Milan Hudec
Offline
|
|
« Odpověď #36 kdy: 16.03.2020, 22:24 » |
|
I dnes jsou telefony, co vydrží 14 dní, ovšem jsou to jen telefony. Vývoj lepších akumulátorů kvituji, ovšem měla by být současně vyřešena i recyklace, která je nyní buď nákladná, nebo neekologická, což opět stírá eko "výhody" oproti ropě. On není zas takový problém koupit elektrickou škodovku za půl mega, ale na nájezd nějakých 100kkm za 10 let je to ekonomický nesmysl. Na krátkých trasách se to nezaplatí, na dálniční přelety to není a velký akční rádius to nemá, což by nevadilo, kdyby to bylo ekonomické i bez dotací, což opět naráží na akumulátory. Na průlomový objev se bude čekat hodně dlouho a pak lze očekávat jeho potlačování z důvodu rozjetého kšeftu s články na bázi lithia. Kdyby nebyla výroba tlačena pofidérními snahami EU, z vlastního prodeje by se automobilky neuživily a infrastruktura nezaplatila, protože fandit, neznamená koupit a podpořit tím "správnou" věc. Škoda elektromobilit y je, že ji netlačí nadšenci, kteří přijdou s něčím rozumně použitelným za dalších 10 let vývoje, ale politika. Pak budou nutně vznikat "paskvily" za každou cenu, jen aby byl splněn plán a vyšly emise flotily a do A8 pro bruselské úředníky se mohly dál montovat V8, V10, W12...
Viz německá pošta a její plánovaná flotila eaut, a to je naprosto ideální případ využití cyklu nabijení/provoz no a stejně bylo stopnuto pro ekonomický nesmysl.
|
|
|
Zaznamenáno
|
|
|
|
Juraj Rojko
Offline
|
|
« Odpověď #37 kdy: 16.03.2020, 22:48 » |
|
Viz německá pošta a její plánovaná flotila eaut, a to je naprosto ideální případ využití cyklu nabijení/provoz no a stejně bylo stopnuto pro ekonomický nesmysl.
Bylo to stopnuto proto, že si někdo myslel, že elektromobil se dá vyrobit v garáži z toho, co se dá koupit ve vedlejším elektru a celé to bude levnější než lepší elekrokolo. A nekončí s používáním elektromobilů, ale s vývojem a výrobou toho nesmyslu.
|
|
|
Zaznamenáno
|
|
|
|
Jan Franěk
Český elektrikář - živnostník
Offline
váš elektrikář a revizní technik
|
|
« Odpověď #38 kdy: 17.03.2020, 07:06 » |
|
U Německé pošty šlo o nedomyšlený podnikatelský záměr. Neměli nasmlouvané dodávky dílů a především jejich cenu. Z počátečního nadšení, kdy dokázali vyrobit edodávku za pakatel, tím že obešli ostatní výrobce aut, došlo k vystřízlivění, když další nákupy jednotlivých dílů se už nepodařilo za původních podmínek realizovat a cena konečného produktu stoupla nad úroveň do které to dávalo stávajícím způsobem smysl. Tedy způsobem výroby takříkajíc na koleně. Ale chápu že pro někoho to může být jasným důkazem že emobilita nemá smysl. Vlastně je z jejich pohledu důležité každému neúspěchu tleskat a utvrzovat se v tom svém postoji. Taky připomínám že nepotřebuji dokola opakovat to, že ekologie eaut je především díky akumulátoru spíš sporná. Věřtemi, že jsem si toho plně vědom a nikde v tomto vlákně nenajdete že bych něco takového psal. Nebaví mne to pořád dokola opakovat. Zkuste už proboha jiné argumenty. Prošlapání cesty pro baterie do spotřebičů - asi nejdražší cesta.
Možná. Ale je třeba smutné, že často za vývojem nových technologií stály třeba války. Toto mi v tomto kontextu přijde zase lepší. Druhé auto do rodiny - nejdražší možná alternativa "nákupu".
Ano, za současné situace. ALe jasně jsem psal o tom že vývoj a posun jsou důležité i proto, aby se to celé zlevnilo a já si jej mohl koupit. Ne zadlužením na 10 let, ale tak maximálně na 2-3 roky. JE to standardní způsob nákupu aut, který funguje i u čmoudíků a tak tvoji poznámku o krachování během nákazy, beru s úsměvem a jako pokus o zbytečnou podpásovku. Myslím si že zrovna Ty podobné nesmyslné argumenty nemáš za potřebí využívat. Velmi si tvých názorů vážím, byť s některými nemůžu souhlasit. Ale asi je pro tebe mnohem důležitejší přesvědčit mne o tom, že emobilita je ďáblovým nástrojem a k tomu je každý argument dobrý.
