Jak vyřešit nedostatečný příkon pro elektrokotel?
Petr Benetka:
Citace: Kamil Novák 18.12.2008, 08:06
A opravdu neexistuje varianta 12kW, která by umožňovala komfortnější ovládání ? ??
Bohužel.
Moratop, který má zřejmě nejlepší parametry a o kterém jsme uvažovali se dělá jen ve výkonech 7,5; 15 a 22,5 kW...
No, poohlédneme se po něčem jiném...
Kamil Novák:
A klidně začněte s hledáním zde.
Nedávno se tu v jedné z diskusí řešily praktické zkušenosti s různými typy a výrobci kotlů. ;)
Petr Benetka:
Citace: Kamil Novák 18.12.2008, 09:05
A klidně začněte s hledáním zde.
Nedávno se tu v jedné z diskusí řešily praktické zkušenosti s různými typy a výrobci kotlů. ;)
Tak jsem přelouskal co jsem kde našel. A moc moudrý z toho stejně nejsem. - Z toho co je na trhu mi zbyl Dakon a Protherm. Dakon má (dle toho co jsem se dočetl), jakési podivné zapojení (nejsem elektrikář) a u Prothermu (dle toho co jsem se dočetl) odcházejí relé... - Už abychom dodělali tu kotelnu na dřevoplyn... :)
Radek Červený:
Citace: Petr Benetka 18.12.2008, 07:58
(Kotel 12kW lze nastavit na 6 nebo 12kW, kdežto ten 15kW na 6, 9, 12, 15kW a má některé funkce, které ten slabší nemá).
ono to máte celkem jedno, v praxi stejně zjistíte, že ten přepínač výkonů je stejně jenom hračka pro tatínka na první měsíc provozu. Pokud vám v domu chybí teplo, tak tam ty kilowaty nacpat musíte ať chcete nebo nechcete, a je jedno, jak je tam budete cpát. Pokud přepnete kotel na vyšší stupeň, spálí dvakrát tolik, to je pravda, ale vytopí dům o polovinu dřív. Takže věřím tomu, že i s přepínáním 6/12 kW v pohodě vyjdete. Spíš bych pořešil eqitermní regulaci a adresné spínání radiátorů a kotle, tam je mnohem zajímavější úspora.
Citace: Petr Benetka 18.12.2008, 09:43