Domů Nápověda Vyhledávání Přihlásit Registrovat
Novinky:               PROSÍME VŠECHNY UŽIVATELE, PŘED POUŽITÍM DISKUSÍ ČTĚTE MÍSTNÍ PRAVIDLA! ZDE ...!


+  Diskuse Elektrika.cz
|-+  VEŘEJNÁ ZÓNA
| |-+  Témata ještě nezařazená do příslušných rubrik
| | |-+  Jak vnímáte budoucnost masivního rozvoje elektromobility?
0 uživatelů a 1 Host prohlíží toto téma. « předchozí další »
Stran: 1 ... 7 8 9 [10] 11 12 13 ... 24 Dolů Poslední příspěvky Tisk

Upozornění!
Odpovědi na témata nejsou právně závazné!
Na elektrickém zařízení smí pracovat pouze osoba s příslušnou kvalifikací dle nařízení vlády 194/2022 Sb. Podrobnosti zde!

Autor Téma: Jak vnímáte budoucnost masivního rozvoje elektromobility?  (Přečteno 171317 krát)
Radek Červený
Žij a nechej žít
*
Offline Offline




WWW
« Odpověď #162 kdy: 05.01.2019, 16:36 »

Nechápu ale, proč by mělo vadit tažení a případné nabíjení za předpokladu, že alespoň trošku energie v baterii zůstává. Tento režim je přece identický s jízdou z kopce.

Také neznám detailně konstrukci pohonu e-vozítek, ale u čmouda je při jízdě z kopce brždění motorem běžný jízdní režim, přesto startovat auto tažením na laně se nedoporučuje.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Slušnost je kouzelný nástroj, který otevřel mnohem více dveří než jakýkoliv doposud vynalezený klíč.
www.elektrikab rno.cz
info@elektrikabrno.cz
Juraj Rojko
*
Offline Offline



« Odpověď #163 kdy: 05.01.2019, 16:48 »


Díky. Takže jsem vlastně sepsal shrnutí toho článku aniž bych ho předtím četl.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Jiří_Hrubý
Neverifikovaný uživatel @7
*******
Offline Offline



« Odpověď #164 kdy: 05.01.2019, 17:17 »

ale u čmouda je při jízdě z kopce brždění motorem běžný jízdní režim, přesto startovat auto tažením na laně se nedoporučuje.
Tam je to kus od kusu, čím novější, tím horší.
Bolševik kupříkladu chytil na kliku a 4 plochý baterky.
Největší problém nastane u nového (po roce 2000 všechny),  při úplně vybité baterii.
Naivní snaha o roztažení nikam nepovede a může dojít k poškození motoru, protože nebude tlak oleje pro hydroštely. Důvod je prostý-elektrické palivové čerpadlo.
Další co může nastat, je u motoru s vysokou kompresí a rozvodovým řemenem je přeskočení řemenu, zejména když někdo bude roztahovat na jedničku nebo zpátečku.
Auto, které je fit, s baterií ve stavu, kdy čerpadlo natlačí, případně sazomet zažhaví a má snahu převalit, není moc riskantní roztahovat s trojkou přes spojku zvolna připojenou.
U elektrovozítek je ta problematika podobná, ale o tom pojednává ten článek docela pěkně.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Jan Franěk
Český elektrikář - živnostník
*
Offline Offline



váš elektrikář a revizní technik


« Odpověď #165 kdy: 06.01.2019, 20:58 »

https://elektrickevozy.cz/clanky/podivejte-se-jak-se-vyrabi-elektromobil-tesla-model-3
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Kamerové a bezpečnostní systémy, od návrhu po realizaci.
Systémové a MaR instalace, od návrhu po realizaci.
Revize el. a hromosvodů do 1000V
Topné kabely k vytápění i ochraně majetku.

www.fraja.cz ,  revize@fraja.cz ,  tel: 728171585
Jiří_Hrubý
Neverifikovaný uživatel @7
*******
Offline Offline



« Odpověď #166 kdy: 07.01.2019, 18:03 »

https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi/elektromobil-nabijeni-jan-zima-bloger-blog.A190104_121713_automoto_fdv

Zajímavé postřehy jsou i v diskusi pod článkem.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Juraj Rojko
*
Offline Offline



« Odpověď #167 kdy: 07.01.2019, 21:00 »

Nechápu proč to sem opět dáváte. Je to patrně nejtrapnější článek na téma elektromobilit y za poslední roky. Opravdu je nutné tomu dělat reklamu? Rád se budu bavit o reálných vlastnostech a údajích, ale na čvachtání v žumpě opravdu nemám chuť ani čas.

