Domů Nápověda Vyhledávání Přihlásit Registrovat
Novinky:               PROSÍME VŠECHNY UŽIVATELE, PŘED POUŽITÍM DISKUSÍ ČTĚTE MÍSTNÍ PRAVIDLA! ZDE ...!


+  Diskuse Elektrika.cz
|-+  VEŘEJNÁ ZÓNA
| |-+  Témata ještě nezařazená do příslušných rubrik
| | |-+  Jak postupovat při umisťování kabelu a wallboxu na obecním pozemku?
0 uživatelů a 1 Host prohlíží toto téma. « předchozí další »
Stran: [1] Dolů Poslední příspěvky Tisk

Upozornění!
Odpovědi na témata nejsou právně závazné!
Na elektrickém zařízení smí pracovat pouze osoba s příslušnou kvalifikací dle nařízení vlády 194/2022 Sb. Podrobnosti zde!

Autor Téma: Jak postupovat při umisťování kabelu a wallboxu na obecním pozemku?  (Přečteno 3729 krát)
Ota Mach
Neverifikovaný uživatel @1

Offline Offline



« kdy: 28.03.2025, 16:20 »


Setkali s případem, nebo víte jak správně postupovat za situace, kdy v naši obci se parkují vozidla na vjezdech před domem mezi předzahrádkami?

Tyto plochy patří obci. Do budoucna uvažujeme nad plug in hybridem nebo elektromobilem a auto bychom chtěli dobíjet primárně doma. Dům bohužel nemá garáž, proto je možné dobíjení jen na vjezdu, který ovšem patří obci. Jde mi tedy o to zjistit, zda bude třeba povolení od stavebního úřadu k položení kabelu, který by vedl z domu na předzahrádku a k případnému sloupku na kterém by byl wallbox?

Samozřejmě vím, že budu potřebovat souhlas obce, respektive věcné břemeno s vedením kabelu, to ale nebude problém.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Martin Kurka
*
Offline Offline



Projektant automatizace a strojů


« Odpověď #1 kdy: 29.03.2025, 10:52 »

Když si budete jist, na které straně auta máte dobíjecí zásuvku, možná vám bude stačit umístění na vašem plotě předzahrádky, resp,vyměnit jeden ze sloupků plotu jako nosič wallboxu či jen zásuvky.
 Ono v případě hybridu ve valné většině nepotřebujete ani wallbox, stačí bytelná venkovní jednofázová zásuvka s předřazeným chráničem typu B a v autě mít "opuchlý kabel s cestovní nabíječkou" což je snad vždy příslušenství k autu.
Záleží na rozvaze, jaký je mezní proud palubní nabíječky, jaká je kapacita baterie v autě, a kolik kilometrů denně jezdíte. Z toho vám vyjde proud potřebný na 8 hodinové dobití baterie. V případě čistokrevného elektroauta a krátkých denních tras nemusíte nikdy dobíjet baterku do plna, ale udržovat ji někde na pro životnost optimálním rozmezí mezi minimem a maximem kapacity. A jen jednou za čas ji dotáhnout do maxima aby se srovnaly články. Pročtěte si fóra o elektromobilit ě, dobrých rad je tam hodně. U hybridu, který má baterku malou se dobíjí většinou vždy do plna.

Například znám majitele Tesly, který dobíjí doma výhradně z "běžné" zásuvky 230V palubní nabíječkou Tesly. Jezdí denně krátké trasy cca do 50km/den a občas dobíjí déle než 8 hodin. Ale je to druhé auto v rodině.

V případě čistokrevného elektroauta se dělá poměrně dost druhů velmi malých wallboxů ve venkovním (např nerezovém) provedení s odnímatelným kabelem.

A Wallboxový kabel mezi autem a wallboxem může být třeba 6m dlouhý, ale nesmí přes něj nikdo chodit či přejíždět a je pro jeho životnost ideální, když se neválí po zemi. Ale čím je kratší, tím lépe.
Ale na veřejném prostranství pozor na hravé pejsky...

