Je možné překrýt elektroinstalační krabici obkladem?
Filip Burda:
Nechápejte můj dotaz tak, že to chci takto obkládat! Naopak se ptám jak se taková situace dá řešit :(
Zeď má 30cm, na druhé straně nájemní byt.
Jsem jen laik, ale šroubové spoje není možné třeba nějak nahradit lisovanými, utěsnit a zazdít?
Václav Třetí:
Citace: Filip Burda 15.08.2024, 21:51
Nechápejte můj dotaz tak, že to chci takto obkládat! Naopak se ptám jak se taková situace dá řešit
Jsem jen laik, ale šroubové spoje není možné třeba nějak nahradit lisovanými, utěsnit a zazdít?
Záležitosti tohoto typu se velice špatně řeší po telefonu nebo internetu. Řešení může mít mnoho variant, avšak nemusí být všechny správné a bezpečné. Proto je třeba situaci zhodnotit na místě. Odborník vidí a popř. hledá detaily, které laik nevnímá nebo nepovažuje za podstatné.
Ještě se zeptám, co je to za typ objektu a kdo je jeho vlastníkem.
Jan Franěk:
Nechápejte můj dotaz tak, že to chci takto obkládat! Naopak se ptám jak se taková situace dá řešit :(
A dostalo se vám několika rad.
Bude záležet na typu kabelu a na tom, kolik jich je v té dané krabici, či jak je to "větveno". To vám prostě nikdo od klávesnice PC neřekne. Bude rozhodně nutné provést prohlídku přímo na místě. Prostě to bude chtít celé předělat. Pravděpodobně se to bude muset odhalit a přetáhnout na tu vnější stěnu kde prostory patří k té koupelně. Osobně se domnívám že bude nutno zapomenout na nějaké spojování a bude potřeba to prostě přetáhnout ven. Ale jak bylo řečeno, bez místního šetření jsou to jen dohady.
U hlinikových kabelů v malém průřezu to je prakticky neřešitelný problém, kterým by jste si zadělal na "časovanou bombu" ukrytou kdesi pod obkladem. V případě měděných kabelů nějaké možnosti samozřejmě jsou.