Jak stanovit cenu odběru při poruše elektroměru?
Radek Červený:
Citace: tomáš buřival 01.04.2008, 00:38
To: Fuk
Ale nejde mi do hlavy, jak může e-on předpokládat, že spotřeba byla stejná jako v předchozím období.
Ostatně E-ON by mohl také předpokládat, že byla spotřeba vyšší. To je již tvrzení proti tvrzení. Chápu vás, že je to situace, která namíchne, zvlášť pokud je pravda to, co tvrdíte o struktuře odběru v posledním roce.
Každopádně pochopte, že porucha elektroměru je závada technického zařízení a nikdo ji neudělal schválně. Je to jako například v praxi často slyším , ,Vy jste lempli, když mi dáte něco, co nefunguje,, . Ani ten elekrikář nemůže za to, že koupí výrobek, který pár dní po montáži prostě přestane fungovat. To ale ještě neznamená, že je nešika, nebo grázl. To stejné je ve Vašem případě s E-ONem. Ani E-ON nemůže za poruchu elektroměru a tento princip úhrady průměru za poslední zůčtovací období je jedinou jakš takš sollidní cestou, jak dosáhnout oboustraného kompromisu. A věřte tomu, že jsou i tací, co třeba na tom vydělali na úkor E-ONu. To je prostě princip tohoto systému v situaci, se kterou nikdo nepočítal.
František Bernard:
Zkuste si přečíst Obchodní podmínky sdružených služeb dodávky elektřiny pro Domácnosti, zvláště čl. 2 a 3 firmy E-ON. Některé společnosti mají v podmínkách požadavek pro odběratele kontrolovat chod měřícího zařízení a závady hlásit. U vašeho dodavatele toto může být schováno v podmínkách příslušného PDS, které možná při podpisu smlouvy nemáte k dispozici. Obchodní podmínky jsou uvedeny na internetu pod adresou WWW.eon.cz. Také je třeba přihlédnout k energetickému zákonu č. 458/2000 Sb., dále jeho změně č.zák. 670/2004 Sb. Rozvodné společnosti jednají bez skrupulí, jak občas můžete vidět i v televizi. Přeji úspěch.
Fuk Tomáš:
Ještě doplňující info. Pro argumentaci ohledně skutečné spotřeby tepla (ze kterého jste část vyrobil pálením dřeva) budete potřebovat údaje o klimatické náročnosti porovnávaných období. K tomu můžete použít např. pomůcku
http://vytapeni.tzb-info.cz/t.py?t=16&i=103&h=38&obor=5
Připravte se také na možný argument EONu, že jste o nefunkčnosti elměru věděl, a elektřinu spotřebovával hlava nehlava. Aby vás to nezaskočilo.
Michal Slabý:
To máte vyúčtování až po roce? Standartně chodí odečty po čtvrletí, takže byste měl mít v ruce 3 faktury.
Aleš Dobrovolný:
Po přečtení obchodních podmínek EONu a při znalosti $29 (Chráněný zákazník) odstavec 2 zákona 458/2000 Sb. - povinnosti chráněného zákazníka:
d) umožnit provozovateli distribuční soustavy instalaci měřicího zařízení a přístup k měřicímu zařízení,
e) udržovat svá odběrná zařízení ve stavu, který odpovídá právním předpisům a technickým normám,
Poznámka moje: bod e) mluví o odběrných, nikoliv měřicích zařízeních
Dále $49 Měření
(4) Výrobci a koneční zákazníci jsou povinni závady na měřicích zařízeních, včetně porušení zajištění proti neoprávněné manipulaci, které zjistí, neprodleně oznámit provozovateli přenosové soustavy nebo příslušnému provozovateli distribuční soustavy. Jakýkoliv zásah do měřicího zařízení bez souhlasu provozovatele přenosové soustavy nebo příslušného provozovatele distribuční soustavy se zakazuje.
Poznámka moje: z $49 odstavec 4 nevyplývá povinnost preventivně zjišťovat závady, pouze, pokud je zjistím je neprodleně nahlásit
Nevidím nikde povinnost vás, jako zákazníka, kontrolovat funkci elektroměru. Což by byla ostatně pitomost, protože jakým způsobem, s výjimkou metrologického ověření, zkontrolovat funkci fakturačního (stanoveného) měřidla.
(10) Měření odběru elektřiny chráněnému zákazníku zajišťuje provozovatel příslušné distribuční soustavy včetně pravidelného ověřování správnosti měření.
Takže EON se snaží s vámi domluvit a záleží jen na vás, zda s ním půjdete do sporu, nebo ne.
Navigace
[0] Index zpráv
[#] Další strana
[*] Předchozí strana