|
|
|
Zaznamenáno
|
Kamerové a bezpečnostní systémy, od návrhu po realizaci. Systémové a MaR instalace, od návrhu po realizaci. Revize el. a hromosvodů do 1000V Topné kabely k vytápění i ochraně majetku. www.fraja.cz , revize@fraja.cz , tel: 728171585
|
|
|
|
Jiří_Hrubý
Neverifikovaný uživatel @7
Offline
|
|
« Odpověď #39 kdy: 17.03.2020, 15:48 » |
|
Když já pořád čekám, kdy se dozvím, jaký vývoj a posun je elektromobilní m fanklubem (to není urážka, pouze označení skupiny nadšenců) očekáván? Na autě jako takovém není co vymýšlet, elektromotory jsou dotažené k dokonalosti, byť někdy na úkor životnosti a odolnosti, takže zbývá jen jejich napájení. Špatný by nebyl vodík vyráběný fotovoltaikou a větrníky, ale z nějakého důvodu tento není příliš podporován. Jedním z nich budou velké nádrže, ale tojka se s tím docela popasovala. O lithiu psát už nebudu. Další možnosti v nedohlednu a nezdá se, že by byla výraznější snaha či výsledky posledních 10 let. Mikroreaktor po vzoru vize Nucleon, která byla opravdu převratná, nehrozí. Problém je a dlouho bude m.j. v poměru kW/t, který je kvůli zdroji tím, co výrazně snižuje dojezd. Není už kde odlehčit.
|
|
|
Zaznamenáno
|
|
|
|
Milan Hudec
Offline
|
|
« Odpověď #40 kdy: 17.03.2020, 19:43 » |
|
Ano, za současné situace. ALe jasně jsem psal o tom že vývoj a posun jsou důležité i proto, aby se to celé zlevnilo a já si jej mohl koupit.
Tak teď už tomu nerozumím vůbec....... Potřebuji hodinky, mám na primky, ty nekoupím jelikož toužím po rolex pro jejich výjmečnost, na které ovšem nemám, tak čekám na srovnání cen až rolex ztratí výjmečnost. To fakt nedávám
|
|
|
Zaznamenáno
|
|
|
|
|
Jan Franěk
Český elektrikář - živnostník
Offline
váš elektrikář a revizní technik
|
|
« Odpověď #42 kdy: 17.03.2020, 21:44 » |
|
To fakt nedávám Není to pravda. Ty tomu prostě rozumět nechceš, protože nechceš. Možná ani nevíč proč, ale je to tak. Tvůj příměr prostě nesedí. Osobně bych to přirovnal k tomu, když Henry Ford spustil pásovou výrobu. Ta vše změnila od základu a umožnila zlevnit produkci aut takovým způsobem, že se mohla stát dostupnými pro mnohem více lidí. TO sebou přineslo i postupná zlepšování technologií, výroby a automatizaci výroby. Dávno před tím bylo auto jen výsadou bohačů, možná stejně jako teď eauta. Lze zcela logicky očekávat, že i díky tlaku fanklubu eaut, bude docházet ke zlepšování technologií a postupnému zlevňování eaut. Vždyť takový mobilní telefon stál před lety 80tisíc a minuta volání pomalu plat dělníka. Takový telefon byl vizitkou velmi úspěšného podnikatele a dnes ho nosí v kapse pomalu každé děcko. Je tedy normální očekávat že se i technologie úkládání energie bude neustále zlepšovat a posouvat kupředu. Vždyť na tom pracuje po celém světě mnoho týmů. .... a jako majitel ojetého Leafa .......
Díky. Nechcete se podělit se svými zkušenostmi?
|
|
|
Zaznamenáno
|
Kamerové a bezpečnostní systémy, od návrhu po realizaci. Systémové a MaR instalace, od návrhu po realizaci. Revize el. a hromosvodů do 1000V Topné kabely k vytápění i ochraně majetku. www.fraja.cz , revize@fraja.cz , tel: 728171585
|
|
|
|
Jan Franěk
Český elektrikář - živnostník
Offline
váš elektrikář a revizní technik
|
|
« Odpověď #44 kdy: 18.03.2020, 03:48 » |
|
Pak nechápu Milane proč lidé platí zálohy na Teslu dopředu a pak čekají třeba 2 roky i více, než ji dostanou. Zákazník o kterém jsem psal, pak čeká na svůl eMercedes 9 měsíců a furt ho nemá. Škodovku jsem dostal od objednání do 3 měsíců. To bude asi tím nezájmem o tato eauta. Asi proto Tesla kromě závodu v USA, zprovoznila továrnu v Číně a připravuje výrobu v Německu. Loni vyrobila okolo 367500 eaut a přesto jsou dlouhé čekací termíny. To vše přes nesporné nedostatky i omezení eaut a především jejich vysokou cenu. To opravdu ukazuje na velký nezájem ze strany uživatelů. https://www.garaz.cz/clanek/musk-muze-slavit-tesla-v-roce-2019-splnila-sve-vyrobni-cile-21003224
