Lze provozovat topnou spirálu na 110V v naší síti bez měniče?
Martin1548:
Jde to samozřejmě trafem, ale také jde zapojit do série kondenzátor 260 mikrofaradů na síťové napětí. Při použití menšího kondenzátoru to bude také méně topit, na temperování motoru stačí několik desítek W a na to stačí snadno dostupný kondenzátor asi 3 mikrofarady na síťové napětí.
Martin1548:
Kondenzátor na síťové napětí = kondenzátor uzpůsobený k provozu v obvodu střídavého proudu 230VAC.
Zbyněk Hála:
Zapojil bych to s časovým spínačem a nechal zapnout cca 1 hodinu před odjezdem. Proč topit motor celou noc?
S tou regulací je to složitější. Težko řešit správný druh regulace, když nevíme přesné parametry topení. 100W výkon by asi nic neohřál, protože ztráty tak velkého motoru vyzařováním jistě převýší 100W, natož když auto stojí venku a na větru. Ale nepřipojil bych k topení nic bez znalostí jeho parametrů - regulace z vysavače je pro rozsah např. od 150 do 230V, takže pro napájení topení na 110V se bez úpravy moc nehodí.
Jirka Š.:
Tohle, co tu autor příspěvku popisuje, je zjevně nutné při provozu například na Aljašce. U nás zpravidla stačí správně namíchaná mrazuvzdorná směs :)
JirkaSaufl:
Nevím jak správně namíchaná směs vyřeší napětí pro topné tělísko? Ale možná by vás překvapilo jak hodně vysoká je běžná pracovní teplota vody v tomto motoru. Jaký má být poměr s destilovanou vodou a na jaké hodnoty se pak dostanete..atd . To už je ale do jiného fóra..
Když to shrnu tak buď koupit trafo 230/110, nebo verzi tělíska na 230V. Co se stane pokud trafo bude pouze například na 500W? Dojde k jeho přetížení a zničení nebo se nestane nic a jen se sníží výkon tělíska? Chtěl jsem se ještě zeptat co vše by vyřešil ten kondenzátor? Jestli to správně chápu tak by se pouze snížil výkon?
Navigace
[0] Index zpráv
[#] Další strana
[*] Předchozí strana