Nebo, abych vám nekřivdil, jste to sem dal kvůli zajímavým postřehům v diskusi od majitelů elektromobilů, kteří píší jak je to doopravdy?
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Milan Hudec
*
Offline Offline



« Odpověď #168 kdy: 08.01.2019, 07:01 »

Zásoby Cu jsou na 50let, ropy na 80let.
Není elektromobilit a z tohoto pohledu divná?
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Jan Franěk
Český elektrikář - živnostník
*
Offline Offline



váš elektrikář a revizní technik


« Odpověď #169 kdy: 08.01.2019, 07:45 »

Zásoby Cu jsou na 50let, ropy na 80let.
Není elektromobilit a z tohoto pohledu divná?

Třeba se od mědi ustoupí a bude nahrazena slitinami jiných vzácných látek, nebo kovů. Nebo může být objeveno další ložisko mědi, které nás dokáže ještě pár let udržet v práci  Mrknutí

https://technika.denikplus.cz/1203-v-japonsku-bylo-objeveno-rozsahle-lozisko-vzacnych-kovu-ktere-muze-zasobovat-svet-po-staleti.html
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Kamerové a bezpečnostní systémy, od návrhu po realizaci.
Systémové a MaR instalace, od návrhu po realizaci.
Revize el. a hromosvodů do 1000V
Topné kabely k vytápění i ochraně majetku.

www.fraja.cz ,  revize@fraja.cz ,  tel: 728171585
Juraj Rojko
*
Offline Offline



« Odpověď #170 kdy: 08.01.2019, 12:31 »

Zásoby Cu jsou na 50let, ropy na 80let.
Není elektromobilit a z tohoto pohledu divná?

1. Těch 50 let souhlasí, ale nejde o zásoby (zdroje),  ale rezervy. Toto číslo je od roku 1950 průměrně 40let s tím, že se v poslední době poměrně výrazně zvyšuje.

2. Roční těžba mědi je cca 12Mt. Známé zdroje jsou 2100Mt a předpokládané, zatím podrobně neprozkoumané 3500Mt. Jedna nula vám tam tedy chybí.

3. Měď (na rozdíl od ropy) patří mezi suroviny s největším podílem recyklace. 2/3 mědi vytěžené od roku 1900 se stále používá. Automobily patří k výrobkům, ze kterých lze měď recyklovat téměř 100%.

4. U současných (klasických i elektro) vozidel je velký prostor pro snížení podílu mědi. Rozsah a způsob provedení elektroinstala ce je absurdní vzhledem k pokroku v oboru.

5. Náhrada jinými materiály je možná a žádoucí bez ohledu na dlouhodobou dostupnost mědi.

Zdroje:
http://copperalliance.org/wordpress/wp-content/uploads/2012/01/ICSG-Factbook-2014.pdf
http://pubs.usgs.gov/fs/2014/3004/pdf/fs2014-3004.pdf

Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Jiří_Hrubý
Neverifikovaný uživatel @7
*******
Offline Offline



« Odpověď #171 kdy: 08.01.2019, 15:32 »

Nechápu proč to sem opět dáváte.
Článek je víceméně blábol, byť navěšený na reálnou kostru.
Problematika zimního provozu je jasná, ovšem posledních možná 10 let nemrzlo, takže apokalyptické předzvěsti nezle ověřit praxí...
Ovšem až v diskusi se objevují zajímavé názory a zkušenosti reálných(?) provozovatelů, kteří evozítko nepovažují za modlu, ale za spotřebák, jímž ve skutečnosti je a podle toho hodnotí.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Juraj Rojko
*
Offline Offline



« Odpověď #172 kdy: 08.01.2019, 17:18 »

V Norsku 10let nemrzlo?  Šok
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Jiří_Hrubý
Neverifikovaný uživatel @7
*******
Offline Offline



« Odpověď #173 kdy: 08.01.2019, 17:32 »

Ne víc, jak u nás, voni totiž mají tendlelen teplej proud v móři Úsměv
Za mrazivé počasí považují -10°C a méně více jak týden.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Juraj Rojko
*
Offline Offline



« Odpověď #174 kdy: 08.01.2019, 19:17 »

No, můžeme se hádat co to znamená nemrzlo, ale skutečnost je taková, že zatímco u nás je průměrná teplota pod nulou zhruba dva měsíce, tak v Norsku jsou to měsíce 4. Ale dobře, beru že nějaké extrémní počasí tam není. Tedy většinou. -36°C stačí?


