Jaké je určení jednotlivých fází na 5-ti žilovém kabelu?
kbulda:
To josef Pentoda (poklona)
Václav 3:
Citace: Milan Karvánek 18.04.2008, 21:12
Nějak nechápu proč tohle téma stále jitří tolik lidí. Není přece důležité skutečné pořadí fází, ale jejich sled. Ani ta tolikrát proklamovaná 1. fáze "z důvodu spínání blokovacích stykačů" nemá dnes žádný význam, když v HDO jsou pouze spínané bezpotenciálov é kontakty.
Včera jsem měl jednání s techniky PRE (montáž elektroměrů), tak mi to nedalo a zavedl jsem řeč na téma L1 pro HDO a stykač. Byť v Praze používané elměry ZPA DU 310, keré mají v sobě šachtu na HDO používají oddělené relé stykačů a tarif přepínají elektronicky (optočlen), stále se vyžaduje použití L1 pro stykač - vysvětlení: tradice, pro pořádek, co kdyby přišly jiné elměry.
U ČEZu se stále používají samostatná HDO s přepínacím kontaktem, kde je požadavek použití stejné fáze oprávněný, pár svařených kontaktů jsem už zažil
Milan Karvánek:
Citace: Václav 3 24.04.2008, 08:50
Včera jsem měl jednání s techniky PRE (montáž elektroměrů), tak mi to nedalo a zavedl jsem řeč na téma L1 pro HDO a stykač. Byť v Praze používané elměry ZPA DU 310, keré mají v sobě šachtu na HDO používají oddělené relé stykačů a tarif přepínají elektronicky (optočlen), stále se vyžaduje použití L1 pro stykač - vysvětlení: tradice, pro pořádek, co kdyby přišly jiné elměry.
U ČEZu se stále používají samostatná HDO s přepínacím kontaktem, kde je požadavek použití stejné fáze oprávněný, pár svařených kontaktů jsem už zažil
;D Tak asi technik PRE od technika, protože já se zase z konzultace dozvěděl, že to je už jedno. Zbývá než ta tradice, nic proti, sám jí dodržuji, stejně jako fázi vlevo ;)