Proč mi spínané zdroje vyhazují proudový chránič?
Libor Vítek:
Tak už se to vyřešilo. Pozval jsem elektrikáře, který nám tam tu instalaci dával dohromady. Ten začal megaohmmetrem přeměřovat spotřebiče, které mi to nejčastěji vyhazovaly. Na nic jsme nepřišli, tak jsem začal vzpomínat, co se událo nového v době, kdy to začalo blbnout. V té době jsme kupovali nový lustr. Tak jsem sundal lustr, megaohmmetrem změřil odpor mezi PE a N vodičem lustru a pic ho, odpor šel k nule. No to mě teda pěkně nakrklo. Krám za 3500 a vyhazuje to chránič. Uvnitř je totiž nějaký měnič na 12V, protože na lustru je 8 halogenek a asi ten zdroj není moc dobře navržený... Tak elektrikář pokrčil ramenama a zapojil lustr bez PE vodiče a je po problémech. Akorát si musím pamatovat, že když začne světlo v ložnici vyhazovat jistič, že na to nemám makat holou rukou :D
Díky všem za příspěvky!!
Miroslav Revús:
To nie je moc "kóšer". Človek je tvor zábudlivý. Odporúčam vám kúpiť nový zdroj do lustru a vymeniť ho.
Jan Alin:
Citace: Libor Vítek 10.05.2010, 13:21
Tak elektrikář pokrčil ramenama a zapojil lustr bez PE vodiče a je po problémech.
To je zrovna to nejhorší z možných řešení, já bych šel lustr reklamovat.
Jiří Buben:
(zle)
Lubomír Jindra:
1. Pokud je ten světelný okruh zapojený na jistič 16A o kterém jste říkal že občas také vypadne, je to špatně. (!)
2. Pokud to svítidlo způsobovalo vybavení chrániče, jističe nebo obojího, viděl bych to na závažnější závadu toho svítidla. (!)
3. Proudové chrániče, jističe a pojistky jsou tu od toho, aby v případě poruchy, kterou tyto technické prostředky dokáží zjistit, elektrický obvod odpojily. Řešení kdy se do pojistky strčí hřebík, nebo se odpojí ochranný vodič PE jsou špatná. (plc)
Co tak kdyby se vám v autě blokovala brzda v levém předním kole? Co tak zajít k automechanikov i, ten by tu brzdu prostě odpojil a je to ne? Vždyť vám budou brzdit ještě tři kola a když o tom víte a budete opatrný... tak šťastnou cestu.
Navigace
[0] Index zpráv
[#] Další strana