|
Jan Franěk
Český elektrikář - živnostník
Offline
váš elektrikář a revizní technik
|
|
« Odpověď #19 kdy: 21.11.2019, 13:42 » |
|
Mne se nejvice libi ten vzpominkovy optimizmus nazyvat divizi koncernu VolksWagen "Ceskou automobilkou"...
A proč ne? TO že má Auto Škoda majitele v zahraničí, nemusí nutně znamenat že čeští vývojáři a další pracovníci nemají žádný vliv na technická řešení i výslednou podobu konkrétního auta. Je jich tam v MB víc než dost. Nebo si myslíte že když ve Vodňanech pracují především agenturní pracovníci ze zemí bývalého Sovětského svazu a dalších podobných zemí, nejde o České kuře, ale Ruské? Nebuďme takoví hnidopiši v této globální době. Ne že bych z toho byl vždy nadšený, ale naučme se v době mnoha změn, změnit alespoň trochu svá myšlení a nebuďme zabržděni někdy před 30 lety, nebo omezeni pohledem kde nám stíní ve výhledu naše hraniční hory. Pokud se ve světe říká že Škodovka je České auto a je velmi dobré, buďme na to hrdí. Mluvíte jako všichni ti kteří už zapomněli co se zde před 30 lety dělo a tvrdí že jsme se měli lépe a že vše bylo kvalitnější a lepší. Naopak testy i průzkumy, včele s prodlouženou délkou našeho života, jasně hovoří o opaku. Sdělení pro laickou veřejnost nemusí být vždy úplně technicky korektní.
Jo, taky to potkávám a "tahá mě to za oči"
|
|
|
Zaznamenáno
|
Kamerové a bezpečnostní systémy, od návrhu po realizaci. Systémové a MaR instalace, od návrhu po realizaci. Revize el. a hromosvodů do 1000V Topné kabely k vytápění i ochraně majetku. www.fraja.cz , revize@fraja.cz , tel: 728171585
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Vlado Konrád
Neverifikovaný uživatel @7
Offline
|
|
« Odpověď #25 kdy: 22.11.2019, 09:46 » |
|
|
|
|
Zaznamenáno
|
|
|
|
František Šohajda
Offline
RT E2-A
|
|
« Odpověď #26 kdy: 22.11.2019, 11:18 » |
|
Osobně jsem nikde informaci o I"k bateriového packu Tesly, ani jiného eauta nenašel. Máte nějaké informace?
Četl jsem komentář k požáru Tesly v Rakousku... Auto museli ponořit do vany s 11 000 litry vody a několik dní ji v ní chladit!! Žádný odborník nevěděl jak baterie z vraku demontovat , mimo jiné váží 600 kg!! Museli dojet až odborníci z Tesly (výrobního závodu) a ti ji teprve vymontovali!! Zajímavé info?
|
|
|
Zaznamenáno
|
RT -EZ - elektroinstala ce domovní, specializace na zdravotnické rozvody... revize ve zdravotnictví ...už 40 let....
|
|
|
Jan Franěk
Český elektrikář - živnostník
Offline
váš elektrikář a revizní technik
|
|
« Odpověď #27 kdy: 22.11.2019, 12:02 » |
|
Dle mého je normální že se začnou objevovat ze začátku možná nečekané problémy, pokud uvádíte na trh relativně novou technologii. Lze předpokládat i to, že postupně budou vytvořeny postupy jak se zachovat v té které situaci, nebo že výrobci na to zareagují nějakým technickým řešením, které problém odstraní docela, nebo sníží možná rizika na nějakou společensky přijatelnou úroveň. Předpokládám že i v době kdy se tvořil trh s automobily, koňáci se smáli a měli spoustu podobných výhrad k těmto novým vymoženostem. Jako třeba že když dojde benzín tak ho nemáte kde koupit, že to smrdí, nebo je nebezpečné protože to může snadno hořet díky benzínu a podobně. A kde jsme dnes? Je v pořádku vždy trochu pochybovat a nebrat všechny novinky bezhlavě jako to nejlepší co nás mohlo potkat, ale na druhou stranu nemá smysl ani zatracovat vše šmahem hned, když se objeví prvních pár problémů. Byť poměrně závažných.
co nám říká WIKI? Za historicky první elektromobil je považován vůz sestavený holandským profesorem Sibrandusem Stratinghem a jeho asistentem Christopherem Beckerem roku 1835,[13] tedy přibližně 50 let před prvním automobilem se spalovacím motorem. Belgičan Camille Jenatzy překonal s elektromobilem La Jamais Contente ve tvaru připomínajícím doutník 29. dubna 1899 jako první na světě rychlost 100 km/h. Na počátku 20. století jezdilo v USA více elektromobilů než automobilů se spalovacím motorem. Poskytovaly totiž komfort a snadné ovládání. Klasické automobily se musely startovat klikou, byly velmi hlučné a složité na údržbu. Vše změnil až vynález elektrického startéru a hlavně sériová výroba modelu „T“ Henryho Forda, který vytlačil elektromobily svou spolehlivostí, větším dojezdem a nízkou cenou. V roce 1902 zlepšil Thomas Edison baterii elektromobilů.
Mezi první elektromobily vyvinuté na území českých zemí patří elektromobil Františka Křižíka z roku 1895 poháněný stejnosměrným elektromotorem o výkonu 3,6 kW napájeným olověným akumulátorem se 42 články. Ve svém třetím modelu s názvem Landaulet Křižík použil dva elektromotory o výkonu 2,2 kW, které byly umístěny v zadních kolech.
|
|
|
Zaznamenáno
|
Kamerové a bezpečnostní systémy, od návrhu po realizaci. Systémové a MaR instalace, od návrhu po realizaci. Revize el. a hromosvodů do 1000V Topné kabely k vytápění i ochraně majetku. www.fraja.cz , revize@fraja.cz , tel: 728171585
|
|
|
Juraj Rojko
Online
|
|
« Odpověď #28 kdy: 22.11.2019, 14:05 » |
|
Neznám podrobnosti toho požáru Tesly v Rakousku, ale podle fotografií a toho, že oheň uhasili ihned při příjezdu, se dá usuzovat, že to nemělo nic společného s požárem baterií. To ponoření do vody tedy bylo preventivní a asi i správné, i když možná zbytečné.
