Jak rozdělit spotřebiče na jednotlivé jističe?
zuzaes:
Rekonstruju byt.
Mám zde jednofázový jistič, kde je 3x 10A jistič a 2x 6A
Mám v plánu standardně lednici, troubu, indukční dvouplotýnku, pračku, digestoř a počítač, rádio, lampička.
Deska bude mít 1x1.8 kW a 1x1400W, pračka netuším (moc se to u nich nepíše >:( ), lednice taktéž nevím ale bude střední až menší.
A trouba tak cca 2800W (podle informací níže mi to ale asi jistič neunese, tak nevím)
Našla jsem vzorec, že W=A*V ale nevím zda mám počítat V jako 220 nebo 230.
Jsem úplný laik, mým rádcem je pouze wiki a google.
Elektrikář bude až za měsíc, ráda bych se případně připravila na redukci spotřebičů či navýšení jističe.
Můžete mi prosím poradit?
Radek Červený:
Wiki ani google z vás při vší úctě elektrikáře neudělá. Toto není zrovna úkol pro laika.
Raději v lednici vychlaďte lahodný mok, v troubě něco dobrého upečte a uvidíte, že ten elektrikář za Vámi přijede cobydup ;)
Fuk Tomáš:
Citace: zuzaes 16.10.2010, 17:54
Rekonstruju byt.
Mám zde jednofázový jistič, kde je 3x 10A jistič a 2x 6A
Mám v plánu standardně lednici, troubu, indukční dvouplotýnku, pračku, digestoř a počítač, rádio, lampička.
Do hlavního jističe 25A se s takovou sestavou vejdete. Ale nezapomněla jste na myčku, rychlovarnou konvici, vysavač, žehličku - a výhledově i nějaké pomocné topítko, klimatizaci...?
Rekonstrukce bytu je ideální příležitost i k rekonstrukci přípojky od elektroměru do bytu na třífázovou.
zuzaes:
Citace
Do hlavního jističe 25A se s takovou sestavou vejdete. Ale nezapomněla jste na myčku, rychlovarnou konvici, vysavač, žehličku - a výhledově i nějaké pomocné topítko, klimatizaci...?
Rekonstrukce bytu je ideální příležitost i k rekonstrukci přípojky od elektroměru do bytu na třífázovou.
Pravda, to mě napadlo, ale to prý stojí dost peněz. Dohledala jsem, že mám jen 20A jistič. Myčka nebude, konvice, vysavač a žehlička ano.