|
Jan Bocek
Offline
|
|
« Odpověď #19 kdy: 06.12.2019, 18:22 » |
|
Protokol VV je stanoven, podle některého příspěvku, určitě "blbě". Z dalších příspěvků vyplývá, že není vůbec. VV by se tedy měly určit a výsledkem by mělo být zařazení prostoru. Dá se očekávat, že prostor se zvedákem bude hodnocený jako zvlášť nebezpečný?
Nestačil by prostor jen nebezpečný ? ( k tomu pospojování)
|
specializace: průmyslová instalace, kontrola strojů revize elektrického zařízení E1B telefon: 777 273 732 email: jan.bocek@safeb.cz
|
|
|
David Hruda
Online
|
|
« Odpověď #20 kdy: 06.12.2019, 19:53 » |
|
S protokolom opatrne, v komisii môže ľahko padnúť otázka čo potom robia učni (často ešte deti) v nebezpečnom prostredí
Učni zcela jistě před vstupem na dílnu absolvují školení, které z nich udělá osoby poučené.
|
Revize E2/A, montáže, projekty, alarmy... Smluvní partner společnosti EG.D Znalec v oboru ELEKTROTECHNIK A: rozvody a instalace, spotřebiče, hromosvody a ochrana proti přepětí, revize el. zařízení a hromosvodů. ELEKTRONIKA: zabezpečovací systémy, spotřební elektronika Jih ČR www.elektro-hruda.cz
|
|
|
|
|
David Hruda
Online
|
|
« Odpověď #22 kdy: 07.12.2019, 01:43 » |
|
Ne, měl bych?
|
Revize E2/A, montáže, projekty, alarmy... Smluvní partner společnosti EG.D Znalec v oboru ELEKTROTECHNIK A: rozvody a instalace, spotřebiče, hromosvody a ochrana proti přepětí, revize el. zařízení a hromosvodů. ELEKTRONIKA: zabezpečovací systémy, spotřební elektronika Jih ČR www.elektro-hruda.cz
|
|
|
František Šohajda
Offline
RT E2-A
|
|
« Odpověď #23 kdy: 07.12.2019, 08:09 » |
|
Jak pracovníci, tak i učni musí být prokazatelně (důležité slovo) poučeni z BOZP a MPBP! Autozvedák musí být jednou za 12 měsíců kontrolován! Všichni poučeni, autozvedák pravidelně kontrolován! Co víc si přát k bezpečnosti!
|
RT -EZ - elektroinstala ce domovní, specializace na zdravotnické rozvody... revize ve zdravotnictví ...už 40 let....
|
|
|
|
|
|
David Hruda
Online
|
|
« Odpověď #27 kdy: 07.12.2019, 15:20 » |
|
To vy musíte vedieť keď chcete používať "paragrafy" o elektrotechnic kej spôsobilosti na deti.
Chcete tvrdit, že praxi na autě na zvedáku vykonávají děti?
|
Revize E2/A, montáže, projekty, alarmy... Smluvní partner společnosti EG.D Znalec v oboru ELEKTROTECHNIK A: rozvody a instalace, spotřebiče, hromosvody a ochrana proti přepětí, revize el. zařízení a hromosvodů. ELEKTRONIKA: zabezpečovací systémy, spotřební elektronika Jih ČR www.elektro-hruda.cz
|
|
|
Miroš Jan
OSVČ - živnostník
Offline
telefon +420 604791991
|
|
« Odpověď #28 kdy: 07.12.2019, 15:43 » |
|
Tak takhle to vypadá, když tazatel, neuvedl přesné informace v dotazu. 1. Jak stará je ta instalace? 2. Kdy se připojoval ten autozvedák? 3. Protokol o prostředí říká co? Pokud tazatel, nedoplní veškeré relevantní informace, je celá diskuze na prd.
|
elektromontér, RT E2/A, strojní zařízení,průmyslové instalace
|
|
|
Peter Lovacký
Neverifikovaný uživatel @7
Offline
|
|
« Odpověď #29 kdy: 07.12.2019, 17:15 » |
|
Chcete tvrdit, že praxi na autě na zvedáku vykonávají děti?
