Podle které ČSN musí mít rozvaděč v průmyslovém provozu hlavní vypínač?
Pavel Ryšavý:
Citace: Radim Strycharski 01.07.2010, 09:04
Taky jsem nikde nenašel definici laika.
Mezinárodní elektrotechnic ký slovník,
heslo 195-04-03, Laik, ordinary person, osoba, která není ani znalá ani poučená
heslo 195-04-02, osoba poučená (v elektrotechnic e), osoba přiměřeně poučená osobami znalými nebo pod jejich dohledem, aby jí bylo umožněno rozeznat rizika a vyhnout se nebezpečím, která elektřina může způsobit
heslo 195-04-01, osoba znalá (v elektrotechnic e), osoba s odpovídajícím vzděláním a zkušenostmi, které ji umožňují rozeznat rizika a vyhnout se nebezpečím, která elektřina může způsobit
Jirka Š. Svejkovský:
Citace: Radim Strycharski 01.07.2010, 09:04
Osobně bych § 3 zrušil.
Já taky. I s celou vyhláškou.
Padesátka už je hodně vyčichlá. Neříkám, že je špatná, vydržela hodně dlouho s minimálními změnami. Jak se ale na nás valí předpisy EU, začínají problémy s kompatibilitou .
Některé evropské pojmy tam prostě nejsou řešeny. Kvalifikace ve zbytku Evropy se také ověřuje jiným způsobem než u nás.
Náš elektrikář má osvědčení pro samostatnou činnost v celém oboru elektroinstala ce. Jediné dělení je výbuch/nevýbuch a napětí. Jak to ale dopadne, když elektrikář z JZD Lhota začne tahat operační sály, umíme si všichni představit.
To už jsme ale dost daleko od původního tématu.
Citace: Pavel Ryšavý 01.07.2010, 09:25
Já nejsem ani osoba znalá, ani poučená. Jsem osoba znalá s vyšší kvalifikací. Jsem tedy laik?
Jinak (jednicka)
Pavel Ryšavý:
No a aby v tom byl guláš, tak ČSN EN 50110 ed. 2 zná v článku 3.2.5 osobu seznámenou a odkazuje se na heslo mezinárodním elektrotechnic kém slovníku, ve kterém je definován Laik o:-) (dance) (zle)
Jirka Š. Svejkovský => Laik s vyšší kvalifikací?
Jan Alin:
Citace: Pavel Ryšavý 01.07.2010, 09:25