Jaké jsou nutné kvalifikace pro instalace systémů fotovoltaických elektráren?

<< < (2/7) > >>

pegas100:
Pokud máte kvalifikaci montér FVE, tak ten zná kdy jde FVE přes stavební úřad.

Daniel Kobrle:
Kvalifikaci mám pár týdnů, studuju pořád ještě různé materiály (teď jsem objednával bichli od čefasu) a žel bohu, jsem to nikde neviděl a nebo jsem na to už bohužel zapomněl. Nicméně to vypadá, že i spousta "renomovaných firem" v tom má guláš, protože na stránkách jde najít i jednoznačné informace, že stavební povolení není třeba krom CHKO a památkově chráněného území (třeba Schlieger to tak má na webu). Já dohledal ještě další podmínky, ale je pravda, že ve většině případů jsou splněné a nebo je tam míra splnění k diskuzi a tak to opravdu nebývá třeba.

Nicméně důvod proč jsem se ptal na akreditaci je, že tím pádem to vypadá, že akreditace projektanta není ve většina případů potřebná a přesto pár projektů co jsem dostal do ruky nebo našel na webu, mají všechny razítko od akreditovaného projektanta, tak se nabízí otázka proč... jestli jen z důvodu, že to tak dělají pro jistotu vždycky?

pegas100:
Správně - odpověděl jste si tou poslední větou sám  ;)
Do 20kW nemusí jít PD přes stavebko.

Jakub Drbohlav:
Obávám se, že se zde motají jablka a hrušky...
Montáž FVE jako takovou může udělat jakýkoliv "elektomontér".
Ovšem pokud chcete (nebo váš zákazník) na FVE získat dotaci z NZÚ, musíte mít pro montáž oprávnění dle §10d zákona č. 406/2000 Sb. a musíte mít profesní kvalifikaci "montér FVE" nebo jak se to jmenuje.
A to nezmiňuji energetický posudek, projekt vč. vyhodnocení úspor a přínosů systému, atp.

Ohledně dotačních programů pro podnikatele (dotační program od MPO) si nejsem tak úplně jistý :).

Jan Hájek:
Ještě bych upozornil n opomíjený fakt, že o instalaci musí být informována pojišťovna domu, protože se rapidně změní požární riziko objektu, jinak vzniká riziko neplnění z důvodu porušení smlouvy.