V každém případě jak typ wallboxu, tak jeho umístění je dobré dělat na míru konkrétnímu elektroautu. A volba umístění platí i pro garáž.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Nikdy není dost času,aby se to udělalo dobře. Ale pak je dost času, aby se to udělalo znovu

Teorie=vše víme ale nic nefunguje
Praxe=vše funguje a nevíme proč
Teorie spojena s praxí=nic nefunguje a nikdo neví proč

Vysoce odborných omylů se dopouští jen specialisté

Ďábel je skryt v detailu
Milan Hudec
*
Offline Offline



« Odpověď #2 kdy: 29.03.2025, 10:59 »

Zde bych debatu rozvinul.....
B nebo B+?
Názory v montážních schematech se mnohdy rozschází.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Martin Kurka
*
Offline Offline



Projektant automatizace a strojů


« Odpověď #3 kdy: 29.03.2025, 11:12 »

Rozhodnutí je na správném čtení návodu k wallboxu nebo k palubní nabíječce auta.
Některé mírně dražší wallboxy mají ochranu proti unikající složce DC proudu a proti středofrekvenč ním složkám unikajícího proudu zaintegrovánu do wallboxu a mají pak předepsaný a stačí v instalaci mít o hodně lacinější chránič typu A. V souhrnu investice celé instalace wallboxu je pak dražší wallbox o hodně levnější celkovou investicí.

Velmi laciné wallboxy mají předepsané a potřebují speciální chrániče pro elektroauta B+ a co jste ušetřil na laciném wallboxu v tu ránu proděláváte.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Nikdy není dost času,aby se to udělalo dobře. Ale pak je dost času, aby se to udělalo znovu

Teorie=vše víme ale nic nefunguje
Praxe=vše funguje a nevíme proč
Teorie spojena s praxí=nic nefunguje a nikdo neví proč

Vysoce odborných omylů se dopouští jen specialisté

Ďábel je skryt v detailu
Milan Hudec
*
Offline Offline



« Odpověď #4 kdy: 29.03.2025, 11:21 »

No, tak to jsem nevěděl poklona
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
František Šohajda
*
Offline Offline


RT E2-A


« Odpověď #5 kdy: 29.03.2025, 15:37 »

No, tak to jsem nevěděl poklona

Třeba viz příloha...Má to vestavěné...

* 864474187-datasheet-solax-evc.pdf (480 KB - staženo 95 krát.)
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

RT -EZ   - elektroinstala ce domovní, specializace na zdravotnické rozvody... revize ve zdravotnictví ...už 40 let....
Viktor Klemon
*
Offline Offline



« Odpověď #6 kdy: 31.03.2025, 08:28 »

Namiesto Wallboxu je výhodnejšie inštalovať zásuvku 1653 ( päťkolík, 16 A) z vostavanou 230 V zásuvkou. Tak pripojíte akékoľvek vozidlo v budúcnosti. Ak chcete chrániť pred cudzím odberom,
tak do skrinky so zámkom. Zapojiť cez chránič typ A. Kábel vám nikto neukradne,
je zamknutý na strane vozidla.
Väčšia amperáž je zbytočná, väčšina nových vozidiel má DC len 11 kW, takže 16A  stačí.
Kábel je vhodnejší 5x4mm, kvôli stratám a otepleniu.
Urobil by som aj prípravu na blokovanie na NT, oplatí sa.
Podľa dispozície by mohla stačiť na hranici pozemku alebo budove, a to je jednoduché,
budova alebo pozemok je váš..
Nabíjací kábel s vstavaným obvodom riadenia nabíjania, teda vlastne prenosný wallbox si potom
vozíte so sebou. A existujú aj káble bez nepohodlnej krabice, kde je všetko vostavané
v konektore na strane vozidla, resp. ak má aj prúdový chránič tak ten je v konektore u zásuvky.
Viď sortiment METRON ,  dĺžku vám dodajú akúkoľvek podľa objednávky do 25 m.
Majú aj variantu s reguláciou výkonu podľa nameraného prúdu na vstupe budovy,
s bezdrôtovým prenosom.
Ak nevychádza vzdialenosť od budovy, pozemku alebo by šiel kábel cez chodník,
šlo by predísť administratívn ym ťahaniciam, umiestnením, presunutím elektromerovéh o
rozvádzača - stĺpika u vjazdu, proti tomu nie je možné nič namietať.
A máte kam umiestniť a priípojiť nabíjaciu zásuvku.

