Domů Nápověda Vyhledávání Přihlásit Registrovat
Novinky:               PROSÍME VŠECHNY UŽIVATELE, PŘED POUŽITÍM DISKUSÍ ČTĚTE MÍSTNÍ PRAVIDLA! ZDE ...!


+  Diskuse Elektrika.cz
|-+  VEŘEJNÁ ZÓNA
| |-+  Témata ještě nezařazená do příslušných rubrik
| | |-+  Jakými způsoby se dobíjejí elektromobily v bytovkách?
0 uživatelů a 1 Host prohlíží toto téma. « předchozí další »
Stran: [1] Dolů Poslední příspěvky Tisk

Upozornění!
Odpovědi na témata nejsou právně závazné!
Na elektrickém zařízení smí pracovat pouze osoba s příslušnou kvalifikací dle nařízení vlády 194/2022 Sb. Podrobnosti zde!

Autor Téma: Jakými způsoby se dobíjejí elektromobily v bytovkách?  (Přečteno 4874 krát)
Libor Lepka
Neverifikovaný uživatel @1

Offline Offline



« kdy: 03.09.2024, 06:52 »

Rád bych si pořídil elektromobil a snažím se vymyslet, jakým způsobem jej dobíjet. Bydlím v bytovce. Byt mám připojen 3f, elektroměr na chodbě. Bytový dům má vlastní parkoviště a u mého stání se nachází "trafostanice" - problém s přívodem elektřiny tedy není, ovšem jak to udělat, abych neplatil za 2 odběrná místa - tedy za elektroměr v bytě a za elektroměr u nabíječky? Ideální by samozřejmě bylo natáhnout 3f kabel z bytu, resp. bytového rozvaděče na chodbě k nabíječce, ale to mi družstvo nepovolí - jedná se o býv. kasárna tedy rozsáhlý objekt a táhnout tak daleko kabel (z bytu na parkoviště není možné).

Neexistuje pro tyto případy nějaká administrativn í úprava, abych nemusel platit 2x rezervovaný příklad, 2x OZE at

Moderátor . Původní nesmysl zněl: "Dva elektroměry v jednom domě (Nabíjení elektromobilu)?". atd.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Václav Třetí
*
Offline Offline



« Odpověď #1 kdy: 03.09.2024, 08:57 »

S ohledem na současný stav elektromobilit y (nejen z pohledu možnosti nabíjení),   bych doporučil si (alespoň prozatím) pořídit vozidlo, se kterým se jezdí ke klasické čerpací stanici.

Radit pověšený kabel z okna nebo balkonu bytu k autu vám nebudu, i když už jsem to také viděl, naposledy na sídlišti v Praze 4.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Václav 3

Stejně jako u kol. Jiřího Schwarze jsou příspěvky psané kurzivou myšleny ironicky.

Řidič tvrdej život má... ,  stejně tak vesnickej elektrikář
Milan Hudec
*
Offline Offline



« Odpověď #2 kdy: 03.09.2024, 09:16 »

Šnůr z oken přibývá, většinou ke skůtrům, tento trend bude pokračovat.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Jaroslav Jonáš
*
Offline Offline



« Odpověď #3 kdy: 03.09.2024, 10:58 »

Připomíná mě to dnes již dávnou dobu, kterou dnešní generace nepamatují. Zatím to nejspíš vypadá tak, že dnešní elektrošofér v sídlišti si hodí prodlužku z okna paneláku, možná i z vysokého patra, jinou možnost nemá. To je samozřejmě z hlediska bezpečnosti nepřijatelné, ale asi se to už někde objevuje. V dobách začátků televize si nový "koncesionář" vystrčil na střechu TV anténu, i na jímač hromosvosu a TV dvoulinku spustil ze střechy domu po fasádě do okna bytu. Takovýchto dvoulinek plandalo ve větru po fasádách domů spousta. Oproti dnešní prodlužce v té dvoulince nebylo 230V (dříve 220). nebezpečí od blesku se tenkrát neřešilo, blesky byly asi shovívavější.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Václav Třetí
*
Offline Offline



« Odpověď #4 kdy: 03.09.2024, 11:35 »

Tak trochu mi dnešní problém elektromobilů připomíná počátky automobilismu vozidel se spalovacími motory, kdy řidiči chodili kupovat benzin do lékárny.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Václav 3

Stejně jako u kol. Jiřího Schwarze jsou příspěvky psané kurzivou myšleny ironicky.

