Co se stane hasiči, když se dostane zásuvka 400V pod vodu?

<< < (3/5) > >>

František Šohajda:
Já jsem myslel, že u Hasičů mají vše jasné při zásahu /ať to je požár, voda, záplavy apod../....celkem dost známých RT odešlo před mnoha lety do jejich služeb a jsou tam dodnes a občas je vidím i v komunikačních prostředcích při zásazích jako odborníci při zásahu....zejm éna při vyšetřování požárů a škod od elektrické energie....

Petr Hasil:
U zásahu by měli mít hasiči vše jasné. Ale jestli je vypnutý přívod el.energie ve sklepě, či nějaké průmyslové šachtě bohužel určitpřesně nejde, dokud to buď nezkusím zkoušečkou nebo nevyzkratuji.

Jsem vyučený elektrikář, velmi mne baví věci kolem této energie, proto si také chodím na tento web číst příspěvky i když elektrikařinu jsem ani pořádně v životě nedělal.
Jsem zároveň velitelem směny u poloprofesioná lních hasičů a proto mne toto také zajímalo. Někdy se rozhodujeme ve vteřinách někdy v minutách. A každé nashromážděné informace z "odborných řad" jsou dobré.
U dobrovolných hasičů využívám docela dost vědomosti z mého povolání. Věřte mi, že co vím z práce mi na žádném školení neřeknou. Někdy to dokonce popřou, že to není možné. Někdy je prostě lepší dát na odborníky a ne na ty co vědí od všeho trošku.

Ještě jednou dík. 

Olda Morávek:
Zažil jsem nechtěně podobný pokus na vlastní kůži.
Před lety jsem na stavbě při balení zjistil, že se nám spoj prodlužek na 230V IP20 válí kompletně ponořený ve špinavé kaluži.
Nejen, že nevypadlo jištění, ale zásuvky se ani neohřály. A to jsem z nich vyléval vodu proudem.

Tak nevím, jak je to s tou vodivostí vody?? :-X

Rastafarian:
čistá destilovaná voda je izolant, ale jakmile je znečištěna třeba solí tak už vede slušně.

Jan Alin:
Citace: Olda Morávek  05.12.2009, 14:26

Tak nevím, jak je to s tou vodivostí vody?? :-X

Čistá voda je izolant, přidáním nečistot, např. soli se stává vodivou. Lze si to bezpečně vyzkoušet s baterií 4,5V, žárovičkou, kusem drátu, solí a sklenicí vody.

Navigace