|
|
|
Zaznamenáno
|
Kamerové a bezpečnostní systémy, od návrhu po realizaci. Systémové a MaR instalace, od návrhu po realizaci. Revize el. a hromosvodů do 1000V Topné kabely k vytápění i ochraně majetku. www.fraja.cz , revize@fraja.cz , tel: 728171585
|
|
|
Miloslav Stehno
Neverifikovaný uživatel @6
Offline
|
|
« Odpověď #45 kdy: 18.03.2020, 06:39 » |
|
Díky. Nechcete se podělit se svými zkušenostmi? Mám ho jen krátce (1,5 měsíce), ale pořídil jsem ho protože: Už nějakou dobu jsem přemýšlel co přijde po Focusu (1,6i r. v. 1999) - městském pracantu, který doslouží u mého táty na Vysočině. Jednu dobu jsem přemýšlel i o prodeji Mondeo ST220 (3,0, r. v. 2006) a pořízení jednoho nového auta. Jenže pak jsem se pořádně svezl (rozuměj sám v Mondeu), koukl na faktury co jsem do něj nasázel, na ceny aut které přicházely v úvahu (BMW 330ei, 340, plug-in Superb, Kona electric, Kia Stinger) a bylo jasný že Mondeo zůstane. Přišla také možnost druhé garáže (tentokrát jen pronájem) a tím pádem jsem se začal koukat i na e-auta. Takže po Brně a velmi, velmi blízkém okolí budu poskakovat Leafem. Chtěl jsem auto, které je primárně určené do města s tím, že musí být schopné odvést 3 lidi cca 50 km daleko (s rezervou a i v zimě) . Se stejným Leafem jsem chvíli jezdil v Norsku, tam se mě strašně nelíbil, teď mi jeho vzhled už nevadí. Vadí snad jen nízká kapota (není vidět konec), absence zadních parkováků (má "jen" kameru) a páté dveře by se mohly víc otevírat. Jo a rádio neumí ladit sudé desetinné FM frekvence, jen liché . No mám plnou USB mp3-jek. Zrušil jsem dodělávané denní svícení a auto (a příslušenství) ladím k obrazu svému V autě je příprava na DAB rádio (anténa a extra přijímač). Má to programovateln ý předehřev i předechlad - ale auto musí být píchnuté v elektrice, z baterek to nejede... Dokonce i programovateln ou dobu nabíjení - využití nízkého tarifu. Má to i 3 čudlíky na otevírání garážových vrat, ale zatím se mi je nepodařilo spárovat, asi valí na jiné frekvenci než v Evropě používané 433,92 MHz. Auto dobíjím doma z 230 VAC zásuvky (palubní nabíječka má jen 3,6 kW) cca 2 x týdně na 80% kapacity baterie (naschvál to mám takto nastaveno), kdy teď v zimě píše dojezd 100-110 km.
|
|
|
|
|
Jan Franěk
Český elektrikář - živnostník
Offline
váš elektrikář a revizní technik
|
|
« Odpověď #47 kdy: 18.03.2020, 09:19 » |
|
V čr je v současné době kolem 0,3% podílu eaut, což je za roky masáží o tom jak je to výhodné/úžasné/žádoucí velice málo. Nebo snad myslíš že v okolních státech umí čekat zájemci nějak lépe Ano, s tím souhlasím. Za Evropou, možná celým světem, v tomto ohledu výrazně zaostáváme. Jen bych doplnil že je to 0,38% podíl (pokud bych zaokrouhloval jako ty, použil bych 0,4% ) a předpokládám že je nižší díky slabší kupní síle. Nebo to bude tak, že všichni okolo jsou pitomci, jen u nás jsou lidé chytří. Vyber si co se ti hodí mě je to jedno https://www.cdv.cz/tisk/historicky-nejvyssi-pocet-registraci-elektromobilu-v-cr-na-evropu-nestaci/http://www.hybrid.cz/v-roce-2019-se-v-cesku-pocet-aut-do-zasuvky-zvysil-o-ctvrtinuhttps://zdopravy.cz/podil-038-na-trhu-auta-na-baterky-i-pres-rekordni-prodeje-v-cesku-prilis-netahnou-32668/
|
|
|
Zaznamenáno
|
Kamerové a bezpečnostní systémy, od návrhu po realizaci. Systémové a MaR instalace, od návrhu po realizaci. Revize el. a hromosvodů do 1000V Topné kabely k vytápění i ochraně majetku. www.fraja.cz , revize@fraja.cz , tel: 728171585
|
|
|
|
|
|
|
Jan Franěk
Český elektrikář - živnostník
Offline
váš elektrikář a revizní technik
|
|
« Odpověď #52 kdy: 19.03.2020, 10:32 » |
|
|
|
|
Zaznamenáno
|
Kamerové a bezpečnostní systémy, od návrhu po realizaci. Systémové a MaR instalace, od návrhu po realizaci. Revize el. a hromosvodů do 1000V Topné kabely k vytápění i ochraně majetku. www.fraja.cz , revize@fraja.cz , tel: 728171585
|
|
|
|