Jak připojit na stávají rozvody chatky ke zdroji 230V s akumulátory?
Jarda K.:
Mám zahradní chatku ve které jsou po předcházejícím majiteli udělané elektrické rozvody bez připojení k rozvodné síti.
Přípojku dělat nechci, protože by byla drahá (poměrně velká vzdálenost k přípojnému místu cca 120 m) vzhledem k předpokládané spotřebě el. energie (pouze víkendový provoz jaro-léto-podzim).
Předpokládám pouze provoz osvětlení+ malé radio+ malá lednička.
Jsem laik, ale uvažoval jsem o připojení akumulátoru přes měnič napětí na stávající rozvod.
Lze toto připojení provést?
Jak silný měnič napětí pořídit?
Jako nabíječku bych chtěl pořídit malá elektrocentrál u, která by se dala použít v případě nutnosti vyššího odběru?
105,
Martin545615:
Lze to provést, prostě si koupíš UPS, napojíš ji na rozvody (to samozřejmě oficiálně nemůžeš a musí to dělat pouze příslušný odborník), akorát zapomeň na ledničku, má příliš velkou spotřebu zvláště v létě a velká baterka 44Ah nestačí ani na jednu noc, to by ta elektrocentrál a musela jet furt. Na chlazení na víkend je nejvýhodnější vozit si s sebou led z domova + přenosnou ledničku.
Největší efektivity by se dosáhlo svícením LEDkama přímo na napětí akumulátoru 12V/24V, podobně s rádiem.
Daniel Reiský:
TO Martin 545615
Tak UPS, která by utáhla pouze malé osvětlení, malé rádio a malou lednici lze zakoupit, ale taková, která by to "utáhla" delší dobu byť jen tyto spotřebiče bude stát moc peněz. Jsou i tzv "UPS", které dokáží utáhnout i celý dům mnoho hodin, ale stojí n-krát více, než by vás stála pevná, trvalá a spolehlivá přípojka.
Pro ilustraci koukněte např. na :
http://www.powerkinetics.cz/us9001.asp a podobné stránky
Nezapoměňte že záložní zdroje obyčejných konstrukcí pro obyčejné smrtelníky, tedy ne pro zálohování operačních sálů jsou určeny pro zálohování napájení v řádech desítek minut, max. jednotek hodin a pro váš účel jsou neefektivní.