Lze reklamovat u dodavatele energie plošný pokles napětí v síti nn?

(1/3) > >>

ISP provider:
Jsme provozovatele mensi bezdratove internetove site (cca 30 vesnic a cca 1000 uživatelů).
Dnes v noci se stala vyjimecna udalost.
Kolem 3 hodiny ranní zřejmě kleslo napětí v síti a tím bylo způsobeno, že se zaseklo několik našich vysílačů a asi 100 uživatelů.
Zařízení nejsou zničena, ale musela se odpojit od sítě a zase připojit.
Což na první pohled není žádná tragédie, ale je to dost nepříjemné v případě poskytování internetu.
Kazí to dobré jméno, navíc ne vše lze obvolat telefonicky, takže i hodně výjezdů.
Občas se stane, že se někomu nějaké zařízení zasekne, ale takhle plošně a  v jeden okamžik se to stalo prvně.
Lze tohle nějak reklamovat u ČEZu?
Máme záznamy, z kterých lze dokázat, že došlo k výpadku zařízení.
Jedná se o zařízení používající systém PoE (napájení po ethernetu),  tedy z principu náchylnější na pokles napětí.

Pavel Ryšavý:
nastudujte si prosím
vyhlášku ERÚ 540/2005 o kvalitě dodávek elektřiny a souvisejících služeb v elektroenerget ice (včetně novelizace 41/2010)
a zároveň se podívejte na Vaši smlouvu co máte sjednáno z energetikou

Pokud je výpadek, nebo pokles napětí menší než předmětná vyhláška stanoví, pak je to váš problém nikoli energetiky.
Ještě můžete mít ve smlouvě s distributorem sjednány jiné - přísnější - podmínky, pak výpadek porovnejte s garantovanými podmínkami ve smlouvě.

Pokud se jedná o výpadky u Vašich zákazníku doporučte jim výše uvedený postup, s Vámi se energetika o výpadku u třetí osoby bavit nebude.

Ale i tak pochybuji, že uspějete, pokud je to kritické zařízení na kterém závisí celá Vaše síť, proč tam ještě nejsou UPS-ky?

František Šohajda:
Jak píše kol. Ryšavý......UP S asi bude jejich odpověď...
Co znám problémy s jejich sítí (distributora),  tak i namontovaný zapisovač můj, neuspěl !
CHtěli si dát svůj zapisovač (zaplombovaný jejich čísly),po měsíci si jej dojeli vzít na vytažení dat do PC....Týden jsem tam volal, vše je podle zákona...i když data nikomu nechtěli ukázat !

Takový bude postup i asi u vás!

Martin1548:
Citace: ISP provider  20.12.2011, 22:26

Jedná se o zařízení používající systém PoE (napájení po ethernetu),  tedy z principu náchylnější na pokles napětí.



Reklamovat můžete každé vybočení ze odchylky +- 10 % ze 230 VAC, ale musíte k tomu mít ocejchovaný měřící přístroj státní zkušebnou.
Co se týká zaseknutí síťových prvků, tak za to patří vyhodit na hodinu vašeho správce sítě že kupuje šmejdy, normální zařízení je při poklesu napájecího napětí v resetu a po obnovení správného napětí se samo od sebe spustí normálně.

Jirka Š. Svejkovský:
Citace: Martin1548  21.12.2011, 09:33

normální zařízení je při poklesu napájecího napětí v resetu a po obnovení správného napětí se samo od sebe spustí normálně.


Mě se takhle chová router na stole v ceně 1.200 Kč. Divil bych se, že to neumí mikrovlnný spoj v ceně několika desítek tisíc Kč.

Pokud vím, tak přístroje napájené pomocí PoE se restartují právě vypnutím napájení. Takže i když došlo k pádu OS na pojítkách (třeba vlivem několika pokusu o restart při napětí blízko vypnutí),  šlo restartovat zařízení takto i na dálku. Neznám topologii vaší sítě, ale buď bych namontoval UPS nebo podpěťové relé. To by vám zaručovalo, že pokud se napětí v síti bude blížit k nebezpečné hranici, zařízení radši odpojí a připojí zpět až bude napětí zas OK.

Tu reklamaci zkusit můžete. Distributor o závadě možná informaci má, uvidíte, jak se k tomu postaví.

Navigace

[0] Index zpráv

[#] Další strana