Oficiálne povolenie by možno na ohlášku bolo možné, ale pri terajšej kampani
proti elektromobilom a závisti susedov by to mohla byť vcelku komplikovaná vec.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Martin Kurka
*
Offline Offline



Projektant automatizace a strojů


« Odpověď #7 kdy: 03.04.2025, 21:54 »

A existujú aj káble bez nepohodlnej krabice, kde je všetko vostavané
v konektore na strane vozidla, resp. ak má aj prúdový chránič tak ten je v konektore u zásuvky.
Když víte, co vše máte ve wallboxu tak víte, že nabíjecí kabely s wallboxovou elektronikou integrované v zásuvce musí být ošizené a o plných AC a DC ochranách se vám může jen zdát. A stejně musíte v autě vozit Menenkes kabel, není součástí veřejných nabíječek. Když vám tento jednoduchý kabel ukradnou, nebo poškodí, je to levnější než kabel s vestavěnou elektronikou.

Nemluvě o tom že vytažení 3x16A nebo 3x32A průmyslové vidlice a¨z průmyslové zásuvky pod plnou zátěží nepřispěje životnosti vidlice ani zásuvky, kdežto u Menenkes jak sáhnete na pojistku vidlice, hned stykač wallboxu odpíná a vytahujete vidlice bezproudově.

Navíc wallboxy dobře spolupracují s  odběrem domu, takže nevyrazíte hlavní jistič u elektroměru, spolupracují se solárními měniči, umí (pokud to umí auto) reverzní čerpání energie z baterky auta, mají třeba RFID blokování odběru neoprávněnou osobou apod. A většinou umí stavy domácí elektoinstalac e přenést bezdrátově a podle situace měnit nabíjecí proud, nabíjet při nízkém tarifu nebo i jednoduše časovým plánem atd.
Pouhá průmyslová zásuvka se zdá být laciná na pořízení, ale pro opravdu rozumné nabíjení auta ji musíte předřadit tolik přístrojů, že jejich instalace a cena zaplatí několik wallboxů.
Takže domácí wallbox pro elektroauto není předražený nesmysl, pokud se nepídíte po designových kouscích.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Nikdy není dost času,aby se to udělalo dobře. Ale pak je dost času, aby se to udělalo znovu

Teorie=vše víme ale nic nefunguje
Praxe=vše funguje a nevíme proč
Teorie spojena s praxí=nic nefunguje a nikdo neví proč

Vysoce odborných omylů se dopouští jen specialisté

Ďábel je skryt v detailu
jan as x
Neverifikovaný uživatel @6
******
Offline Offline



« Odpověď #8 kdy: 05.04.2025, 19:40 »

Kazdy dobijeci kabel k autu ma prece integrovany proudovy chranic nebo ne? A predpokladam ze i na DC nebo ne?

