..
- Výkonné DC/AC měniče mají běžně vyvedené samostatně všechny tři vodiče (PE,N,L) nebo na těle přímo zásuvku pro třívodičový přívod, přičemž je naprosto zřejmé, že PE nemůže ani náhodou být spojené se zemí.
Naopak, PE musí byt spojeno s kostrou vozidla a pokud měnič nemá integrovaný proudový chránič, pak se musí doplnit atd.
Technicky se to zde už řešilo několikrát, zkuste se registrovat a pohledat v uzamčené části.
Je to poměrně dobře zpracovaná problematika včetně připojování externího přívodu energie. Takové řešení mají všichni hasiči, záchranky a podobná pohotovostní vozidla. Včetně automatické zásuvky, u které při nastartování motoru vypadne přívodka a vozidlo vyjede bez nebezpečí tažení utržené šňůry za sebou. U náklaďáků je tato přívodka kombinovaná pro elektriku i stlačený vzduch do brzd a pérování auta.
Normy a nařízení EU cílené přímo na tuto problematiku existují. Většinou v souvislosti s technologiemi a strojním zařízením nástaveb na užitková a nákladní vozidla a pro obytné automobily a maringotky. Pokud máte placený přístup k normám tak pomocí fulltextu najdete.
Někdy pomůže se podívat i na normy pro lodě, aby člověk pochopil principy jak se mění ostrovní lodní generátor na pobřežní on-grid a na nafázovaný spolupracující
. Přes vodu a přístavní přípojku je to průhlednější než přes pneumatiky a garážovou zásuvku i když jde o stejné nebezpečí krokového a dotykového napětí a o stejné nebezpečí kolize dvou zdrojů a tak jde o stejné způsoby ochran a opatření.
Právně se zde relevantní informace asi nedobabráte. Spíš to budou zkušenosti obecného rázu směrující na zodpovědnosti a povinnosti provozovatele. U vozidel bude asi zahrnut i proces schvalování pro vozidla - homologace. Ne "vše" můžete do vozidla použít a ne vše jen "nějak" upevnit. Například homologovaných měničů, nebo skříní pro ně na prodej moc typů nebude a ceny nebudou malé. Tato problematika už je mimo rozsah tohoto fóra.