Může být motorový spouštěč jako hlavní jistič budovy?
Marián123:
Co je to na fotce?
Tchán má toto jako hlavni jistič starého domu. Mě to přijde jako motorový spouštěč nebo něco podobného (vystudoval jsem slaboproud-telekomunikace).
Co jsem se ptal elektrikáře, tak už viděl hodně věcí, ale toto ještě ne :-)
Pavel Ryšavý:
Nádherný kousek, tento jistič opravdu ještě ve sbírce nemám.
K otázce:
V dnešní době by to samozřejmě neprošlo, a protože energetiky nikoho nenutí k modernizacím čili dokud po energetice nebudete chtít změnit sazbu, nebo něco podobného, tak tam tento nádherný kousek historie setrvat může.
Ale zamyslel bych se nad tím jestli je to rozumné, tento jistič byl instalován v dobách kdy bylo široko-daleko jedno trafo, a proudy při případném zkratu byly díky tomu někde jinde (mnohem níž) a je-li i celá instalace podobně pietně zachovaná asi bych uvažoval o modernizaci (samozřejmě pokud to Památkový ústav (dance) dovolí)
Marián Dzurus:
Zapoměl jsem, že zde mám registraci, takže se ptám stále já - Marián. :-)
Takže jistič to je, jen předpotopní. A co je to za model apod. asi nikdo neví, že? :-)
No měnit se to bude muset a osobně bych celý rozvaděč předělal na nový - ale to nebude odsouhlaseno (stojí to peníze a přitom to funguje). ;D
A jen pro zajímavost, v čem je tento jistič špatný? Je pomalý,....?
Marián Dzurus:
Citace: Marián Dzurus 04.11.2019, 11:17
Zapoměl jsem, že zde mám registraci, takže se ptám stále já - Marián. :-)
Takže jistič to je, jen předpotopní. A co je to za model apod. asi nikdo neví, že? :-)
No měnit se to bude muset a osobně bych celý rozvaděč předělal na nový - ale to nebude odsouhlaseno (stojí to peníze a přitom to funguje). ;D
A jen pro zajímavost, v čem je tento jistič špatný? Je pomalý,....?
Takže motorový spouštěč to není?
Václav Třetí: