|
Martin Kurka

Offline

Projektant automatizace a strojů
|
 |
« Odpověď #1 kdy: 20.11.2018, 18:24 » |
|
Na oddělení zdroje stačí 3,3A dioda na jeho výstupu  Ale vážněji... Motorek má příkon cca 80W. Zákon zachování energie je neúprosný Kdyby brzdil 3sec, je potřeba zmařit energii cca 120Ws, předpokládáme-li lineární pokles v čase - tedy takové normální setrvačné hmoty. Bude-li na výstupu zdroje elektrolyt 3G (3mF) stoupne na něm po takovémto pohlcení brzdné energie 120Ws napětí z 24V na 307 V. Což je pro tento elektrolytický kondenzátor technické nekonečno a on bouchne. Co je to na vstupu řadiče motoru během rekuperace za napájecí napětí. Není to přepětí (krátké energeticky chudé tranzienty) , ale nadpětí (dlohodobé tvrdé napětí). Dehn a podobné ochrany jsou dimenzovány na přepětí, ne na nadpětí. Nevydrží. Takovou porci energie je nutné zmařit ve výkonovém odporu. Jestliže má vyzářit za 3sec 120W byl by dimenzován na 40W výkonu. Budete- li brzdit jednou za čas, může být výkon odporu cca 10W. A řadič krokového motoru, který umí rekuperovat už určitě umí řídit i externí brzdný odpor. A určitě o něm v návodu řadiče bude nějaký pokyn pro konstruktéry.
|
Nikdy není dost času,aby se to udělalo dobře. Ale pak je dost času, aby se to udělalo znovu
Teorie=vše víme ale nic nefunguje Praxe=vše funguje a nevíme proč Teorie spojena s praxí=nic nefunguje a nikdo neví proč
Vysoce odborných omylů se dopouští jen specialisté
Ďábel je skryt v detailu
|
|
|
|
|
Jiří Schwarz

Offline

|
 |
« Odpověď #3 kdy: 20.11.2018, 19:05 » |
|
Spínaný zdroj má většinou diodvý můstek. Takže není co řešit  Takový optimista nejsem. Pokud budeme uvažovat o výstupu zdroje, je tam můstek nebo jen jedna dioda. Ale za tím (směrem k zátěži) filtrace. A ta není dimenzovaná na takové stoupnutí napětí. A také tam může být odebíráno napětí pro zpětnou vazbu - regulaci A pokud budeme uvažovat o přívodu napájení pro zdroj, tak ten můstek sice zabrání proniknutí napěťové špičky do rozvodné sítě, ale zdroj to asi "neustojí"
|
Jako tvrdá Chodská palice nemám rád přísloví o tom, že moudřejší ustoupí. Když moudřejší ustoupí, hlupák si prosadí nesmysl! Příspěvky psané kurzívou berte s velkou rezervou a nadhledem :-)
|
|
|
|
Ondrej Kasal
Neverifikovaný uživatel @2

Offline
|
 |
« Odpověď #5 kdy: 21.11.2018, 09:49 » |
|
 za odpovědi, zkušenost je právě taková, že mi již dva spínané zdroje shořely (Omron 48V/5A). Odešly kondenzátory. Nápad s bipolárním transilem a polyswitchem se mi zdá dobrý. Jen jakou napěťovou úroveň zvolit. Např. Ubr = 27V / 600W (např. transil Bipolární P6KE27CA) a do série polyswitch 3A/72V ?
|
|
|
|
|
|
|
|
Fuk Tomáš

Offline

|
 |
« Odpověď #10 kdy: 21.11.2018, 14:23 » |
|
Brzdnou energii bych patrně byl schopen stanovit ... Tedy tak učiňte - od toho se pak odvíjí ostatní. zkušenost je právě taková, že mi již dva spínané zdroje shořely (Omron 48V/5A). Odešly kondenzátory.
A neodešly i kondenzátory v tom řadiči? Jestli jsem správně hledal, tak je tam 4G a max. napájecí napětí 35 V, čili tipuji 4G/50V.
|
Když vím, rád poradím: fyzika, elektronika, IT, ale i obchod a právo. Když nevím, ptám se anebo držím ústa.
Jen ten, kdo něčemu stoprocentně rozumí, to dokáže vysvětlit tak, aby tomu nikdo jiný nerozuměl. (Murphy)
|
|
|
Martin Kurka

Offline

Projektant automatizace a strojů
|
 |
« Odpověď #11 kdy: 21.11.2018, 19:54 » |
|
Nápad s bipolárním transilem a polyswitchem se mi zdá dobrý. ...
Bezvadný nápad, cca 1 minuta do vyhoření dalšího zdroje, hned jak pojiska odpojí teplem zničený transil. Zkuste něco podobného jako je toto, což je asi tak dimenzováno na 50% zatěžovatel brzdy: Výkonový odpor je složen ze 3 Hitano odporů 35W v pouzdře TO220. Takže to chce pořádný kus chladiče, co vyzáří 150W trvale. Nebo si tam dejte místo odporů 3 paralelně zapojené dvouvláknové reflektorové autožárovky na 12V s dvojvlákny do série.
|
Nikdy není dost času,aby se to udělalo dobře. Ale pak je dost času, aby se to udělalo znovu
Teorie=vše víme ale nic nefunguje Praxe=vše funguje a nevíme proč Teorie spojena s praxí=nic nefunguje a nikdo neví proč
Vysoce odborných omylů se dopouští jen specialisté
Ďábel je skryt v detailu
|
|
|
Jiří Schwarz

Offline

|
 |
« Odpověď #12 kdy: 21.11.2018, 23:36 » |
|
...Výkonový odpor ...
Máte zkušenost s tímto provedením výkonových odporů? Je rozumné je tam použít? https://velkoobchod.....cz/dratovy-rezistor-widap-160084-hodnota-odporu-33-ohm-v-pouzdre-50-w-1-ks.k1525249?gclid=EAIaIQobChMI4ZLgp8Xm3gIVaCjTCh3JwwskEAQYASABEgKWlPD_BwE
|
Jako tvrdá Chodská palice nemám rád přísloví o tom, že moudřejší ustoupí. Když moudřejší ustoupí, hlupák si prosadí nesmysl! Příspěvky psané kurzívou berte s velkou rezervou a nadhledem :-)
|
|
|
|
|
|
|
Václav Třetí

Offline
|
 |
« Odpověď #17 kdy: 02.12.2018, 04:13 » |
|
Nebo si tam dejte místo odporů 3 paralelně zapojené dvouvláknové reflektorové autožárovky na 12V s dvojvlákny do série.
To není šťastné řešení, autožárovky R2 a H4 mají výkon vlákna pro tlumené světlo nižší než pro dálkové o 5W (R2 12V 40/45W, H4 12V 55/60W), tlumené vlákno bude tedy v seriovém zapojení přetěžováno a žárovka není konstruována na provoz obou vláken najednou, bude se přehřívat. Nic by nemělo však bránit použití stejných typů žárovek 24V, kde je ještě výhoda o něco vyšších příkonů. Jak jsem již napsal, provoz obou vláken dohromady není dlouhodoběji vhodný, lepší by bylo tedy použití jednovláknovýc h žárovek typu H1 nebo H3
|
Václav 3
Stejně jako u kol. Jiřího Schwarze jsou příspěvky psané kurzivou myšleny ironicky.
Řidič tvrdej život má... , stejně tak vesnickej elektrikář
|
|
|