Řidič tvrdej život má... ,  stejně tak vesnickej elektrikář
Viktor Klemon
*
Offline Offline



« Odpověď #5 kdy: 04.09.2024, 08:51 »

Prekvapuje ma, koľko elektrikárov sa bráni odvetviu, ktoré prináša nové možnosti
uplatnenia našich znalostí a zručností. Je to ako by obuvník radil chodiť ľudom naboso.
Ak niekto má na to rozpočet, dotiahneme mu predsa elektrinu aj doprostred púšte,  
na ropnú plošinu, horskú chatu, nie ?

Relatívne jednoduché riešenie by bolo kontaktovať distribútora s návrhom na vytvorenie
verejného AC nabíjacieho bodu priamo na trafostanici. Ak nie, potom niektorú so spoločností, zaoberajúcich sa nabíjaním. O nič by ste sa nestarali a platíte len za odobratú elektrinu.

Niekedy je jednoduchšie dohodnúť sa so zamestnávateľo m, než so susedmi, nie je problém
merať a zúčtovať.  S prenosnou nabíjačkou vám stačí zásuvka 3x16A s chráničom a elektromerom.

Ak chcete ušetriť a mať svoju fakturáciu bolo by vhodné otvoriť diskusiu s ostatnými majiteľmi bytov,
nie je ďaleko doba, kedy bude viacero záujemcov. Aj keď v ČR je trocha ďalej ako inde.
Potom sa to dá riešiť priamo na parkovisku aj efektívne, náklady si potom ľahko rozrátate.

Dohodnite si obhliadku s miestnym elektrikárom, je možné že v skutočnosti je aj pripojenie
z bytu realizovateľné . Ostatní majiteľia bytov by si mali uvedomiť, že aj oni budú treba chcieť
klimatizáciu na fasáde, alebo aj časom tiež prívod na nabíjanie, FV panely na balkóne atd.
Inak, poznám viacero bytoviek v ČR, kde je napr. ku garáži vedený prívod AES alebo CYKY na lane
prevesom z bytu. Je to nevkusné, ale funkčné.

Ohľadom skúseností s elektromobilit ou sa pýtajte tých, čo už jazdia.


Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Jiří Kantner
Neverifikovaný uživatel @7
*******
Offline Offline



« Odpověď #6 kdy: 04.09.2024, 12:39 »

Prekvapuje ma, koľko elektrikárov sa bráni odvetviu, ktoré prináša nové možnosti
uplatnenia našich znalostí a zručností. Je to ako by obuvník radil chodiť ľudom naboso.
Ak niekto má na to rozpočet, dotiahneme mu predsa elektrinu aj doprostred púšte, 
na ropnú plošinu, horskú chatu, nie ?

No ten přípojný bod nebude ve vzduchoprázdnu ale jako veškeré fyzické zařízení se musí někde umístit buď na vlastni nebo pronajatý pozemek, ano na počátku musí být byznysplan a rozpočet. Pak se hledá cesta a technické řešení.
Samonoska z bytu k autu není řešení,  to je dočasný hack.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Jan Palička
*
Offline Offline



« Odpověď #7 kdy: 04.09.2024, 13:39 »

Prekvapuje ma, koľko elektrikárov sa bráni odvetviu, ktoré prináša nové možnosti
uplatnenia našich znalostí a zručností.
No, ono tazatele zajímalo, jak se dá nabíjet, aniž by musel mít druhé odběrné místo. Což z Vašich návrhů řešení splňuje jen jeden a ten tazateli nechce družstvo povolit. Což má nejen právní podklad, ale i logiku při představě stejného požadavku vzneseného dalšími x nájemci x bytů.

Jedinou správnou cestou je oficiálně zřídit "družstevní" wallbox. Ale o tom dotaz nebyl

 
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Jan Franěk
Český elektrikář - živnostník
*
Offline Offline



váš elektrikář a revizní technik


« Odpověď #8 kdy: 04.09.2024, 19:22 »

Představa tazatele je trochu mimo. Majitel nebo správce objektu má v tomto konečné slovo.  Druhou cestou může být dohoda s místním distributorem a zřízením měřeného vývodu z té trafostanice na parkovací místo. Nicméně k tomu je opět potřeba souhlas správce objektu, kterému bude patřit i to parkovací stání. kdyby se to povedlo, samozřejmě to bude znamenat i placení dalšího odběrného místa, přesně podle hesla - kdo chce opici, musí mít na banány.

Nejzajímavější alternativou je zde již zmiňovaná varianta kdy by si nabíjecí místo nechalo zřídit SVJ, nebo jiná forma subjektu vlastnící nebo spravující objekt.
Znamená to sice variantu bez vícenákladů a stálých poplatků, ale to vše se pravděpodobně propíše do ceny energie k nabíjení.