...Se čmoudem nenajíždím na dálnici ze zásady s míň jak půlkou nádrže a i na třetinu nádrže mě ten čmoud dokáže vrčet a topit 10 hodin (vyzkoušeno tři roky zpět v italských Alpách). A jsme opět u reálných dojezdů elektrických bazmeků.

No vidíte a elektrický bazmek dokáže na třetinu baterie topit 16 hodin při venkovní teplotě -17°C:

A do třetice něco k tématu úplného vybití baterie:

Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Jan Franěk
Český elektrikář - živnostník
*
Offline Offline



váš elektrikář a revizní technik


« Odpověď #175 kdy: 09.01.2019, 12:01 »

Pobavilo   Škleb

https://www.novinky.cz/auto/493911-na-veletrhu-srazila-autonomni-tesla-robota-poskozenim-na-miste-podlehl.html

Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Kamerové a bezpečnostní systémy, od návrhu po realizaci.
Systémové a MaR instalace, od návrhu po realizaci.
Revize el. a hromosvodů do 1000V
Topné kabely k vytápění i ochraně majetku.

www.fraja.cz ,  revize@fraja.cz ,  tel: 728171585
Jiří Kubík
Neverifikovaný uživatel @6
******
Offline Offline



« Odpověď #176 kdy: 09.01.2019, 14:55 »

... přesto startovat auto tažením na laně se nedoporučuje.

Roztahovat moderní auto na laně se nedoporučuje, protože nespálené
palivo z motoru se dostane do katalyzátoru.
Když se to povede a motor naskočí, palivo v katalyzátoru může vzplanout
a zničit ho.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Ivan Taraba
Neverifikovaný uživatel @6
******
Offline Offline



« Odpověď #177 kdy: 14.01.2019, 00:40 »

3. Měď (na rozdíl od ropy) patří mezi suroviny s největším podílem recyklace. 2/3 mědi vytěžené od roku 1900 se stále používá. Automobily patří k výrobkům, ze kterých lze měď recyklovat téměř 100%.

Kolik procent mědi asi zrecykluje průměrný český elektrikář? Přesto, nedostatek mědi bych nepovažoval za hlavní překážku rozvoje elektromobilit y. Před lety byla řeč o použití grafenu jako vodiče, ale asi ještě nepřišel jeho čas.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Martin Novák
*
Offline Offline




« Odpověď #178 kdy: 14.01.2019, 12:08 »

Kolik procent mědi asi zrecykluje průměrný český elektrikář?

Procento recyklace pak dohaneji nasi vic pigmentem obdareni spoluobcane, kteri jsou schopni treba medene okapy na baraku zrecyklovat za jedinou noc a 150m kabelu za vikend mezi pokladkou a zahrnutim zeminou...   Smích  Smích  Smích
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
ACEOF ACES
Neverifikovaný uživatel @7
*******
Offline Offline



Odpočet běží


« Odpověď #179 kdy: 14.01.2019, 14:33 »

Bez pomoci méně pigmentem obdařených spoluobčanů, by to procento recyklace nedohnaly. Smích
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

klima se rychle mění a společnost, jak jí známe se začne hroutit, pokud lidé co nejdříve podstatně nesníží svou spotřebu

31.12.2020 - 10 let a 9 měsíců.
Stran: 1 ... 7 8 9 [10] 11 12 13 ... 24 Nahoru Poslední příspěvky Tisk 
« předchozí další »
SLEDUJTE PODOBNÁ TÉMATA ZDE!

