Jaký je rozdíl mezi jednofázovým a třífázovým rozvodem?

<< < (4/11) > >>

Tomáš Jarovec:
Citace: R.Š.  01.12.2008, 20:23

Šlo mi jedině o to, že jsem koukal na zapojení sporáku kde bylo zakresleno připojení 3x fáze v 220V a návod nabádal L1 napojit na modrej, L2 na hnědej, L3 na červenej a PE na ZŽ

Nebyly ty barvy modrá+černá+červená? Tak se dříve označovaly jednotlivé fáze. PEN byla zelená. Modrá se dnes používá jinak.

Patrik Augustin:
Citace: R.Š.  01.12.2008, 20:23

***************  (poklona)  všem kteří poradily, je pravda že jsem laik tak se hned nečertěte někteří. Elektrika není můj obor, je sice pravda, že si v pohodě dokážu zapojit schodišták, zásuvky, dokonce vypočítat ohmův zákon:-),  dokonce jsem byl na kurzu trhacích prací, ale tam pouze jednoduchou elektriku:-). Šlo mi jedině o to, že jsem koukal na zapojení sporáku kde bylo zakresleno připojení 3x fáze v 220V a návod nabádal L1 napojit na modrej, L2 na hnědej, L3 na červenej a PE na ZŽ, chtěl jsem jen prostě pro laika vysvětlit, co by se stalo se zařízením pokud bych do něj v tomto zapojení poslal L1,L2,L3 380V:-). Toť vše. Nechci prosím zase nějaký flame, ať dám ruce pryč a tak podobně, upozorňuju nechci to zapojit takto, je mi jasné že to je špatně.

nejak Vas s tim sporakem nechapu. 400V mate pouze mezi L1/L2 L1/L3 L2/L3 ale proti PE nebo PEN mate vzdy 230V. Plotny jsou civky ktere jsou zapojene jednou stranou na fazi a druha musi jit proti N. Jo to aby jste dostal na plotnu 400V tak to by ste to musel zapojit pekne blbe ale taky to jde. A pokud to zapojite pouze s L1,L2,L3 tak Vam to nebude fungovat. Sporak neni motor. Nevim pokud tohle nechapete ani z toho co tady kolegove napsali a krasne nakreslili (coz je naprosto jednoduse a nadherne pochopitelne) tak se na to vykaslete.

vladd:
Len klud  R.S.