Pak vám bude v pohodě stačit 100W motorek (při 1440 ot./min). Rychlost zdvihu bude 0,57 m/s.
Šnekové převodovky, zejména samosvorné, se vyznačují mizernou účiností.
Typicky pro výkon na hřídeli 100W se osazují pro i=40 cca 180W motorky.
Z tohoto důvodu je mnohem lepší koupit celou elektropřevodo
vku, kde je motor párově k převodovce vyladěný a objednací parametr je výkon až na výstupní hřídeli převodovky - oněch 100W mechanického výkonu.
Elektropčevodo
vky Lenze takovýchto malých výkonů se proti konkurenci vyznačují velmi tichým chodem.
Při natahování věžních hodin musíte zohlednit i velký potřebný rozsah teplot. Zejména s ohledem na typ olejové náplně převodovky. V extrémních expozicích motoru (za žaluziemi věže) bývá i potřeba zvláštního provedení motoru s vytápěním vinutí motoru proti rosení.
Vzhledem k častým úderům blesků do věží nedoporučuji osadit motor softstartérem ani frekvenčním měničem, ani příliš nedoporučuji jednofázový motor. Napájecí rozvaděč motoru je třeba rozhodně osadit přepěťovou ochranou.
Takto malé motorky jsou tepelnou ochranou poměrně špatně chránitelné, je nutné její velmi pečlivé nastavení. Ovšem počítejte s tím, že proud motoru v létě a v zimě bude z hlediska odporu mechanismu rozdílný. Vliv má i záběh převodovky. Jištění a elektroinstala
ci motoru je nutné navrhnout a nastavit zodpovědně, aby se motor nestal zápalnou pochodní historické věže.
Zdviháte závaží, musíte navíc zajistit konstruované strojní zařízení jako zdvihadlo. Což je vyhražené zařízení. Se všemi zdvojenými ochranami a koncovými spínači úplného navinutí i odvinutí lana. Se všemi ochranami proti nadměrné rychlosi, utržení a vyvléknutí lana i závaží atd.