Víte o dostupné a přehledné odb. literatuře?
Miroslav Minařík:
Ten link vedl na archiv knižek, o kterých jsme psali. Většinou člověk pátrající po informacích komparuje více zdrojů. A tak se často přihlíží i na staré (i historické) zdroje. Aktuální jsou platné normy.
Co se týká knížek, tak jsou populární tyto dvě:
Příručka pro elektrotechnik a
Praktická elektrotechnik a
Ovše něco stojí. Upřimně! Kdybych měl sám v jiném oboru pořizovat takovou literaturu, nastudovat to a provést, pak už bych měl asi k takovému oboru nějaký vztah. V mém případě má lenost raději najde odborníka. Však v elektrotechnic e je blízkost odborníka důležitá, jak často upozorňují kolegové.
Ota Kindermann:
(poklona) vsechny odborniky elektrikare.
Jsem pouceny laik (kdysi a formalne i nejaky "lepsi" § 50, ale eltech vzdelani nemam zadne. Chci rekonstruovat rozvody v byte 40 let starem (mimo novych privodu k el. troube a pracce vse AL).
Po zkusenostech s topenari, podlahari a truhlari mi smi do bytu jen dukladne overeny remeslnik!
Proto si chci co mozna nejvice udelat sam.
Poradite mi v teto diskuzi aktualni literaturu pro elektro laika technika? Predem diky.
Miroslav Minařík:
O literatuře jsou předešlé příspěvky.
O řemeslnících v domě bych mohl psát dlouhé romány. Pokud jsme zvyklí v elektrotechnic e na nějakou úroveň a řád, pak vězte, že ostatních oborech řádí opravdu neskutečná benevolence. u elektrikáře se v případě potřeby opravdu lze odvolat na normu. V případě topenářů, stavařů se často stává, že při vyslovení termínu norma, vás probodne útočný pohled nevědoucího nádeníka.
Tedy pokud si vyberete elektrikáře, který má ve vašem okolí nějaké reference, zpravidla se nedostanete do problémů jako v ostatních řemeslech.
Jiří Schwarz:
Je to taková zvláštní záležitost. Kdo byl chytrej a měl na to, udělal si školu, aby mohl dělat "lepší práci" a dnes je z něj třeba elektrikář. A kdo byl blbej že ho nikam jinam nevzali, šel se učit na zedníka.