A k tazateli: kdyz chče delat cokoliv na cizim pozemku tak to bud udela s povolenim majitele (a obec si jiste vynuti revizi a vsechno co je treba) anebo to udela na cerno…
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Martin Kurka
*
Offline Offline



Projektant automatizace a strojů


« Odpověď #9 kdy: 05.04.2025, 23:26 »

Odnímatelný dobíjecí kabel má dvě koncovky, jejich zajišťovací zobáčky jsou opatřeny spínačem detekujícím překlenutím rezistoru snahu o vysunutí kabelu. Dále je v jedné koncovce další sériový rezistor, jehož velikost říká wallboxu, jaký má kabel průřez, aby nedošlo k přetížení kabelu.
O tom jaký proud umí palubní nabíječka auta rozhoduje elektronika auta buďto digitální komunikací, nebo impedancí dalšího signalizačního rezistoru v autě. A wallboxova elektronika vyhodnotí obě informace a pošle nejvyšší možný AC proud. Teda neřídí jeho velikost sama, ale na dálku jej reguluje pomocí elektroniky v palubní nabíječce auta pomocí PWM modulace nabíjecího proudu za palubním usměrňovačem.
Ve wallboxu je jen stykač pro zapnutí AC do auta (musí spínat i N). Plus jsou zde ochrany proti zemnímu proudu, klasické jištění proti nadproudu (pojistkami, aby vypnulo jištění i DC složku poruchového proudu),      a ochrana proti DC složce proudu a tyto ochrany v případě poruchy nedovolí stykač zapnout.
Dále většinou wallbox umí měřit i velikost AC proudu a velikost AC i DC složky unikajícího proudu do kostry auta. A v neposlední řadě často umí nějak komunikovat rádiem s mobilní sítí a se solárním měničem a s externími proudovými transformátory u elektroměru objektu.

Takže nabíjecí kabel je jen vícežilový kabel. Po silných žilách jde jednofázová, dvoufázová nebo trojfázová AC silová energie (včetně N a PE pólu),      po slabých žilách jde 12V DC z auta, jdou po nich impedance rezistorů a případná digitální komunikace CAN protokolem.

Pak existují nabíjecí kabely s "opuchlým" kabelem, a jednofázovou nebo průmyslovou trojfázovou vidlicí. V té opuchlosti je v podstatě malý wallbox. Kontaktní vypínací prvek, elektronika řízení proudu pro palubní nabíječku auta a základní ochrany.
A existují i mini provedení této opuclosti, kde onen wallbox je vestavěn přímo v jedné z vidlic. Sami uznáte, že čtyřpólový vypínací kontaktní prvek vestavěný do vidlice má asi naprosto jinou výdrž než standardní prvek ve skříče wallboxu a že prostě něco se musí z prostorových důvodů ošidit a pak se počítá třeba s tím, že drahý B nebo B+ chránič je součástí domovní elektroinstala ce.
A pokud tam není vše funguje do prvního průšvihu, ten nastává většinou v zimě (sníh s deštěm a slaná břečka na a pod autem) nebo v parném létě (sluníčko pere na onu miniaturní vidlici).

Mimochodem, slaboproudá komunikace má potenciály proti PE vodiči a ten je spojený s kostrou auta. Takže, nemáte-li v místě připojení PE potenciál proti zemi vyrovnaný a ještě ke všemu je třeba bez chrániče, pak napojování nabíjecího kabelu ve venkovním prostředí je i velmi nebezpečné a když chránič je tak bude velmi nepříjemné.


* Menenkes.jpg (53.03 KB, 918x259 - prohlédnuto 66 krát.)
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Nikdy není dost času,aby se to udělalo dobře. Ale pak je dost času, aby se to udělalo znovu

Teorie=vše víme ale nic nefunguje
Praxe=vše funguje a nevíme proč
Teorie spojena s praxí=nic nefunguje a nikdo neví proč

Vysoce odborných omylů se dopouští jen specialisté

Ďábel je skryt v detailu
Ota Mach
Neverifikovaný uživatel @1

Offline Offline



« Odpověď #10 kdy: 10.04.2025, 20:54 »

 poklona  všem za odpovědi. Je to u nás přesně jak píše Viktor, mezi předzahrádkou a domem vede chodník, proto to nejjednodušší umístění na fasádě nepřipadá v úvahu. Každopádně varianta přemístění rozvaděče je zajímavá. Zkusím od stavebního úřadu zjistit co budou všechno vyžadovat a kdyby to bylo hodně kompilované, určitě by tohle řešení asi stálo za to. Co se týká technického řešení,zatím opravdu úplně nevím, zásuvka 1653 zní jako fajn řešení, obzvlášť proto, že primárně zvažuju zatím plug in hybrid, ale pro wallbox hraje zase možnost RFID karet, aplikace a přeci jen asi vyšší bezpečnost...
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
František Šohajda
*
Offline Offline


