Domů Nápověda Vyhledávání Přihlásit Registrovat
Novinky:               PROSÍME VŠECHNY UŽIVATELE, PŘED POUŽITÍM DISKUSÍ ČTĚTE MÍSTNÍ PRAVIDLA! ZDE ...!


+  Diskuse Elektrika.cz
|-+  HYBRIDNÍ zóna
| |-+  JAK TO MÁ BÝT? - projekty, návrhy, rozpočty
| | |-+  Jak velká oka musí mít mříž před zářivkami v montážní jámě?
0 uživatelů a 1 Host prohlíží toto téma. « předchozí další »
Stran: [1] 2 Dolů Poslední příspěvky Tisk

Upozornění!
Odpovědi na témata nejsou právně závazné!
Na elektrickém zařízení smí pracovat pouze osoba s příslušnou kvalifikací dle nařízení vlády 194/2022 Sb. Podrobnosti zde!

Autor Téma: Jak velká oka musí mít mříž před zářivkami v montážní jámě?  (Přečteno 10937 krát)
petr pavlovic
Neverifikovaný uživatel @1

Offline Offline



« kdy: 09.06.2005, 12:31 »

prosim o pomoc, montázni jama pro nakladni automobily vse napajeno pres proudovy chranic 24 a 230, osvetleni zarivkami IP66 blokovano nejdriv dojde k odvetrani ventylatorem acca 1 min pak se zapne osvetleni musi byt ventylator urcen do vybusneho prostredi nebo staci obyc (rozdil acca 15tis) mriz pres zarivky i kdys jsou zapustene musi byt a jak velka oka? (Zde někdo nečetl pravidla! To musí někdo opravit a opozdí to zveřejnění!) petr

Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Georgis Fasulis
*
Offline Offline



Nepij, nekuř, cvič a zakrátko budeš zase chlapík.


« Odpověď #1 kdy: 09.06.2005, 14:43 »

To Pavlovič: Záleží na Protokolu stanovení vnějších vlivů. Ten by měl řešit prostředí v jámě. Pokud  je stanoveno jako BE3N2 - zóna 1 nebo 2, pak musí být nejen ventilátor v nevýbušném provedení, ale i ostatní el. zařízení. Pokud je ventilátor předepsán právě proto, aby prostředí jinak SNV (s neb. výbuchu) bylo považováno za prostředí BNV (bez neb. výbuchu),  pak nemusí být v "exu" (ex = nevýbušné provedení) ani ventilátor ani ostatní el. zařízení. Způsob a kapacita ventilace a taky jeho spolehlivost ale musí odpovídat ČSN 60079-10.  To ale zase musí řešit protokol o určení vnějších vlivů.

Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

G.F
Pavel Ryšavý
*
Offline Offline



« Odpověď #2 kdy: 10.06.2005, 07:39 »

Pokud je to montážní jáma pro opravy a pod. pro nákladní automobily bude nejhorší látkou patrně nafta. Pak bude maximálně nebezpečí požáru. Tj. BNV. Bod vzplanutí nafty je cca 55°C. Pokud bude možnost i benzin, ten má teplotu vzplanutí pod 0°C pak asi SNV. Ale jak uvádí kolega Fasulis nejřív kouknout do protokolu.
Pavel R

Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Smysl pro humor - znak ducha bystrého
.45 ACP; 7,62x39; 7,62x54R; 9x19; 12/70
Štefan Beláň
Karlovy Vary
*
Offline Offline



Chránič je chránič!


« Odpověď #3 kdy: 10.06.2005, 09:27 »

To: Ryšavý

To tedy zírám na teploty vzpanutí! To žijeme v hotovém pekle! Nechcete to přehodnotit a upřesnit?

Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Chránič chrání - jistič jistí.
Pavel Ryšavý
*
Offline Offline



« Odpověď #4 kdy: 10.06.2005, 10:06 »

To Beláň:
Ne!
Pro informaci:
Teplota vzplanutí je teplota, při které se nad volným povrchem hořlavé kapaliny vytvoří výbušná koncentace par.
Nezaměňujte teplotu vzplanutí a teplotu vznícení. Jsou to naprosto odlišné údaje.

O.K. ?

Pavel R

Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Smysl pro humor - znak ducha bystrého
.45 ACP; 7,62x39; 7,62x54R; 9x19; 12/70
Štefan Beláň
Karlovy Vary
*
Offline Offline



Chránič je chránič!


