Jaké znáte elektrotechnické mýty?

<< < (9/18) > >>

Velký Bobeš:
Elektroinstala ce je bezpečná.

Zdeněk Dančák:
Když bod rozdělení PEN není na tom samém místě jako MET, tak protože alespoň PEN bývá běžná zatížený, tak délky vodičů vám mohou způsobit úbytek napětí a způsobit rozdílné napětí mezi MET a místem rozdělení PEN, resp. PE

Když pak někde provedete místní pospojení, třeba pračka (spojeno již s PE) + topení (spojeno již s MET),  tak zde srovnáváte rozdílný potenciál, který vyvolá proud, který chránič neregistruje.

Jo, v klidovém stavu, bez zatížení L1,L2,L3 a tím pádem i PEN a za předpokladu, že k vám nic nepřitéká přes vodiče MET (Plyn, atd..) bude proud na všech ŽZ nulový.

Nebo se mýlím? Jsem jen laik.

Václav Třetí:
Citace: Zdenek Skotnica  30.03.2021, 10:13

U ochranného vodiče v soustavě TNCS nemá co unikající proud dělat a chránič vybaví. U pospojování to nastat může, např. mezi MET a plynovou trubkou. Tam ale žádný chránič není ;)

V PEN a PE žádný chránič není a být nemůže. Taktéž u vodičů pospojování.  A proudy tam tečou. Proudy to dělají podle zákonů p. Kirchhofa a nelze je podplatit.

Zdenek Skotnica:
A co pak píšu něco jiného? A s tím chráničem jsem to myslel např. Porucha N a PE spojen, část proudu poteče PE a chránič vybaví.

Peter Lovacký:
Citace: Pavel Horský  30.03.2021, 07:40

Toto není mýtus.

Čo viem, tak je to dosť rozšírený názor stojaci len na rýchlosti mechanizmu chrániča ...

No jak elektrikár musím byť toho istého názoru jak p. Kurka, (prísp. 6)...že keď chránič v plne funkčnom a bezporuchovom stave môže spôsobiť smrť, tak jak elektrikár nemôžem zodpovedne vyhlásiť že  „chránič chráni“, ...samozrejme píšem to jak moje presvedčenie.. viem, že na chránič sú všelijaké uhly pohľadu....

No iba fakt, že chránič štatisticky znižuje úrazovosť, ja osobne za ochranu podľa noriem považovať nemôžem (a ani to v nich nikde nie je..),  ..šak ono úrazovosť znižuje napr. aj osveta...

Navigace

[0] Index zpráv

[#] Další strana