RT E2-A


« Odpověď #11 kdy: 11.04.2025, 08:16 »

Citace
Samozřejmě vím, že budu potřebovat souhlas obce, respektive věcné břemeno s vedením kabelu, to ale nebude problém.

K tomu určitě i projekt se skutečným zaměřením položeného kabelu!Tak jako všechno na veřejmén prostranství.
Projektant by se měl v tom vyznat.  poklona
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

RT -EZ   - elektroinstala ce domovní, specializace na zdravotnické rozvody... revize ve zdravotnictví ...už 40 let....
Stran: [1] Nahoru Poslední příspěvky Tisk 
« předchozí další »
SLEDUJTE PODOBNÁ TÉMATA ZDE!

Příbuzné diskuse a články z Elektrika.cz

 ### ELEKTROMOBILITA LIVE!
 Jak je to s revizemi, když se jedná o vozidla s elektromotory?
 Jaký typ motoru zvolit pro elektromobil?
 Bude součástí tohoto portálu srovnávání elektromobilů?
 Elektrický autobus jede až 250 km/h
 AMPER 2011 - Dobíjecí stanice pro elektromobily ABB
 Elektrická tříkolka Peugeot EX1 je rychlejší než roadster Tesla!
 Proč elektro-mobily/skútry nemají vícestupňovou převodovku?
 Kolik toho víte o elektromobilitě vy?
 Siemens otevřel dvě nabíjecí stanice pro elektromobily, dobití je zcela zdarma
 ABB: Elektromobily a jejich nabíjení
 LAPP Kabel konference 2011 (FRANCIE Metz) poprvé představila HELIX
 Na Electric Emotion Tour se připojí i SCHRACK
 Kde je elektropažout?
 Bezkabelové dobíjení elektromobilů
 Futuremotion: Použité baterie z elektromobilů – budoucí zdroj elektrické energie získané z obnovitelných zdrojů
 LAPP: Produkty určené pro E-mobilitu
 MSV 2011: Elektromobil VUT SUPER EL II.
 Jak by dopadlo Electric e-motion tour v zimě?
 Opožděný 70. DIGIT, který se nevešel do číselné řady
 E.ON+ Siemens+ LETIŠTĚ BRNO= veřejná dobíjecí stanice.
 Budete sledovat ve čtvrtek 10.11 ve 20:00 živé ELEKTROMOBILITY?
 AKUMULACE elektrické energie #2 Elektromobily
 Čtvrté ELEKTROMOBILITY přivítaly vítěze rallye!
 LAPP: Kabel HELIX stejně dlouhý, ale elektromobilu zabere méně místa
 SCHRACK: Přednáška o elektromobilitě Petra Jahody
 Na veletrhu AMPER 2012 bude zvolen elektromobil roku 2012
 Jak funguje elektromobil ve 20-ti stupňových mrazech?
 Jak byste vyřešili současné napájení devíti elektromobilů na D1?
 SCHRACK: Nabít elektromobil za 20 minut je možno KDEKOLIV
 FCC Public: Perspektivy elektromobility
 FCC Public: Perspektivy elektromobility na veletrhu Amper
 Testovali jsme hybridní Peugeot 508 RXH diesel
 Sleduj jedinečné záběry ELECTRIC EMOTION 2011 v nestříhaných klipech!
 Electric emotion tour II: přejezd Peugeotu iOn Praha – České Budějovice
 Dobijte si energii na své cesty
 ŽIVĚ s účastníky WAVE! (pátek 13.7. ve 20:00)
 Projekt WAVE 2012
 ELEKTROMOBILITY #5.1 WAVE 2012 a něco navíc
 Nabíjecí stanice Rittal pro elektromobily
 Změní ultrarychlé nabíječky konzervativní přístup k elektromobilitě?
 Rychlonabíjecí stanice pro elektromobily již brzo součástí běžného provozu měst