Dále je potřeba si uvědomit, že ve zprávách se objeví KAŽDÝ požár Tesly, protože je to výjimečné a Tesla je buzzword. Kdežto požáry aut se spalovacími motory jsou tak časté, že ani není možné o nich jednotlivě informovat, to by se napsalo o ničem jiném. Je to dané jak absolutními počty příslušných typů vozidel, tak také tím, že v přepočtu na počet vozidel jsou požáry klasických aut asi 3x častější.
Požáry normálních aut se ve zprávách objevují jen výjimečně, zejména pokud jde o problém většího rozsahu. V poslední době např. BMW (1,6 milionu svolaných aut kvůli nebezpečí samovznícení) nebo Kia a Kia a Hyundai (2,9 milionu svolaných).
Tím to nechci bagatelizovat, ale na druhou stranu je dobré nepodléhat zcela manipulaci médii a používat i vlastní hlavu a vyhodnotit si jak skutečně závažný ten problém je.
(Mimochodem netuším o jakých "odbornících" je řeč, pokud jde o demontáž baterie. Odborník je přece někdo kdo ví jak se věci dělají a ne ten, kdo to neví, ne?)
|
|
|
Zaznamenáno
|
|
|
|
|
Viktor Klemon
Offline
|
|
« Odpověď #30 kdy: 22.11.2019, 17:37 » |
|
Čo sa týka skratového prúdu, montoval som ostrovný systém s LiFePO4 akumulátorom o kapacite 2,5 kWh, pri 12 V (200Ah), výrobca článkov deklaroval skratový prúd na Max peak discharge current < 4000 A 20 C, maximal 5 seconds in 1 minute Kontakty akumulátora sú z plnej hliníkovej gulatiny o priemere 30 mm. Takže to budí rešpekt. Aj tento druh aku sa používa v elektrických vozidlách, i keď zatiaľ hlavne čínskych. LiOn v Tesle budú lepšie, kvôli paralelnému radeniu skupín článkov. Výkon Tesly v špičke je kludne 2x 250kW, pri 400 V, takže prúdy už aj v prevádzke sú tam impozantné.
|
|
|
Zaznamenáno
|
|
|
|
František Šohajda
Offline
RT E2-A
|
|
« Odpověď #31 kdy: 22.11.2019, 18:44 » |
|
Už se těším, až se objeví zpráva o hašení auta na vodík No to vodík bude ještě větší problém jak baterie!! Výrobci soustředí všechny síly na vývoj co nejlepších aut a na takové "podřadné" věci jako jsou nehody a jejich problémy se už asi málo řeší,protože to všechno stojí nemalé prachy!! Ty jsou především do výrobků!
|
|
|
Zaznamenáno
|
RT -EZ - elektroinstala ce domovní, specializace na zdravotnické rozvody... revize ve zdravotnictví ...už 40 let....
|
|
|
|
|
Jan Franěk
Český elektrikář - živnostník
Offline
váš elektrikář a revizní technik
|
|
« Odpověď #34 kdy: 23.11.2019, 07:38 » |
|
Co Milane? Tam kde je poptávka, je logicky i nabídka. Vím o mnoha lidech kteří si koupili, nebo chtějí koupit eauto i když stojí o dost více, než čmoudík. Každý k tomu má svůj důvod a mě je vlastně docela šumák. Navíc vnímám znovu objevený zájem o emobilitu v době kdy došlo k malé ropné krizi a kdy stála nafta i benzín okolo Kč. Kde bereš jistotu že když by jsi neměl jinou možnost než čoud, že státy držící prst na kohoutcích s ropou, nezačnou zvedat cenu ropy do nebe, jak se to v minulosti stalo? Vzpomeń si jak státy s ropou uměle udržovaly její vysokou cenu, až se začlo vyplácet ji draze těžit z břidlice. Sami pak zvedli její produkci tak, aby tomu zabránili, protože se jim to nehodilo politicky, ani obchodně. Pro mne je vzrůstající emobilita jen protiváhou ropě a jedna z věcí která drží cenu ropy v relativně rozumných mezích. Řekněme že vesmír musí být v rovnováze . Navíc zájem o eauta znamená i jejich rychlejší vývoj, který nás posune o kus dál a třeba také dostatek času k dořešní některých technických záležitostí. Využijme ten čas k pokroku, namísto přešlapování na místě. Nemuselo by se nám to vyplatit. Nevidím na tom nic méněcenného a nic čím bychom se podbízeli Číně. Naopak Čína se chytá všeho, jak se dostat na další trhy. Nebo to vidíš jinak? Možná by jsi mi to mohl vysvětlit lépe. Samozřejmě dalším tématem mohou být dotace. Možná bych si je dovedl představit okolo vývoje, ale osobně považuji dotace za zlo pro ekonomiku. Ovšem to ani není téma této diskuse.
|
|
|
Zaznamenáno
|
Kamerové a bezpečnostní systémy, od návrhu po realizaci. Systémové a MaR instalace, od návrhu po realizaci. Revize el. a hromosvodů do 1000V Topné kabely k vytápění i ochraně majetku. www.fraja.cz , revize@fraja.cz , tel: 728171585
|
|
|
|