Příbuzné diskuse a články z Elektrika.cz

 ### ELEKTROMOBILITA LIVE!
 Jak je to s revizemi, když se jedná o vozidla s elektromotory?
 Jaký typ motoru zvolit pro elektromobil?
 Bude součástí tohoto portálu srovnávání elektromobilů?
 Elektrický autobus jede až 250 km/h
 AMPER 2011 - Dobíjecí stanice pro elektromobily ABB
 Elektrická tříkolka Peugeot EX1 je rychlejší než roadster Tesla!
 Proč elektro-mobily/skútry nemají vícestupňovou převodovku?
 Kolik toho víte o elektromobilitě vy?
 Siemens otevřel dvě nabíjecí stanice pro elektromobily, dobití je zcela zdarma
 ABB: Elektromobily a jejich nabíjení
 LAPP Kabel konference 2011 (FRANCIE Metz) poprvé představila HELIX
 Na Electric Emotion Tour se připojí i SCHRACK
 Kde je elektropažout?
 Bezkabelové dobíjení elektromobilů
 Futuremotion: Použité baterie z elektromobilů – budoucí zdroj elektrické energie získané z obnovitelných zdrojů
 LAPP: Produkty určené pro E-mobilitu
 MSV 2011: Elektromobil VUT SUPER EL II.
 Jak by dopadlo Electric e-motion tour v zimě?
 Opožděný 70. DIGIT, který se nevešel do číselné řady
 E.ON+ Siemens+ LETIŠTĚ BRNO= veřejná dobíjecí stanice.
 Budete sledovat ve čtvrtek 10.11 ve 20:00 živé ELEKTROMOBILITY?
 AKUMULACE elektrické energie #2 Elektromobily
 Čtvrté ELEKTROMOBILITY přivítaly vítěze rallye!
 LAPP: Kabel HELIX stejně dlouhý, ale elektromobilu zabere méně místa
 SCHRACK: Přednáška o elektromobilitě Petra Jahody
 Na veletrhu AMPER 2012 bude zvolen elektromobil roku 2012
 Jak funguje elektromobil ve 20-ti stupňových mrazech?
 Jak byste vyřešili současné napájení devíti elektromobilů na D1?
 SCHRACK: Nabít elektromobil za 20 minut je možno KDEKOLIV
 FCC Public: Perspektivy elektromobility
 FCC Public: Perspektivy elektromobility na veletrhu Amper
 Testovali jsme hybridní Peugeot 508 RXH diesel
 Sleduj jedinečné záběry ELECTRIC EMOTION 2011 v nestříhaných klipech!
 Electric emotion tour II: přejezd Peugeotu iOn Praha – České Budějovice
 Dobijte si energii na své cesty
 ŽIVĚ s účastníky WAVE! (pátek 13.7. ve 20:00)
 Projekt WAVE 2012
 ELEKTROMOBILITY #5.1 WAVE 2012 a něco navíc
 Nabíjecí stanice Rittal pro elektromobily
 Změní ultrarychlé nabíječky konzervativní přístup k elektromobilitě?
 Rychlonabíjecí stanice pro elektromobily již brzo součástí běžného provozu měst
 Kdo vyhraje elektromobilní závod Tichá cesta Praha-Vrchlabí-Brno-Praha?
 SCHRACK: Evropský týden mobility 2012
 Mezinárodní závod elektromobilů Tallin – Monte Carlo 2013
 Schrack Technik se připojuje k podpoře Evropského týdne mobility 2013
 Electricmarathon St. Petersburg – Monte Carlo přes Hradec Králové
 SCHRACK: I-CHARGE Home Typ2
 ELMARK PLUS: Ondrej Novomeský o vývoji elektromobility na AMPERu 2014
 ASEP: Jaromír Marušinec a Jiří Vlk o elektromobilitě na AMPERu
 Svět Elektromobility a my v roce 2014 teď LIVE na Elektrika.TV
 Pořídili byste si elektromobil Tesla?
 V čem vás elektromobilita nikdy nepřesvědčí?
 PHXC: Nabíjecí kabel do zásuvky pro nabíjení elektromobilů
 Je provoz elektromobilu oproti konvenčnímu automobilu skutečně ekologický?
 Nastal čas přesunout elektromobilitu do oblak?
 O budoucnosti elektromobility a sdružení Elektromobily
 Test elektromobilu TESLA model S
 Elektromobilů je v ČR už 1.500
 Dobíjecí kabely pro elektromobily a mapa elektromobility
 Trend park - jediná česká autopůjčovna zaměřená pouze na elektromobily
 ABB: Nové rychlodobíjecí stanice ČEZ pro elektromobily dodá ABB
 Elektromobilem kolem světa za 80 dní
 V Brně finišovala česká etapa závodu Electric Marathon 2016
 Norsko jako světová jednička v elektromobilitě
 Už to je 5 roků s iONem elektromobilem kolem ČR! Pamatujete?
 Neutopí se baterky v elektromobilu když se projede velkou louží?
 U Humpolce je avízovaná dobíječka elektromobilů funkční!
 TESLA se nabije ve Vystrkově!
 Kdy bude elektromobil na našich silnicích standardní vozidlo?
 TECOMAT: Nový sběrnicový modul podporuje nabíjení elektromobilu