Prekvapuje ma, koľko elektrikárov sa bráni odvetviu, ktoré prináša nové možnosti
uplatnenia našich znalostí a zručností. Je to ako by obuvník radil chodiť ľudom naboso.
Ak niekto má na to rozpočet, dotiahneme mu predsa elektrinu aj doprostred púšte,  
na ropnú plošinu, ......

 Afro Afro Afro Afro


Osobně jsem fanda elektromobilit y, nicméně musí dávat smysl a tedy není vhodná vždy a pro každého. Pokud eauto nemám kde nabíjet, nemůžu si ho pořizovat, nedává to jakýkoliv smysl. ALternativou může být dohoda se zaměstnavatele m a možnost nabíjet tam.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Kamerové a bezpečnostní systémy, od návrhu po realizaci.
Systémové a MaR instalace, od návrhu po realizaci.
Revize el. a hromosvodů do 1000V
Topné kabely k vytápění i ochraně majetku.

www.fraja.cz ,  revize@fraja.cz ,  tel: 728171585
Stran: [1] Nahoru Poslední příspěvky Tisk 
« předchozí další »
SLEDUJTE PODOBNÁ TÉMATA ZDE!

Příbuzné diskuse a články z Elektrika.cz

 ### ELEKTROMOBILITA LIVE!
 Jak je to s revizemi, když se jedná o vozidla s elektromotory?
 Jaký typ motoru zvolit pro elektromobil?
 Bude součástí tohoto portálu srovnávání elektromobilů?
 Elektrický autobus jede až 250 km/h
 AMPER 2011 - Dobíjecí stanice pro elektromobily ABB
 Elektrická tříkolka Peugeot EX1 je rychlejší než roadster Tesla!
 Proč elektro-mobily/skútry nemají vícestupňovou převodovku?
 Kolik toho víte o elektromobilitě vy?
 Siemens otevřel dvě nabíjecí stanice pro elektromobily, dobití je zcela zdarma
 ABB: Elektromobily a jejich nabíjení
 LAPP Kabel konference 2011 (FRANCIE Metz) poprvé představila HELIX
 Na Electric Emotion Tour se připojí i SCHRACK
 Kde je elektropažout?
 Bezkabelové dobíjení elektromobilů
 Futuremotion: Použité baterie z elektromobilů – budoucí zdroj elektrické energie získané z obnovitelných zdrojů
 LAPP: Produkty určené pro E-mobilitu
 MSV 2011: Elektromobil VUT SUPER EL II.
 Jak by dopadlo Electric e-motion tour v zimě?
 Opožděný 70. DIGIT, který se nevešel do číselné řady
 E.ON+ Siemens+ LETIŠTĚ BRNO= veřejná dobíjecí stanice.
 Budete sledovat ve čtvrtek 10.11 ve 20:00 živé ELEKTROMOBILITY?
 AKUMULACE elektrické energie #2 Elektromobily
 Čtvrté ELEKTROMOBILITY přivítaly vítěze rallye!
 LAPP: Kabel HELIX stejně dlouhý, ale elektromobilu zabere méně místa
 SCHRACK: Přednáška o elektromobilitě Petra Jahody
 Na veletrhu AMPER 2012 bude zvolen elektromobil roku 2012
 Jak funguje elektromobil ve 20-ti stupňových mrazech?
 Jak byste vyřešili současné napájení devíti elektromobilů na D1?
 SCHRACK: Nabít elektromobil za 20 minut je možno KDEKOLIV
 FCC Public: Perspektivy elektromobility
 FCC Public: Perspektivy elektromobility na veletrhu Amper
 Testovali jsme hybridní Peugeot 508 RXH diesel
 Sleduj jedinečné záběry ELECTRIC EMOTION 2011 v nestříhaných klipech!
 Electric emotion tour II: přejezd Peugeotu iOn Praha – České Budějovice
 Dobijte si energii na své cesty
 ŽIVĚ s účastníky WAVE! (pátek 13.7. ve 20:00)
 Projekt WAVE 2012
 ELEKTROMOBILITY #5.1 WAVE 2012 a něco navíc
 Nabíjecí stanice Rittal pro elektromobily
 Změní ultrarychlé nabíječky konzervativní přístup k elektromobilitě?
 Rychlonabíjecí stanice pro elektromobily již brzo součástí běžného provozu měst
 Kdo vyhraje elektromobilní závod Tichá cesta Praha-Vrchlabí-Brno-Praha?
 SCHRACK: Evropský týden mobility 2012
 Mezinárodní závod elektromobilů Tallin – Monte Carlo 2013
 Schrack Technik se připojuje k podpoře Evropského týdne mobility 2013
 Electricmarathon St. Petersburg – Monte Carlo přes Hradec Králové