 Kdo vyhraje elektromobilní závod Tichá cesta Praha-Vrchlabí-Brno-Praha?
 SCHRACK: Evropský týden mobility 2012
 Mezinárodní závod elektromobilů Tallin – Monte Carlo 2013
 Schrack Technik se připojuje k podpoře Evropského týdne mobility 2013
 Electricmarathon St. Petersburg – Monte Carlo přes Hradec Králové
 SCHRACK: I-CHARGE Home Typ2
 ELMARK PLUS: Ondrej Novomeský o vývoji elektromobility na AMPERu 2014
 ASEP: Jaromír Marušinec a Jiří Vlk o elektromobilitě na AMPERu
 Svět Elektromobility a my v roce 2014 teď LIVE na Elektrika.TV
 Pořídili byste si elektromobil Tesla?
 V čem vás elektromobilita nikdy nepřesvědčí?
 PHXC: Nabíjecí kabel do zásuvky pro nabíjení elektromobilů
 Je provoz elektromobilu oproti konvenčnímu automobilu skutečně ekologický?
 Nastal čas přesunout elektromobilitu do oblak?
 O budoucnosti elektromobility a sdružení Elektromobily
 Test elektromobilu TESLA model S
 Elektromobilů je v ČR už 1.500
 Dobíjecí kabely pro elektromobily a mapa elektromobility
 Trend park - jediná česká autopůjčovna zaměřená pouze na elektromobily
 ABB: Nové rychlodobíjecí stanice ČEZ pro elektromobily dodá ABB
 Elektromobilem kolem světa za 80 dní
 V Brně finišovala česká etapa závodu Electric Marathon 2016
 Norsko jako světová jednička v elektromobilitě
 Už to je 5 roků s iONem elektromobilem kolem ČR! Pamatujete?
 Neutopí se baterky v elektromobilu když se projede velkou louží?
 U Humpolce je avízovaná dobíječka elektromobilů funkční!
 TESLA se nabije ve Vystrkově!
 Kdy bude elektromobil na našich silnicích standardní vozidlo?
 TECOMAT: Nový sběrnicový modul podporuje nabíjení elektromobilu
 Těšíte se na montáž nabíjecích stanic pro elektromobily ?
 Jak se rozvíjí projekt EVMAPA
 TESLA Motors prakticky nejen v Česku!
 ABB Elektrotechnické výrobky získala od zákazníků v Evropě a Severní Americe tři zakázky na dodávku nejmodernějších rychlonabíjecích systémů.
 Malá série vozidel Mercedes-Benz Urban eTruck s elektrickým pohonem zahájí provoz v roce 2017
 Věříte, že bude u i nás elektromobil TESLA jednou řídit zcela za vás?
 TIP na katalog elektromobilního sortimentu SCHRACK Technik.
 Rychlonabíječky ABB pro elektrické autobusy poprvé míří do Velké Británie!
 ELEKTRO-MOBILITY #7 Elektromobilní Rallye Český Krumlov
 SCHRACK: Nabíjecí stanice pro elektromobily
 Elektrická motorka ZERO
 Co musí splňovat automechanik na opravy elektromobilů?
 Jak vyřeší v Norsku problém nabíjecích stanic elektromobilů?
 Rychlodobíjecí stanice loni dodaly téměř půl milionu kWh elektřiny
 Nejvýchodněji položené město v ČR má svoji dobíjecí stanici
 PHXC: Domácí nabíjecí stanice pro elektromobily
 Existuje uzamykatelný nabíjecí 16A. sloupek osaditelný chráničem a elektroměrem?
 V roce 2018 vypluje celoelektrická a autonomní nákladní loď
 PHOENIX Contact nabíjí super rychle!
 Firemní flotila Siemens se rozšíří o 6 elektromobilů
 Nový nabíjecí systém Mode-2 s IC-CPD je přenosná nabíjecí stanice
