Jak může téct proud do země přes nevodivou podlahu?
Jan Bocek:
Citace: Jiří_Hrubý 01.11.2023, 20:24
Zkrátka jste nebyl odizolován natolik, abyste byl jen na potenciálu oné fáze.
https://www.in-el.cz/referat/103162/ucinky-proudu-na-cloveka-informace-k-nove-csn-iects-60479-1
Tady studujte, nemá cenu mlátit prázdnou slámu opakováním v článku popsaného.
Ten soubor 10 roků starý od ing. Michale Kříže je opravdu dokonalý.
Zkráceně lze tvrdit, že každý isolant má tři složky procházejícího proudu:
1. proud povrchový daný ohmickým odporem
2. proud kapacitní
3. proud dielektrikem
A lidské tělo představuje také tyto složky, když je do série spojené s daným isolantem.
Vše ostatní bylo již vysvětleno.
Prošetřoval jsem smrtelný úraz mladého elektrikáře, který měnil lustr. Použil hliníkový žebřík. Lékařská zpráva potvrdila úraz elektrickým proudem a následně zlomenina vazu...
Nevypnul si hlavní vypínač.
Přitom elektrikář měl předepsanou gumovou obuv, oblečení s dlouhým rukávem, neměl kovové řetízky, prsteny ani naušnice a měl deseti letou praxi. Ale pracoval zbytečně pod napětím. Přitom u lustrů je někdy problém, že zůstanou některé vodiče pod napětím i při vypnutém vypínači. Stává se to při "bezkrabicové" instalaci....p racovat pod napětím je obrovské riziko a v podstatě nezodpovědnost .
Citace: Juraj Rojko 02.11.2023, 10:18
Ono je to také často více psychická rána než skutečná. Trochu to polechtá a člověk se lekne. Rána naostro má jiné grády. Přesto je lepší kvalitu uzemnění vlastním tělem záměrně nezkoušet...
Ano, setkával jsem se z vážnými úrazy, kdy to jen trochu "koplo" a leknutí způsobilo pád a vážné zranění třeba i držícím nářadím.
A rada pro laiky. NEDĚLEJTE ŽÁDNOU ELEKTRO INSTALACI.
Bez řidičáku se také nejezdí a nikdo nedělá plynovou přípojku bez oprávnění.
Miroslav Revús:
Citace: Jan Bocek 02.11.2023, 14:38
A rada pro laiky. NEDĚLEJTE ŽÁDNOU ELEKTRO INSTALACI.
Bez řidičáku se také nejezdí a nikdo nedělá plynovou přípojku bez oprávnění.