 SCHRACK: I-CHARGE Home Typ2
 ELMARK PLUS: Ondrej Novomeský o vývoji elektromobility na AMPERu 2014
 ASEP: Jaromír Marušinec a Jiří Vlk o elektromobilitě na AMPERu
 Svět Elektromobility a my v roce 2014 teď LIVE na Elektrika.TV
 Pořídili byste si elektromobil Tesla?
 V čem vás elektromobilita nikdy nepřesvědčí?
 PHXC: Nabíjecí kabel do zásuvky pro nabíjení elektromobilů
 Je provoz elektromobilu oproti konvenčnímu automobilu skutečně ekologický?
 Nastal čas přesunout elektromobilitu do oblak?
 O budoucnosti elektromobility a sdružení Elektromobily
 Test elektromobilu TESLA model S
 Elektromobilů je v ČR už 1.500
 Dobíjecí kabely pro elektromobily a mapa elektromobility
 Trend park - jediná česká autopůjčovna zaměřená pouze na elektromobily
 ABB: Nové rychlodobíjecí stanice ČEZ pro elektromobily dodá ABB
 Elektromobilem kolem světa za 80 dní
 V Brně finišovala česká etapa závodu Electric Marathon 2016
 Norsko jako světová jednička v elektromobilitě
 Už to je 5 roků s iONem elektromobilem kolem ČR! Pamatujete?
 Neutopí se baterky v elektromobilu když se projede velkou louží?
 U Humpolce je avízovaná dobíječka elektromobilů funkční!
 TESLA se nabije ve Vystrkově!
 Kdy bude elektromobil na našich silnicích standardní vozidlo?
 TECOMAT: Nový sběrnicový modul podporuje nabíjení elektromobilu
 Těšíte se na montáž nabíjecích stanic pro elektromobily ?
 Jak se rozvíjí projekt EVMAPA
 TESLA Motors prakticky nejen v Česku!
 ABB Elektrotechnické výrobky získala od zákazníků v Evropě a Severní Americe tři zakázky na dodávku nejmodernějších rychlonabíjecích systémů.
 Malá série vozidel Mercedes-Benz Urban eTruck s elektrickým pohonem zahájí provoz v roce 2017
 Věříte, že bude u i nás elektromobil TESLA jednou řídit zcela za vás?
 TIP na katalog elektromobilního sortimentu SCHRACK Technik.
 Rychlonabíječky ABB pro elektrické autobusy poprvé míří do Velké Británie!
 ELEKTRO-MOBILITY #7 Elektromobilní Rallye Český Krumlov
 SCHRACK: Nabíjecí stanice pro elektromobily
 Elektrická motorka ZERO
 Co musí splňovat automechanik na opravy elektromobilů?
 Jak vyřeší v Norsku problém nabíjecích stanic elektromobilů?
 Rychlodobíjecí stanice loni dodaly téměř půl milionu kWh elektřiny
 Nejvýchodněji položené město v ČR má svoji dobíjecí stanici
 PHXC: Domácí nabíjecí stanice pro elektromobily
 Existuje uzamykatelný nabíjecí 16A. sloupek osaditelný chráničem a elektroměrem?
 V roce 2018 vypluje celoelektrická a autonomní nákladní loď
 PHOENIX Contact nabíjí super rychle!
 Firemní flotila Siemens se rozšíří o 6 elektromobilů
 Nový nabíjecí systém Mode-2 s IC-CPD je přenosná nabíjecí stanice
 Nový elektrický Jaguar I-Pace může být konkurentem Tesly
 Jak vnímáte budoucnost masivního rozvoje elektromobility?
 E-SALON poprvé v česku
 Siemens v české premiéře představuje novou rychlonabíjecí stanici 150kW
 Česká firma vyvinula domácí rychlonabíječku, auto nabije za hodinu
 ČEZ a Unipetrol pracují na desítkách rychlonabíječek
 Nová rychlonabíjecí stanice na Hlučínsku
 ABB a automobilka Porsche Japan zahájí vývoj nové generace výkonných nabíjecích stanic
 Jak nabít elektromobil na 100km za 3 minuty?
 Hurtigruten představil hybridní loď Roald Amundsen
 Nové pantografy pro elektrobusy
 Česká automobilka chystá útok v podobě několika elektromobilů
 Nová teplotní čidla pro elektromobilitu
 Tesla podala nový patent, který usiluje o zvýšení bezpečnosti baterií
 Aplikační sady pro chytré EV nabíjení
 V Lovosicích byla spuštěna rychlodobíjecí stanice
 Milióntý kus elektromobilu Tesla sjel z výrobní linky