 Nový elektrický Jaguar I-Pace může být konkurentem Tesly
 Jak vnímáte budoucnost masivního rozvoje elektromobility?
 E-SALON poprvé v česku
 Siemens v české premiéře představuje novou rychlonabíjecí stanici 150kW
 Česká firma vyvinula domácí rychlonabíječku, auto nabije za hodinu
 ČEZ a Unipetrol pracují na desítkách rychlonabíječek
 Nová rychlonabíjecí stanice na Hlučínsku
 ABB a automobilka Porsche Japan zahájí vývoj nové generace výkonných nabíjecích stanic
 Jak nabít elektromobil na 100km za 3 minuty?
 Hurtigruten představil hybridní loď Roald Amundsen
 Nové pantografy pro elektrobusy
 Česká automobilka chystá útok v podobě několika elektromobilů
 Nová teplotní čidla pro elektromobilitu
 Tesla podala nový patent, který usiluje o zvýšení bezpečnosti baterií
 Aplikační sady pro chytré EV nabíjení
 V Lovosicích byla spuštěna rychlodobíjecí stanice
 Milióntý kus elektromobilu Tesla sjel z výrobní linky
 Jak přepojím zástrčku NEMA 14-50 na pětikolík 32A (zapojena jedna fáze)?
 Dopravní podnik Praha chystá nákup elektrobusů
 Tesla obnovila výrobu i přes zákaz
 Olomouc patří mezi pět nejvyužívanějších dobíjecích stanic ČEZ
 Kam bude směřovat česká mobilita v budoucnosti
 SCHRACK rozváží své zboží po Praze elektrickou dodávkou
 Akční nabídka: Příprava podkladů nabíjecích stanic zdarma!
 Katalog Nabíjecí stanice i-CHARGE
 ABB představuje stanici umožňující oboustranné nabíjení
 LAPP vyvíjí a vyrábí nabíjecí kabely pro elektromobily více než 10 let
 Elektromobilita - Nabíjecí stanice CION od SCHRACK Technik
 ABB hlásí výrazný nárůst v počtu nabíjecích stanic v Česku
 Musím u sazby D27d nabijecí stanici blokovat stykačem HDO?
 Lze nabíjet elektromobil DC mimo klasické DC rychlonabíjecí stanice?
 Letos v Elektrice slavíme 10. let od prvního českého elektromobilního rekordu!
 #EH: Víte, kdo dostal první pokutu za rychlou jízdu elektromobilem?
 Je napájecí kabel pro nabíječku elektromobilů v areálu investora stavbou?
 O mobilním sledování a měření energie našeho elektromobilu
 Co vše potřebuji k připojení Wallboxu k hlavnímu jističi?
 Čo treba splniť pre bezpečné napájanie domu zo zásuvky na elektroaute?
 Pomůže rozšíření elektromobility stavba dobíjecích míst pro elektronáklaďáky?
 Nač pamatovat při plánování dobíjecí stanice elektromobilů?
 Je složité přinutit všechny výrobce elektromobilů k jednotnému akumulátoru?
 Kde bude za pár desítek roků v elektrotechnice užitečná autonomní doprava?
 Jak se navrhuje kompatibilita nabíjecích stanic s elektromobilů?
 Jakými způsoby se dobíjejí elektromobily v bytovkách?
 Kde v odhadech o elektromobilitě udělali soudruzi chybu?
 Už jste slyšeli o nabíjení Plug&Charge (ISO15118)?

Aktuální slova (1)

Aktuální slova KUTIL (1)



Poháněno MySQL Poháněno PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006, Simple Machines Validní XHTML 1.0! Validní CSS!
+420 910 100 100
Stránka vytvořena za 0.049 sekund, 23 dotazů.