Je vysoké napětí 110kV u rodinného domu nebezpečné?
Mischel:
Chceme koupit dům na Šumavě. Jenže kolem u domu (28m od drátů a 50m od sloupu) vedou dráty vysokého napětí 110kV. Nad kusem zahrady vedou dráty přímo nad ní. Vím, že dům se může stavět 12m od tohoto napětí. Spíš mě zajímá jaké útrapy nás mohou čekat. Hučí to, může to být nebezpečné, nastěhovali by jste se do takového domu. Jsem absolutní laik a nerada bych potom litovala, že jsme dům koupili nebo naopak nekoupili.
Pavel Ryšavý:
Mě osobně by jako jediné vadilo, že bych si nemohl v části zahrady vysázet co chci, a že nemůžeme se synkem pouštět draky.
Jinak nic
František Šohajda:
Nebezpečné je všechno!
Od vedení el.energie po vysílače mobilní sítě, TV,rozhlasu a tak dále....
Když si vezmete WiFi doma, které září 24 hodin denně, máte to něco podobného!
Jan Bocek:
Jenže ta nádherná krajina.
Věcné břemeno je břemenem.
Něco za něco....je to otázka výběru.
Jsem radioamatér a poslouchám slabé signály v pásmu krátkých vln.
V případě mlhy a horšího počasí je v blízkosti vedení VVn v radiu slyšet
velké chrčení výbojů. To je jedno z mála omezení u tohoto hobbismu.
Na druhé straně v klidných dnech možnost natáhnout dlouhé dráty
antén typu Beverage, tak to by byl zase HHRR -Ham Heaven Radio Ranch
A v Radiu slyšíte skoro jak roste tráva.
Vyžaduje to hlubokou analýzu rizika, kde budou hodnoceny položky do plusu a minusu.
Vysoké napětí má jen vysoké napětí a kmitočet 50 Hz. Záření bych se zde nebal.
Spíše vám budou ty dráty vadit v určitém úhlu pohledu do krajiny. Ale to je otázka i zvyku. Pokud vyjde analýza v plusových položkách na 80%, tak bych měl o čem přemýšlet. A zdálo by se mi o Šumavě.
Václav Třetí:
Sršení ruší nejen na radioamatérský ch pásmech, ale také na SV a DV a samozřejmě na pásmu CB. V blízkosti sloupů bývá slyšet i na vlastní uši. Pozlobit za vlhka a zejména mlhy umí i 22kV. Mám DT 22/0,4kV a vedení k němu asi 10m od domu.