Je stále možné přezkoušení z vyhlášky 50/1978?
Jan Štěpánek 1:
Jsem vyučený elektrikář a stále mám ještě vyhlášku 50/1978 paragraf 6. Nyní mě v práci chtějí přezkušovat, i když mám tento paragraf stále platný. Je to možné, nebo se mám proti zaměstnavateli ohradit?
František Šohajda:
Zaměstnavatel může podle svých MPBP jen určit max lhůtu přezkoušení jak je ve vyhlášce řečeno!
Jsou max 3 roky....Pokud zaměstnavatel bude chtít, můžete chodit i každý půlrok na přezkoušení!
Nikde se proti tomu neohradíte!! Zaměstnavatel má pravdu!
Honza Formánek:
Osvědčení vydaná před 1. 7. platí po dobu, na kterou byla vydána. Nezměnil jste zaměstnavatele, případně rozsah činnosti? Také je možné, že to zaměstnavatel dělá hromadně a prostě zrovna nastal čas. Není se proti čemu ohrazovat.
Jiří_Hrubý:
Citace: Jan Štěpánek 1 14.12.2023, 08:33
Jsem vyučený elektrikář a stále mám ještě vyhlášku 50/1978 paragraf 6. Nyní mě v práci chtějí přezkušovat, i když mám tento paragraf stále platný. Je to možné, nebo se mám proti zaměstnavateli ohradit?
Když ono se to moc neřeší, ale "padesátka" není na osobu jako občanka, ale na pracoviště a druh práce.
Jinými slovy školník elektrikář s padesátkou, je třeba v provozu válcovny rázem bez padesátky, resp. uznal by mu ji jen idiotenmanager .
Jediný důvod cukání, je z důvodu obav ze zkoušky, což je ale známkou nedostadečných znalostí a elektrikář, který neumí a nebo nechce absorbovat znalosti, nikdy nebude dobrý elektrikář.
U nás na podniku po neúspěšném testu, následoval odchod na neplacené volno a přezkoušení za týden.
Velmi výchovné a motivující i pro největší lenochy.
Jan Franěk:
Dotaz plně nechápu. V podstatě všechny dosud platné "padesátky" končí za cca půl roku. To je pro vás takový problém? Na vašem místě bych byl naopak rád, že se mi dostane nových informací a znalostí během přípravy (školení), včetně aktuálního přezkoušení dle zákona.