 Jak přepojím zástrčku NEMA 14-50 na pětikolík 32A (zapojena jedna fáze)?
 Dopravní podnik Praha chystá nákup elektrobusů
 Tesla obnovila výrobu i přes zákaz
 Olomouc patří mezi pět nejvyužívanějších dobíjecích stanic ČEZ
 Kam bude směřovat česká mobilita v budoucnosti
 SCHRACK rozváží své zboží po Praze elektrickou dodávkou
 Akční nabídka: Příprava podkladů nabíjecích stanic zdarma!
 Katalog Nabíjecí stanice i-CHARGE
 ABB představuje stanici umožňující oboustranné nabíjení
 LAPP vyvíjí a vyrábí nabíjecí kabely pro elektromobily více než 10 let
 Elektromobilita - Nabíjecí stanice CION od SCHRACK Technik
 ABB hlásí výrazný nárůst v počtu nabíjecích stanic v Česku
 Musím u sazby D27d nabijecí stanici blokovat stykačem HDO?
 Lze nabíjet elektromobil DC mimo klasické DC rychlonabíjecí stanice?
 Letos v Elektrice slavíme 10. let od prvního českého elektromobilního rekordu!
 #EH: Víte, kdo dostal první pokutu za rychlou jízdu elektromobilem?
 Je napájecí kabel pro nabíječku elektromobilů v areálu investora stavbou?
 O mobilním sledování a měření energie našeho elektromobilu
 Co vše potřebuji k připojení Wallboxu k hlavnímu jističi?
 Čo treba splniť pre bezpečné napájanie domu zo zásuvky na elektroaute?
 Pomůže rozšíření elektromobility stavba dobíjecích míst pro elektronáklaďáky?
 Nač pamatovat při plánování dobíjecí stanice elektromobilů?
 Je složité přinutit všechny výrobce elektromobilů k jednotnému akumulátoru?
 Kde bude za pár desítek roků v elektrotechnice užitečná autonomní doprava?
 Jak se navrhuje kompatibilita nabíjecích stanic s elektromobilů?
 Kde v odhadech o elektromobilitě udělali soudruzi chybu?
 Jak postupovat při umisťování kabelu a wallboxu na obecním pozemku?
 Už jste slyšeli o nabíjení Plug&Charge (ISO15118)?
 Jak lze provádět induktivní nabíjení akumulátoru na hladině nn?
 Kde koupit nabíječku AKU 36V/2-3A?
 Jak dobíjet 6V olověnou baterii z 12V autobaterie?
 Je možné nabíjet 12V akumulátor jiným 12v akumulátorem?
 Co omezuje nabíjecí výkon akumulátoru?
 Kde hledat závadu pokud dobíječ nedobíjí akumulátory vozíku?
 Má vliv nabíjecí proud na životnost gelové baterie?
 Nabiji baterii 12V Li-ion pomocí 10 dobíjecích 1,2AA NiMH baterií?
 Jaký může být přívodní kabel pro napájení DC 150kW nabíječky?
 Čím omezovat nabíjecí proud třífázové zásuvky podle odběru objektu?
 Od kdy budou muset být vybaveny garáže a garážová stání přívodem pro nabíječku?
 Kam v garáži situovat výstup na Wallbox?
 Jak velkým obchodním trikem je nabídka wallboxů k FE?
 Jak odepínat wallbox smart metrem?
 Jakou doporučíte nabíječku autobaterií?
 Odkud se učit revizím nabíjecích stanic?
 Musím rozpojit sérii 2x12V baterií při nabíjení dvěma 12V nabíječkami zaráz?
 Jaká je efektivita nabíjeni z powerbanky při dobíjení baterie 3.7V solárem 6V?
 Existuje nějaký sloupek pro wallbox, rozvaděč s pojistkami i elektroměr?
 Jakým způsobem derivační dynamo zabraňuje přepolarizaci magnetů při zpětném proudu?
 Může napájecí zdroje s větším výkonem ničit baterii notebooku?
 Vybíjíte akumulátory? Jak a čím?
 Jaký je bezpečný udržovací nabíjecí proud gelového olověného akumulátoru?
 Lze nabíjet elektromobil přímo ze zásuvky fotovoltaiky?
 Jak jednoduše měřit DC proud při nabíjení a vybíjení akumulátorové baterie?

Aktuální slova (2)

Aktuální slova KUTIL (1)



Poháněno MySQL Poháněno PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006, Simple Machines Validní XHTML 1.0! Validní CSS!
+420 910 100 100
Stránka vytvořena za 0.057 sekund, 23 dotazů.