Chápu správně štítkové údaje motoru 5.5 kW připojeného k soustavě 3PEN 400/230V?

<< < (3/6) > >>

Rozmahel Vladimír:
Je to již zcela jasné, ale podle této logiky by tedy měl obyčejný motor Y D 230/400V snést do Y 690V?

Petr Moravec:
PROČ! Jak jste na to přišel?  Motor  D / Y  = 230 / 400 V, tento nelze zapojit v soustavě 3×230 / 400 V do D ale spouští se a provozuje se vždy jen do Y,
jelikož každá z jeho cívek je navinuta pro napětí ca 135 V.   Ale to už vše vysvětlil p. Doležal.

Rozmahel Vladimír:
Ne, tak ne. Už jsem měl na mysli obecný příklad.
Citace: Rozmahel Vladimír  08.02.2011, 22:41

...obyčejný motor Y D 230/400V snést do Y 690V?
Tento motor běží na D 400V, má cívky na 400V. Potom by tedy mohl snést 690V do Y. Je to asi o provedení vinutí motoru. Cívky na 400V D byly vždy do Y zapojeny na 230V. To platí i u dotazovaného motoru v úvodu vlákna. Tomu ale navíc výrobce udává 690V do Y. To u běžných motorů nikdy nebylo, ale asi by to mělo fungovat?

Jirka Hub:
Citace: Rozmahel Vladimír  08.02.2011, 22:41

Je to již zcela jasné, ale podle této logiky by tedy měl obyčejný motor Y D 230/400V snést do Y 690V?

Já myslím že ano. Pak by při zapojení D a 400V odebíral stejný proud jako při zapojení Y a 690V.
Ale protože fázové napětí ke sdruženému je 230V a ne 690Vm bude pohon vlivem rozložení sdruženého napětí mezi svorkami na fázové na vinutích odebírat při stejné impedanci cívek vinutí nižší proud.
Řekl bych že třetinový.

Citace: Petr Moravec  08.02.2011, 22:56

PROČ! Jak jste na to přišel?  Motor  D / Y  = 230 / 400 V, tento nelze zapojit v soustavě 3×230 / 400 V do D ale spouští se a provozuje se vždy jen do Y,


Y D nerovná se D Y, odtud zřejmě to nedorozumění  :)

Petr Moravec:
Přečtěte si pozorně příspěvek p. Doležala. Tam  už není dál co komentovat.
Motor na začátku vlákna je  D/Y,  400 / 690,  tedy každá ze tří cívek je navinuta pro U= 400 V, tudíž v zapojení do Y lze použít pro napětí 690 V.
Z toho plyne, že lze použít spouštění Y / D pro snížení záběrového proudu při startu.
Motor  D/Y,  230 / 400  u tohoto motoru je každá ze tří cívek navinuta pro napětí  230 V a nelze tedy provozovat v zapojení do D
provozuje se pouze v zapojení do Y.
Omlouvám se za úlet.  Číslo "135 V" u předcházejícíh o příspěvku z "22:56". Vzniklo v zápalu dělení odmocninou ze tří  :'(
(ale cívka je samozřejmě vinuta na 230 V).

Navigace

[0] Index zpráv

[#] Další strana

[*] Předchozí strana