Jaký systém fotovoltaiky použít pro ohřev vody v bojleru?

<< < (2/3) > >>

František Šohajda:
Citace

Nyní poptejte nějakou seriozní firmu. Možná budete překvapen, že vám vyřídí i dotaci, která vám to skoro celé finančně pokryje. Po té firmě požadujte, že si objednáte na závěr vlastního revizního technika.

Včera mě volal jeden pán, firma mu namontovala FVE na ohřev vody.Bydlí sám v domku.Firma vyřídila dotace 90 000.-Kč namontovala 4 panely a jela pryč.Prý dojde ještě RT na revizi.FVE má už od liostopadu a žádný RT nepřišel.Ptal se mě zda to musí RT prohlédnout. Nemá v ruce žádnou VRZ!!
Píše stážnost té firmě, že slunce svítí a nic se neohřívá? Až sepne nízký tarif tak to začne ohřívat.
Vymlouvají se že musí ještě přikoupit dva panely a podobně.Nikdo u něho ještě nebyl v záruce se na to podívat!Prý to pán měřil s elektrikářem a naměřili 110V na výstupu?
Tak velký pozor na firmu ,co to bude dělat!! Ponaučení viz tady!
(Nejsem odborník na FVE ani to neznám .)

Jiří Melichar:
Mně se povedlo zatím najít 2 firmy, které slibují vyřízení dotace, instalaci a peníze chtějí až po předání díla vč. revizní zprávy. O tom, kdo revizi bude dělat, to už je asi jiná otázka (proto se mi líbí myšlenka si k tomu přivolat i vlastního revizního technika),  nicméně je mi jasné, že tyto systémy jsou hlavně o výdělku firem, které celou akci zajistí. A jelikož si nejsem jistý životností těchto firem, tak bych rád systém, který už nebudu muset dál dodatečně řešit.

Jinak jsem pochopil, že wP se normálně sčítají, takže wP × počet panelů = výkon ve W (wP)?

Emanuel Kocián:
O dotaci (která se vyplácí předem) si můžete požádat sám, stačí oslovit příslušného zpracovatele žádosti. K tomu žádnou firmu montující FVE nepotřebujete. Až budete mít vyplacenou dotaci, tak máte rok na to, sehnat nějakou firmu, která vám tu FVE zhotoví (pouze).

František Šohajda:
Včera jsem byl u hovoru o nové FVE na ohřev vody v boileru.Už druhý případ ohledně FVE.