Ja som zobral revízny prístroj a zameral skratový prúd na prívodných svorkách poistkového odpínača. Vyšlo mi cca:
L1: 2800 A, L2: 2500 A, L3: 2200 A. Môžem tento prúd použiť ako hodnotu I? Použil by som 2800 A ako najhoršiu možnosť.
Ak mám pravdu povedať, ja som sa v celom vlákne už stratil. Moja pôvodná myšlienka bola, že na základe jedného stroja si skúsim jeho pripojenie overiť z hľadiska noriem. Včera večer som si vlákno prečítal raz, dnes druhý raz a aj tak som stratený
Skúsim ešte raz:
Mal som prístroj
UNIMER 09 Profi. Využil som meranie impedancie ochrannej slučky a určenie skratového prúdu. Vyšli mi hodnoty podľa prvého príspevku.
Otázka 1: Môžem ich použiť do SICHR ako všeobecný zdroj?
Tak to zkusme i s malým ohlédnutím postupných kroků. Jako cvičení....
1) Pokud budete postupovat při ověřování podmínek pro ochranu aut. odpojením el. napájení podle kapitoly 18.2 ČSN EN 60204-1 ed.2, tak se v tom přestanete ztrácet
2) První chybou bylo ověřování impedance v nesprávném místě
3) Při ověřování výpočtem se objevila chyba v tabulce 5-54
4) Chtěl jsem jen upozornit na kapitolu 6.3.3, kdy aut. odpojení v soustavě TN zahrnuje jak jištění proti nadproudu, tak ochranné pospojování neživých části.
Myslím, že hodnoty vložené do Sichru neodpovídají realitě.
Pokud se podíváte do tabulky 10 normy živitelky pro SZ, tak pro průřez 16 a In 63A najdu pro mne důležité informativní hodnoty impedance napájecího zdroje 200 miliohmů a maximální délku kabelu pro dobu odpojení 0,4 sec. s pojistkami je 73 metrů. A vy si ale chcete ověřit, že doba vypnutí bude pro napětí 230 V proti zemi 0,4 s podle tab. A1 v příloze A. Tabulka 10 je informativní a při VRZ se ověřuje měřením impedance poruchové smyčky i když se připouští výpočet podle IEC 61200-53. Ale při ověřování se hlavně měří....