Deti, žiaci, učni či mladiství, nie je to jedno keď diskutujeme o poučovaní osôb? Mňa len zarazilo že chcete uplatniť paragrafy z vyhlášky o elektrotechnic kej spôsobilosti na niekoho kto nie je pracovníkom. Verte, že ja vás určite poučovať nemienim, kľudne si žiakov poučte či oboznámte, a nechajte ich aj podpísať zápisnicu, mne to nevadí. Ale možno že vám lepšie poradia iní chlapi z diskusie, odomňa to berte len jak jednu z poznámok k diskusii. Viac doširoka by som to ďalej zbytočne nerozoberal.
|
|
|
|
Jan Bocek
Offline
|
|
« Odpověď #30 kdy: 07.12.2019, 20:27 » |
|
Téma: Musí mít autozvedák doplnující pospojování ke konstrukci? Revizní technik se ptá, zdá ano, nebo ne Nevěšte hlavu, k profesi každého odborníka patří, že umí vysvětlit a zdůvodnit laikům a pololaikům, že je něco jim tak zdánlivě drobného a zdánlivě bagatelní velmi důležité. Někdy smrtelně důležité. Správné vysvětlení a zdůraznění opravdu vážného nebezpečí je stejně důležité jako správné měření. Jako v tomto případě - možná máte k dobru záchranu života nějakého kluka, nebo i více kluků najednou. Při ztrátě PEN nebo PE by se také mohl zvedák nekontrolovate lně i rozjet, nebo nezastavit, nejen se objevit NDN na kostře.
V zimě auta najíždí na zvedák plná vodivé solanky, nedokonale připojená svářečka na kostru umí PE vodič přepálit, ostré plechy naříznout izolaci, autogen sežehnout izolaci a kluci - učni v telecím věku občas mají telecí nápady.
Prostředí je to velice složité, chránič i pospojení bez diskuze.
A tak mne překvapuje, že se i dále diskutuje, ale úplně o něčem jiném. Revizní technik snad dovede v celkovém hodnocení zdůvodnit, proč tam to pospojování a proudový chránič bude a to bez dalších diskusí. Podpořit to porušením Zákona, NV a ČSN přeci není problém.
|
specializace: průmyslová instalace, kontrola strojů revize elektrického zařízení E1B telefon: 777 273 732 email: jan.bocek@safeb.cz
|
|
|
František Šohajda
Offline
RT E2-A
|
|
« Odpověď #31 kdy: 07.12.2019, 21:31 » |
|
Nedávno (dva dny) jsem byl s autem ve velkém servisu, nově postavený cca 3 roky a s kamarádem jsem šel do dílny...všude čisto a sucho jako v ložnici!! V servisu měli 10 zvedáků! Žádný zvedák neměl ani FI a ani pospojení. A to dělal revizi kolega ,jeden z nejlepších revizáků v okolí!! Jen takové malé poznatky z praxe!Pro naši diskuzi!
|
RT -EZ - elektroinstala ce domovní, specializace na zdravotnické rozvody... revize ve zdravotnictví ...už 40 let....
|
|
|
Milan Hudec
Offline
|
|
« Odpověď #32 kdy: 07.12.2019, 23:28 » |
|
Ale notak, když si vzpomenu, co jsme coby učni vyváděli...... Nebýt oddělováku, zbyla nás půlka Nejhorší je bezpečnost postavená jen na lejstrech bez přihlédnutí ke květinám života, a že ty dokážou jednomu zamotat hlavu.....
|
|
|
|
David Hruda
Online
|
|
« Odpověď #33 kdy: 08.12.2019, 02:07 » |
|
Milane, tam se učí opravovat auta, ne ty zvedáky. ??
|
Revize E2/A, montáže, projekty, alarmy... Smluvní partner společnosti EG.D Znalec v oboru ELEKTROTECHNIK A: rozvody a instalace, spotřebiče, hromosvody a ochrana proti přepětí, revize el. zařízení a hromosvodů. ELEKTRONIKA: zabezpečovací systémy, spotřební elektronika Jih ČR www.elektro-hruda.cz
|
|
|
Milan Hudec
Offline
|
|
« Odpověď #34 kdy: 08.12.2019, 10:46 » |
|
Milane, tam se učí opravovat auta, ne ty zvedáky. ?
Jasně, beru, nicméně ony zvedáky tvoří již masivní rozlehlou konstrukci, kterou bych z hlediska pospojení prostě neopomenul. Když nic jiného, tak se na tom kluci určitě vozí nahoru/dolů, nějaký ten unikající proudík a už ...... Prostě bych těch pár metrů zž desítečky obětoval.
|
|
|
|
Jan Alin
Offline
|
|
« Odpověď #35 kdy: 08.12.2019, 16:22 » |
|
Zajímavá diskuze . Zkusím říct i svůj názor. Pokud vnější vlivy nebo návod výrobce pospojení nepožadují, tak být nemusí. To ovšem neznamená, že i v tomto případě není velice rozumné pospojení provést. Rizika tu existují a ten kus drátu navíc jich mnoho odstraní. Pokud ani výrobce ani vlivy prostředí nemají zvláštní požadavky, pak při revizi tazatel bude těžko psát do revize závadu. Tohle je zrovna případ, kdy je rozumné aby RT do zprávy napsal doporučení na provedení pospojení i se zdůvodněním k čemu je to dobré.
|
|
|
|