 Těšíte se na montáž nabíjecích stanic pro elektromobily ?
 Jak se rozvíjí projekt EVMAPA
 TESLA Motors prakticky nejen v Česku!
 ABB Elektrotechnické výrobky získala od zákazníků v Evropě a Severní Americe tři zakázky na dodávku nejmodernějších rychlonabíjecích systémů.
 Malá série vozidel Mercedes-Benz Urban eTruck s elektrickým pohonem zahájí provoz v roce 2017
 Věříte, že bude u i nás elektromobil TESLA jednou řídit zcela za vás?
 TIP na katalog elektromobilního sortimentu SCHRACK Technik.
 Rychlonabíječky ABB pro elektrické autobusy poprvé míří do Velké Británie!
 ELEKTRO-MOBILITY #7 Elektromobilní Rallye Český Krumlov
 SCHRACK: Nabíjecí stanice pro elektromobily
 Elektrická motorka ZERO
 Co musí splňovat automechanik na opravy elektromobilů?
 Jak vyřeší v Norsku problém nabíjecích stanic elektromobilů?
 Rychlodobíjecí stanice loni dodaly téměř půl milionu kWh elektřiny
 Nejvýchodněji položené město v ČR má svoji dobíjecí stanici
 PHXC: Domácí nabíjecí stanice pro elektromobily
 Existuje uzamykatelný nabíjecí 16A. sloupek osaditelný chráničem a elektroměrem?
 V roce 2018 vypluje celoelektrická a autonomní nákladní loď
 PHOENIX Contact nabíjí super rychle!
 Firemní flotila Siemens se rozšíří o 6 elektromobilů
 Nový nabíjecí systém Mode-2 s IC-CPD je přenosná nabíjecí stanice
 Nový elektrický Jaguar I-Pace může být konkurentem Tesly
 E-SALON poprvé v česku
 Siemens v české premiéře představuje novou rychlonabíjecí stanici 150kW
 Česká firma vyvinula domácí rychlonabíječku, auto nabije za hodinu
 ČEZ a Unipetrol pracují na desítkách rychlonabíječek
 Nová rychlonabíjecí stanice na Hlučínsku
 ABB a automobilka Porsche Japan zahájí vývoj nové generace výkonných nabíjecích stanic
 Jak nabít elektromobil na 100km za 3 minuty?
 Hurtigruten představil hybridní loď Roald Amundsen
 Nové pantografy pro elektrobusy
 Česká automobilka chystá útok v podobě několika elektromobilů
 Nová teplotní čidla pro elektromobilitu
 Tesla podala nový patent, který usiluje o zvýšení bezpečnosti baterií
 Aplikační sady pro chytré EV nabíjení
 V Lovosicích byla spuštěna rychlodobíjecí stanice
 Milióntý kus elektromobilu Tesla sjel z výrobní linky
 Jak přepojím zástrčku NEMA 14-50 na pětikolík 32A (zapojena jedna fáze)?
 Dopravní podnik Praha chystá nákup elektrobusů
 Tesla obnovila výrobu i přes zákaz
 Olomouc patří mezi pět nejvyužívanějších dobíjecích stanic ČEZ
 Kam bude směřovat česká mobilita v budoucnosti
 SCHRACK rozváží své zboží po Praze elektrickou dodávkou
 Akční nabídka: Příprava podkladů nabíjecích stanic zdarma!
 Katalog Nabíjecí stanice i-CHARGE
 ABB představuje stanici umožňující oboustranné nabíjení
 LAPP vyvíjí a vyrábí nabíjecí kabely pro elektromobily více než 10 let
 Elektromobilita - Nabíjecí stanice CION od SCHRACK Technik
 ABB hlásí výrazný nárůst v počtu nabíjecích stanic v Česku
 Musím u sazby D27d nabijecí stanici blokovat stykačem HDO?
 Lze nabíjet elektromobil DC mimo klasické DC rychlonabíjecí stanice?
 Letos v Elektrice slavíme 10. let od prvního českého elektromobilního rekordu!
 #EH: Víte, kdo dostal první pokutu za rychlou jízdu elektromobilem?
 Je napájecí kabel pro nabíječku elektromobilů v areálu investora stavbou?
 O mobilním sledování a měření energie našeho elektromobilu
 Co vše potřebuji k připojení Wallboxu k hlavnímu jističi?
 Čo treba splniť pre bezpečné napájanie domu zo zásuvky na elektroaute?
 Pomůže rozšíření elektromobility stavba dobíjecích míst pro elektronáklaďáky?
 Nač pamatovat při plánování dobíjecí stanice elektromobilů?
 Je složité přinutit všechny výrobce elektromobilů k jednotnému akumulátoru?
 Kde bude za pár desítek roků v elektrotechnice užitečná autonomní doprava?

Příbuzné diskuse a články z Kutil.elektrika.cz

Aktuální slova (1)



Poháněno MySQL Poháněno PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006, Simple Machines Validní XHTML 1.0! Validní CSS!
+420 910 100 100
Stránka vytvořena za 0.066 sekund, 22 dotazů.