Je vhodné připojit čerpadlo v retenční nádrži přes proudový chránič?

(1/5) > >>

Sam Hunter:
Z hlavního domovního rozvaděče mi zahradní firma vyvedla přes samostatné jističe okruhy ven na zahradu do retenční nádrže (čerpadlo závlahy, ovládání čerpadla Brio, hladinové relé).

Tyto obvody jsou umístěné hned za hlavním vypínačem a nejsou pod proudovou ochranou. Ptal jsem se elektrikáře od zahradníků proč z bezp. důvodů nedali proudovou ochranu (jedná se o novostavbu a proudové chrániče máme jinak všude - kombinované jištičochránič e).

Bylo mi řečeno, že "to přestali dávat, protože to často dělá zbytečné blbosti a lidi jim pak volají, že jim vypadla závlaha". Prý to není potřeba a nic se nemůže stát. To je mi silně podezřelé a rád bych si zde ověřil, zda je to standardní postup nebo bych měl trvat na instalaci proudového chrániče na tyto okruhy? Existuje na tuto situaci nějaká norma?

Martin Babrňák:
co na to RT? nebo tomu neudělali výchozí revizi?

Jiří Schwarz:
To je tak, když pro někoho PROJEKT sprosté slovo

Pokud by to bylo připojené přes zásuvku, je to bez jakékoliv diskuse a proudový chránič by tam měl být.

Pokud je to pevně připojené, vzhledem k prostředí bych ten prostor považoval alespoň občas za zvlášť nebezpečný a pak bych tam chtěl mít dvě ochrany.
Automatické odpojení v síti TN... samozřejmě
A k tomu když ne proudový chránič, tak pospojování

Ale tohle by měl někdo navrhnout na začátku
Čekat co tomu řekne RT (nebo hledat jiného) je poněkud blbá cesta

František Šohajda:
Citace

Existuje na tuto situaci nějaká norma?

Ano,existuje.
Pokud vám firma dělala instalaci, určitě podle nějakého projektu  (dance)  a v projektu máte všechno posáno ,proč a nač   atd....
Pak následuje výchozí revize.....

Pokud toto budete všechno mít, je to nutné podle zákona ,  tak se nemusíte nic ptát!

Jiří Kantner:
Citace: Sam Hunter  21.07.2024, 22:36