Marek Barta
Neverifikovaný uživatel @4

|
 |
« kdy: 31.01.2020, 16:03 » |
|
Popis situace: 1f FVE 4kW v režimu zelený bonus , hlavní jistič 3x25A , dva bojlery připojené na regulátor GreenBono přes SSR relé Když jsem si zařizoval FVE elektrikář zapojil největší žrouty ( pračka , myčka , lednice , mrazák , el. trouba , bojler ) na fázi s FVE a upozorněním, že se nesmí zapínat více náročných spotřbičů najednou. Po čase jsem pořídil další bojler a regulátor GreenBono. Ten je určen hlavně na posílání přebytků přes SSR relé do bojleru. Pokud např. FVE vyrábí 4kW a menší spotřebiče spotřebují např. 0,5kW tak se SSR u prvního bojleru otevře a posílá plný výkon 2kW a zbytek 1,5kW do druhého bojleru. Pokud v domácnosti pustím náročnější spotřebič např. el. troubu 2kW tak se druhý bojler vypne a přebytek jde do prvního bojleru. V letních měsících nemám problém když se bojley dohřejí, ale problém je v zimních měsících. V době nízkého tarifu ( mám 20h a čas kdy mají sepnout bojlery lze nastavit v regulátoru protože není žádoucí aby se večer po vykoupání dohřáli a druhý den neměli kam odcházet přebytky ) se oba zapnou a pkud se zapne v době ohřevu nějaký náročnější spotřebič vyhodí hlavní jistič. Uvažoval jsem pro každý bojler o přepínacím relé OEZ RPI-16-001-X230 , který by po obdržení signálu z regulátoru přepnul fáze, ale nejsem si jistý jestli to zvládne. Na svorku 12 připojit jednu fázi, na 14 druhou fázi a na 11 výstup na bojler. http://www.oez.cz/uploads/oez/files/ks/5142-z01-14_cz_sk.pdf
|
|
|
|
Miroš Jan
OSVČ - živnostník

telefon +420 604791991
|
 |
« Odpověď #1 kdy: 01.02.2020, 11:30 » |
|
V tom tvém popisu, se nějak nevyznám. Chce to schéma zapojení.  A to relé, nemá svorky s takovými čísli co uvádíš. Jestli máš namysli, zapojit dvě rozdílné fáze na to relé, tak radši nic nedělej. To relé není stavěné na 400V.
|
elektromontér, RT E2/A, strojní zařízení,průmyslové instalace
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Miroš Jan
OSVČ - živnostník

telefon +420 604791991
|
 |