu, viděné v poslední pětiletce v této zemi, nelze vůbec veřejně popisovat. Lidé by ani nevěřili, že je něco takového v praxi vůbec možné (zle).

K dotazu (nic osobního, Wifiny v této zemi sehrály historicky velmi důležitou roli):
1) předpokládám, že nemáte s distributorem energie podepsánu nějakou zvláštní SLA. V tom případě máte s pravděpodobnos tí limitně se blížící jedné smůlu.
2) Popisovaná "vyjímečnost" události je dosti relativní pojem. Řešili jsme opakovaně situace, kdy nešel proud téměř čtyři dny na ploše okresu (>100 000 lidí - zimní bouře),  nebo týden na ploše o rozloze kraje (povodně). Jak myslíte, že vypadala následná reklamace "vyjímečné události" u dodavatele energie? Zkuste hádat.
3) I "malá" WiFi síť se dá ošetřit proti tomuto (krátkodobému) jevu (ale on by tam pak nebyl takový výtěžek na zákazníka, že  ;) ).
4) Zvykejte si. Se vzrůstem podílu OZE to může být i v našich sítích o něco pestřejší. Tedy ne že bych to chlapcům v našich distribucích nějak záviděl :).

Navigace

[0] Index zpráv

[*] Předchozí strana