« Odpověď #5 kdy: 10.06.2005, 15:20 »

To: Ryšavý

 

Normu nemám a tak se nemohu přesvědčit, zda se používají tyto termíny s vysvětlením které podáváte. Selským rozumem je pro mne teplota vznícení a teplota vzplanutí totožná. Jestli se teplotě, při které dochází k odpařování a vytváření výbušné koncentrace, říká bod vzplanutí mne zajímá. Můžete uvést ČSN a článek? 

Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Chránič chrání - jistič jistí.
Štefan Beláň
Karlovy Vary
*
Offline Offline



Chránič je chránič!


« Odpověď #6 kdy: 10.06.2005, 15:44 »

Dovolím si citovat z ČSN 33 2320 z názvosloví:

BOD VZPLANUTÍ = nejnižší teplota hořlavé kapaliny, zjištěná předepsanou metodou, při které vnější zápalný zdroj vyvolá jen krátkodobé vzplanutí par nad hladinou kapaliny

BOD VZNÍCENÍ = nejnižší teplota horkého povrchu, při níž se hořlavý plyn nebo pára ve směsi se vzduchem vznítí následkem styku s tímto horkým povrchem za předepsaných zkušebních podmínek.

Této definici jasně rozumím!

Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Chránič chrání - jistič jistí.
Jaroslav Klinský
*
Offline Offline




« Odpověď #7 kdy: 11.06.2005, 17:00 »

To Beláň:
Při vší úctě k vám, nezapojujte se do diskuze, když nevíte přesně, o co se jedná.
ČSN 33 2320 již několik let není platná - byla nahrazena v současné době platnou ČSN EN 60079-10 (platná od 11/2003),  ČSN EN 60079-14 (platná od 05/2004) a ČSN EN 60079-17 (platná od 03/2004).
V 60079-10 je bod vzplanutí definován takto: nejnižší teplota kapaliny, při které kapalina za určitých standardních podmínek, uvolňuje páry v takovém množství, že jsou schopny vytvořit zápalnou směs par se vzduchem Bod vznícení podle vás je v čl. 2.20 definován jako "Teplota vznícení výbušné plynné atmosféry - je to nejnižší teplota horkého povrchu, při kterém dojde za stanovených podmínek ke vznícení hořlavé látky ve formě plynu nebo par ve směsi se vzduchem".
U nafty byl před časem změněn bod vzplatnutí z 50°C na 55°C - tím se dostala do III.třídy nebezpečnosti podle ČSN 65 0201, benzin automobilový má bod vzplanutí -24°C - ten je samozřejmě v I.třídě nebezpečnosti.
Jinak s řešením problému souhlasím s kolegou Fasulisem.

Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

revize E2/B, montáže
www.klinsky-elektro.cz
www.jardak.cz - moje fotky, ale ne s tematikou elektro
Štefan Beláň
Karlovy Vary
*
Offline Offline



Chránič je chránič!


« Odpověď #8 kdy: 11.06.2005, 17:49 »

To: Klinský

Díky za odpověď. To že norma neplatí jsem samozřejmě věděl. Použil jsem pouze názvosloví, kde jsem nepředpokládal, že bude až taková změna. Jak jsem uvedl  10.06 - 15.20, normu nemám a proto jsem žádal pana Ryšavého o vysvětlení, jak se dneska věci mají. Udělal jste to za něj a tak ještě jednou díky. Pokud se vás dotkla má diskuse k tomuto tématu, tak se vám omlouvám. Snad toto vysvětlení zajímalo více lidí. Nemám to také rád, když o věcech diskutují lidé, kteří neví o čem je řeč.

Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Chránič chrání - jistič jistí.
Pavel Ryšavý
*
Offline Offline



« Odpověď #9 kdy: 13.06.2005, 08:05 »

Děkuji kolegovi Klinskému. Než jsem se stihl vykoktat odpověděl za mne.
Ještě jedna poznámka.
Teplota vzplanutí i vznícení musí být u hořlavých kapalin uvedena bezpečnostním listě dané látky. Většina firem je má ke stažení na netu. U benzinů je obvykle uvedena teplota "NIŽŠÍ než 0°C". Což je údaj dostačující, málo kdy budete mít nižší teplotu zaručenou. Pak už zbývá pouze určit ZÓNU 1 nebo 2.

Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Smysl pro humor - znak ducha bystrého
.45 ACP; 7,62x39; 7,62x54R; 9x19; 12/70
Roman Šulc
Neverifikovaný uživatel @1

Offline Offline




« Odpověď #10 kdy: 13.06.2005, 13:30 »

Pane Pavlovič,o montážních kanálech mluvila vyhláška 213/1991 která je ovšem zrušená nic neříkající vyhláškou 39/2003Sb.Ovšem jako mustr si ji lze přečíst.Dále bych vám doporučil si přečíst vyhlášku 246/2001 a zde je uvedena ČSN 73 6059.

Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Josef Nosek
RT - E2/A
*
Offline Offline




« Odpověď #11 kdy: 13.06.2005, 21:37 »

Nařízení vlády č.101/2005 popisuje jak má vypadat montážní jáma. Pokud je nebezpečí výbuchu, řeší to NV č.406/2004

Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Pavel Ryšavý
*
Offline Offline



« Odpověď #12 kdy: 14.06.2005, 07:35 »

To: Nosek
doporučoval bych spíše 23/2004 - technické požadavky na zařízení a ochranné systémy ve výbušném prostředí.
406 řeší spíš provoz než vlastní stavbu

Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Smysl pro humor - znak ducha bystrého
.45 ACP; 7,62x39; 7,62x54R; 9x19; 12/70
Pavel Ryšavý
*
Offline Offline



« Odpověď #13 kdy: 14.06.2005, 07:37 »

Oprava 23/2003. Ten letopočet mi nějak uklouz.
Pavel R

Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Smysl pro humor - znak ducha bystrého
.45 ACP; 7,62x39; 7,62x54R; 9x19; 12/70
Josef Nosek
RT - E2/A
*
Offline Offline




« Odpověď #14 kdy: 14.06.2005, 12:46 »

To NV 406/2004 nám bylo doporučeno na ART údajně se zabývá montážní jámou. Zatím jsem to nestudoval.

Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
petr pavlovic
Neverifikovaný uživatel @1

Offline Offline



« Odpověď #15 kdy: 14.06.2005, 18:14 »

všem děkuji za odpovědi, jen to prostředí protokol nemam pomohly by rozměry jámy a to že se jedná jen o nákladní aut.(nafta)

Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Georgis Fasulis
*
Offline Offline



Nepij, nekuř, cvič a zakrátko budeš zase chlapík.


« Odpověď #16 kdy: 16.06.2005, 15:30 »

To Klinský: Nesouhlasím s dvěma věcmi. 1) Proč bych se do diskuse nemohl zapojit, když o věci neznám vše na 100%? Naopak, nikdo podle mne neví všechno a právě diskusí si tyto znalosti zvyšujeme a tyto diskuse nato tady i jsou! 2) Pan Beláň tady citoval starou normu, kde si sám ujasnil rozdíl mezi oběma teplotami, to že to je stará norma ale neznamená, že to, co citoval není pravda. Když se na obě definice podíváte, jedná se jinými slovy o totéž - Teplota vzplanutí = taková teplota, při které je možné zapálit páry vytvořené nad kapalinou. V nové normě je to pouze zpřesněno slovně a jinak řečeno, ale jinak se jedná o totéž - prostě když škrtnu sirkou, tak mi mohou (nemusí!) při té teplotě páry uvolněné nad dotyčnou kapalinou vzplanout - odtud teplota vzplanutí. Naproti tomu teplota vznícení je taková teplota, při které mi směs může chytnout (vznítit se) bez použití zápalného zdroje - samo od sebe - samovznícení.

Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

G.F
Georgis Fasulis
*
Offline Offline



Nepij, nekuř, cvič a zakrátko budeš zase chlapík.


« Odpověď #17 kdy: 16.06.2005, 15:35 »

Co se týká nafty, nejsem technolog, ale pokud si pamatuji, tak mi vždy bylo sdělováno, že nafta není za norm. okolnosti výbušná - podle staré normy se okolo nafty dával pouze ochr. prostor. Jde o tu teplotu vzplanutí - pokud zajistíte, že v jámě nebude nikdy více než 45°C, pak by tam SNV nemělo být, jak už napsal Pavel Ryšavý. Jestli existují pro montážní jámy speciélné předpisy, které to nějak zpřísňují, nevím.

Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

G.F
Stran: [1] 2 Nahoru Poslední příspěvky Tisk 
« předchozí další »

Příbuzné diskuse a články z Elektrika.cz

Příbuzné diskuse a články z Kutil.elektrika.cz



Poháněno MySQL Poháněno PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006, Simple Machines Validní XHTML 1.0! Validní CSS!
+420 910 100 100
Stránka vytvořena za 0.051 sekund, 22 dotazů.