Můžete mi pomoci přesně definovat vyhr. a nevyhr. el zařízení?
Jaroslav Matějka:
(poklona) mnohokrát za vaše příspěvky, ale teď bych rád mou otázku nasměroval trochu jiným směrem. Mohu na tento ŽL tj. "Výroba a opravy elektrických strojů a přístrojů" montovat třeba EZS, EIB, co vlastně mohu na tento ŽL dělat? Ještě jednou (poklona) za Vaše názory.
Jan Alin:
To Milan Karvánek:
No a na to by mohla navázat ještě další otázka: když se výchozí revize tzv.strojního zařízení neprovádějí tak jaká je právní hodnota vydané výchozí revize na strojní zařízení. Ona totiž dle vyjádření některých odborníků vlastně neexistuje. Zkoušel jsem se poptávat už na mnoha místech ale vždy jsem dostal nicneříkající odpověď a dokonce jsem se ani nedozvěděl kdo by na tuto otázku měl dát právně závaznou odpověď.
Jan Alin:
To Jaroslav Matějka:
V tomto jsem sice skoro laik ale na ŽL "Výroba a opravy elektrických strojů a přístrojů" si myslím že určitě nemůžete montovat třeba EZS. To totiž není stroj. Pokud se mýlím rád se nechám poučit, vědomosti jsou vždy zapotřebí :-).
Milan Karvánek:
No p.Matějko já to vidím pořád stejně jako v mém příspevku z 14.12.05 22:28, poslední odstavec a dále > živnost 105 je primárně určena pro výrobce strojů a přístrojů. A protože pro výrobce strojů platí v plném rozsahu zá.22/79 - prohlášení o shodě, jemuž předchází příslušný shvalovací proces. A asi se na to ani nemusí dělat výchozí revize, viz naše rozbory s p.Alinem výše, nejsou stroje a přístroje vyhražená zařízení ve smyslu vyh.20/79.
takže pokud budete vyrábět nějakou řídicí součást EIB jste výrobce a jedete dle zák. 22/79 a neděláte revize. Pokud tyto výrobky někdo montuje potřebuje živnost na montáže 205. Pokud někdo chce dělat EZS musí mít dokonce ne ŽL, ale koncesní listinu "poskytování technických služeb k ochraně osob a majetku".
V čem je problém? Už máte tu 8 a oprávnění od ITI? to už jsme probírali před měsícem, nebo dvouma.
Zdenek Hejčl: