Jak řešit s ČEZem, když je napětí na horní hranici 10% tolerance?
František Šohajda:
Když chcete donutit ČEZ, nebo jakýkoliv jiného distributora, musíte takové napětí měřit s cejchovanýcm MP a nezapomět chyby MP a chybu z měřené veličiny!
Těch pár Voltů navíc se může ve výpočtu chyb ztratit.A tolerance je od-do.
Už jsem byl u podobné akce a po výpočtu těchto všech chyb bylo napětí OK a stěžovatel byl za "bl.ba" (norm)
Chytají se všeho...... (box)
Emanuel Kocián:
V tomto případě nezbývá než "tlačit". Z popisu případu je zjevné, že je to jen o lenosti dotyčného rozhodovacího technika něco dělat. Je na vašem úseku nn ještě nějaký pokračující distribuční vývod, kde by mohl být eventuálně problém s podpětím? Tj. je tam nějaký reálný důvod to napětí držet tak vysoko?
Martin Škopek:
Čistě pragmaticky, podal jste reklamaci na kvalitu dodávky elektřiny, distributor provedl týdenní měření pomocí analyzátoru sítě, vyhodnotil dle ČSN EN 50160, resp. dle svých Pravidel provozování distribuční sítě /PPDS/, které schvaluje En. reg. úřad /ERÚ/.
Netuším, zda vás seznámili s protokolem o měření.
V PPDS je uvedeno:
4.3.4 Postup týkající se kvality dodávky
PDS podle potřeby rozhodne o zkoušení nebo sledování kvality dodávky v různých odběrných místech své DS. Požadavek na zkoušení nebo sledování kvality může být vyvolán buď stížností odběratelů na kvalitu dodávek z DS, nebo potřebou PDS ověřit vybrané parametry kvality, příp. zpětné vlivy uživatele na DS.
O měření vyvolaném stížností uvědomí PDS příslušného uživatele a výsledky těchto zkoušek nebo sledování, vyhodnocené ve smyslu [24], dostane k dispozici i uživatel.
O výsledcích ostatních měření bude PDS uživatele informovat, pokud výsledky ukazují, že uživatel překračuje technické parametry specifikované v 3.5.2 a 3.5.3.
Neshodnou-li se uživatel a PDS na závěrech plynoucích z měření, PDS měření zopakuje za
přítomnosti zástupce uživatele.
V případě zjištění příčiny nekvality v zařízení DS zahájí PDS neprodleně přípravu a realizaci
opatření k jejímu odstranění.
Uživatel, kterému bylo prokázáno, že překračuje technické parametry specifikované v 3.5.2 a 3.5.3, je povinen provést nápravu nebo odpojit od DS zařízení, které kvalitu nepřípustně ovlivňuje, a to neprodleně, nebo během lhůty, která bude určena po dohodě s PDS.
Nebudou-li provedena opatření k nápravě a nepříznivý stav trvá i nadále, bude tomuto uživateli
v souladu s [L1] a se smlouvou o připojení přerušena dodávka elektřiny z DS nebo dodávka elektřiny do DS.
Abyste mohli rozporovat musíte si nechat provést měření kalibrovaným analyzátorem třídy A s certifikovaným časovým razítkem a klidně měřit v delším časovém úseku, než týdením.
"v případě sporů se pro kontrolní měření kvality použijí analyzátory třídy A".
Pokračování:
Martin Škopek:
Pokračování:
Pokud chcete distributora "prudit", tak se domluvte více odběratelů a postupně reklamujte měření ... tedy u každého budou muset měřit postupně 2 týdny, každé měření vyhodnotit, poslat vám zprávu atp. Pak si podejte podnět na ERÚ, což sice vám nikterak nepomůže, ale distribuci zase bude prudit ERÚ, neboť na každý podnět musí zahájit správní jednání...
Osobní zášti, pracovníků distribuce bych se nebál, je to jejich práce (montážník dostane pracovní příkaz nainstalovat/odinstalovat analyzátor a víc ho nezajímá, páč má daný den spoustu jiné práce; kancelářští to chvíli budou brát jako obyčejný anonymní případ - pro ně je to jen vyhodnocení protokolů - čísla a grafy - a začne se něco dít, až se k jejich šéfům dostane nějaký kontrolní report...).
Na reklamace mají podle vyhlášky nějaké termíny, a pokud je nesplní, tak máte i nějaký nárok na kompenzaci. Každoročně musí distributor reportovat ERÚ počty reklamací a jich vyřízení...
Ivan Polínek:
A nezapomeňte změřit impedanci smyčky v přípojkové skříni. Při vyšší impedanci může dojít pří dodávce k přepětí nad stanovenou mez. Instalační firmy toto neřeší a uvádí nižší impedanci smyčky aby vám nabídly vyšší výkon FVE.
Navigace
[0] Index zpráv
[*] Předchozí strana