Jaký je váš názor na umístění svítidla nad kuchyňským dřezem?
Marcela Pavlová:
Dobry vecer,
predesilam, ze jsem laik, ale snad to nevadi k tomu, aby mi nekdo z odborniku poradil.
Planujeme kuchynskou linku v hrube stavbe a drez mame naplanovany pod okno. Nad drezem jsem si predstavovala osvetleni, podobne, jako se dava pod horni skrinky, problem je vsak v tom, ze nad drezem bych ho chtela mit uz pod parapetem. Drez bude na pracovni plose ve vysce 90cm a parapet je planovany ve vysce 120cm. Existuje nejake svitidlo, pripadne pozadavek na IP svitidla, ktere by se mohlo do techto mist instalovat? Rozvody se budou teprve delat, takze se mohu prizpusobit, zda to bude do zasuvky, nebo do krabice. Rovnez je mozne jeste zmenit vysku parapetu, okna jeste nejsou vsazena. Pote, co jsem precetla diskuse o zasuvkach nad drezem na tomto foru bychom zrejme dodrzeli normu, kdyby byl parapet ve vysce 130cm a svitidlo pod nim? Tj. od drezu by bylo vzdaleno dokonce temer 40cm (drez ve vysce 90cm).
Byl by problem s osazenim zarivky nebo jineho sviridla s potrebnym IP timto vyresen, anebo mam na to skutecne zapomenout a osvetleni zavesit na strop?
(poklona) za radu!
Kamil Novák:
Když budete mít dřez přímo pod oknem, tak opravdu potřebujete mít v místech parapetu nějaké svítidlo ?
Jestliže ano, jak asi daleko od dřezu bude nějaká nejbližší HORNÍ skříňka oné linky?
PS : Jestli Vy jste laik, tak to by mne potom zajímalo, odkud víte co znamená zkratka IP, kterou naprosto správně používáte (ssur)
Marcela Pavlová:
No ony ty horni skrinky totiz na te stene s oknem vubec nebudou. Nejblizsi stena vlevo i vpravo od okna je 105cm a tam budou horni skrinky hloubky ca 35cm, cili od okna, ktere ma sirku 120cm a pod nim drez bude hrana hornich skrinek vzdalena cca 70cm. Nad drezem potrebuji kvalitni osvetleni a nejak se mi nezda svitit si "pod ruce" od stropu (priklad cisteni kurete po nasich slavnych drubezarnach a podobne speci.)