Jak mohu se strojní VŠ získat oprávnění podle vyhlášky 50/78Sb.?
Šimek Ondřej:
Studuji spš strojní a jestli vše dopadne dobře, nastoupím na VŠB obor Mechatronika. Již ¾ roku se vzdělávám v elektřině díky koroně a arduinu. – Oboji už mě taky obralo o X peněz díky různým ele součástkám z Číny atd…
K věci – jelikož jsem si myslel, že elektřina je jen pro chytré lidi, tak jsem se tomu nikdy moc nevěnoval, ale postupem času jsem tak nějak pochopil vo co go. A ikdyž mám směr strojaře, nevidím v tom důvod proč nemít i znalosti z elektro, když chci. Napadlo mě teda, že bych si udělal rekvalifikační kurz elektrikáře. Jednak z důvodu toho, že mohu mít další praxi, další zkušenosti ale taky z důvodu uplatnění na trhu práce. Co tak vidím, tak strojařů, kteří se vyznají v elektrice moc není, toho bych chtěl využít. VŠB mi 50 nedá, a co jsem tak hledal na tomto fóru a jinde, tak jinou možnost, než toto jsem nenašel ( v Ostravě) : https://www.sse-najizdarne.cz/uchazeci-o-studium/kurzy-a-rekvalifikace/kurz-elektrikar/.
Chci jen vědět, jestli si myslíte, že můj záměr je správný. Nebo máte zkušenost, že člověk, který má tento kurz za sebou tak je k ničemu. Určitě záleží, jestli to je člověk co chce/nechce. Ale taky jestli pro mě už není pozdě.
Jan Bocek:
Citace: Šimek Ondřej 17.05.2021, 14:20
Chci jen vědět, jestli si myslíte, že můj záměr je správný. Nebo máte zkušenost, že člověk, který má tento kurz za sebou tak je k ničemu. Určitě záleží, jestli to je člověk co chce/nechce. Ale taky jestli pro mě už není pozdě.
V podstatě jste si odpověděl sám.
Pozdě není nikdy. Propojení oboru elektro a strojního, podloženého kvalifikací je vždy plusem.
Poznal jsem v životě stovky vyučených elektrikářů, kteří byli málo použitelní na samostatné myšlení. Ve skupině byli ale dobří. Mnozí se profesně zastaví ve dvaceti létech. Ale blbosti nezbavuje ani vysoká škola.