... s nějakou speciální prodlouženou hřídelí a pak už je to prý na výměnu celého čerpadla.
Většinou prodloužená hřídel není problém, je to jen zvláštní provedení motoru. Ale pokud je na hřídeli speciální, osazení, nebo závit už je problém.
Když se dívám na váš měnič, prvotně bych se podíval na jeho správné nastavení. Je vektorový a leccos umí, tak je dobré vše využít.
V defaultním vektorovém režimu (P51=0) je důležité precizní nastavení parametrů. Prvotně parametry P07,P08,P09 a P10 musí odpovídat štítkovým hodnotam motoru. Pak je nutné spustit autotunning motoru (P52=1). Motor si zacuká, pootočí a změří si sám parametry P55 až P57.
Tím má vytvořeny podklady pro matematický model motoru. Poté můžete
opatrně měnit parametry pro přiložení pod kotel v nízkých otáčkách. Defaultně je nastaveno překročení proudu na limit 150% (P54). Proud je omezován od 90% nastřádaného maxima (tj 150%) na 100% nominálu (štítku). Nastřádávání je dáno výpočtem z modelu motoru. Tato funkce se snaží nahradit termistor ve vinutí a celkem dobře motor chrání proti spálení (platí pro defaultní nastavení režimu P13=0, pro nastavení jako pumpy je povolené přetížení menší).
Abyste věděl, proč se do 15Hz motor nechce roztočit, je důležité se podívat na proud motorem jak se mění během rozběhu. Na displej dostanete procenta proudu přes P40 index1=1 a index2 =1. Nebo si proud dejte na analogový výstup (P25=9) a můžete sledovat na displeji kmitočet a na připojeném voltmetru 0-10V (svorky 8-9) proud motoru 0-200%.
Teoreticky měnič povolí pustit do motoru až 150% proudu na 60sec.
Pokud změříte proud pod limitem omezování, můžete začít
opatrně přikládat pod kotel napětí motoru při rozběhu.
To je parametrem P11.
Až do doby, kdy začne proud motoru stoupat nad štítkové hodnoty, je to dobré, můžete P11 zvyšovat. Pokud v této oblasti otáček nezůstáváte dlouho, můžete jít i výše nad jmenovitá proud motoru.
Podle mne byste se mohl dostat na spolehlivý rozběh i pod 8Hz.
Dosažený kmitočet pak můžete zadat jako minimální kmitočet v P02 a motor bude z této frekvence vždy startovat.
Lepších výsledků a vyšších možných přetížení dostanete, pokud má motor vestavěný termistor. Pokud ano, lze připojit na měnič a pak místo poměrně konzervativníh
o matemetického modelu oteplení se bude měřit oteplení reálné a přetižitelnost se může ještě mírně zvýšit.
Samozřejmě všechny tyto zkoušky musíte provádět s motorem v D a se zátěží čerpáním. Pozor při vracení kapaliny zpět do nádrže aby systém šlaufku neodlehčil reálnou zátěž - výtok musí být ve stejné výšce, jako při běžném provozu.