Domů Nápověda Vyhledávání Přihlásit Registrovat
Novinky:               PROSÍME VŠECHNY UŽIVATELE, PŘED POUŽITÍM DISKUSÍ ČTĚTE MÍSTNÍ PRAVIDLA! ZDE ...!


+  Diskuse Elektrika.cz
|-+  VEŘEJNÁ ZÓNA
| |-+  Témata ještě nezařazená do příslušných rubrik
| | |-+  Musí být Cyky 5x1,5 k 3 fázovému motoru?
0 uživatelů a 1 Host prohlíží toto téma. « předchozí další »
Stran: [1] 2 Dolů Poslední příspěvky Tisk

Upozornění!
Odpovědi na témata nejsou právně závazné!
Na elektrickém zařízení smí pracovat pouze osoba s příslušnou kvalifikací dle nařízení vlády 194/2022 Sb. Podrobnosti zde!

Autor Téma: Musí být Cyky 5x1,5 k 3 fázovému motoru?  (Přečteno 15056 krát)
Petr Nadenicek
Neverifikovaný uživatel @2
*
Offline Offline



« kdy: 16.11.2018, 20:18 »

Řeším problém s projektem, který pán udělal na zapojení 3fázového motoru s ovládáním.
Motor je ovládán rozvodnou bednou francouzského výrobce (2 stykače a otočný přepínač),  který má svorky na přívodu i odvodu k motoru UVW a PE. Motor má stejné svorky.
Jenže, projektant navrhl a trvá si na Cyky 5x1,5 do bedny a z bedny stejný kabel. Na mojí otázku, kam se pak má zapojit podle něj ten nulák mi dal 2 možnosti:
1. Zapojit PE a N na kostru motoru a v ovládací bedně připojit oba vodiče pouze na N (to podle mě je nesmysl. V síti TN-C-s se nesmí zpět po rozdělení PEN na PE a N přeci zase spojit a pak při vybavení chrániče by se odpojila i zem.)
2. nechat ho nezapojený (k čemu mi tam potom je?)

Pán se ohrazoval normou, kterou mi ale neřekl, a musí to tak být.

Otázka je - musí to být tažené v 5x1,5, i když ten jeden vodič zůstane k ničemu, nebo jsem úplně hloupý?

Přiložil jsem i obrázek od výrobce ovládací bedny.

* rozvodnice C1MA 1.pdf (282.34 KB - staženo 380 krát.)
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Jiří Schwarz
*
Offline Offline




« Odpověď #1 kdy: 17.11.2018, 11:35 »

Spojení N a PE jste správně označil za chybu.

Ale to použití kabelu 5x... bych bral jako správný požadavek.
Okruh má mít plný počet vodičů, i když pro konkrétní aplikaci některá z vodičů zůstane nevyužit.
N s modrou izolací pokud není třeba, tak se prostě nepřipojí, ale zůstane jako rezerva pro případ, že by se třeba někdy měnilo ovládání a tam byl potřeba...
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Jako tvrdá Chodská palice nemám rád přísloví o tom, že moudřejší ustoupí. Když moudřejší ustoupí, hlupák si prosadí nesmysl!
Příspěvky psané kurzívou berte s velkou rezervou a nadhledem :-)
Vít Rotrekl
*
Offline Offline



« Odpověď #2 kdy: 17.11.2018, 17:13 »

V dratu na vic taky nevidim problem. Proste se nezapoji v te ovladaci bedne ani v motoru.
Casem se treba obladaci bedna zmeni a bude potreba i ten N vodic...
Zapkjit modry vodic jako PE je nesmysl. Radeji nezapojit nikam...
Trosku plavete v pojmech TN-C/TN-C-S... V siti TN-C chranic pouzit nelze!
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Mírně pokročilý RT Úsměv
Hugo K.
*
Offline Offline



« Odpověď #3 kdy: 17.11.2018, 19:41 »

 V siti TN-C chranic pouzit nelze!

Teoreticky
Mám objekt, stará instalace v nějakém stavu. Někde na zdi zásuvka, L1,2,3 a PE, nejlépe ještě na 380V.
Co zkazím, když si mezi zásuvku a mnou použitý 3f spotřebič zařadím 3f proudový chránič.
Jestliže z jedné fáze přeze mne projde proud do země větší než např. těch 30mA, mělo by snad dojít k vybavení.
Návrhy na kompletní rekonstrukci se prosím nezabývat. Mrknutí
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Petr Nadenicek
Neverifikovaný uživatel @2
*
Offline Offline



« Odpověď #4 kdy: 17.11.2018, 23:08 »

V dratu na vic taky nevidim problem. Proste se nezapoji v te ovladaci bedne ani v motoru.
Casem se treba obladaci bedna zmeni a bude potreba i ten N vodic...
Zapkjit modry vodic jako PE je nesmysl. Radeji nezapojit nikam...
Trosku plavete v pojmech TN-C/TN-C-S... V siti TN-C chranic pouzit nelze!

Omlouvám se, psal jsem tam TN-C-S jen to S je malé, přehlédnutelné .

O vodič ani tak nejde, spíš o to, jakou variantu mi navrhnul a také to, že za rok práce, co jsem přebral po kolegovy, mi jěště nikdo v revizi nenakreslil 5 žilový kabel a ani při žádné revizi. Kolega prý taky nikdy neviděl 5... Nu což, budu dávat 5x!  angel
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
David Hruda
*
Offline Offline




WWW
« Odpověď #5 kdy: 17.11.2018, 23:46 »

Souhlasím s kabelem 5x do řídící skříně, tam se může v budoucnu něco změnit, ale vývod k motoru s N mi přijde naprosto zbytečný. Aby se motal mezapojený N ve svorkovnici motoru? Proč?
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Revize E2/A, montáže, projekty, alarmy...
Smluvní partner společnosti EG.D
Znalec v oboru ELEKTROTECHNIK A: rozvody a instalace, spotřebiče, hromosvody a ochrana proti přepětí, revize el. zařízení a hromosvodů. ELEKTRONIKA: zabezpečovací systémy, spotřební elektronika
Jih ČR
www.elektro-hruda.cz
Pavel Horský
ČESKÝ ŽIVNOSTNÍK
*
Offline Offline



Podbořany - projekční a revizní činnost E2A, E2B


WWW
« Odpověď #6 kdy: 18.11.2018, 09:37 »

5 žil k motoru být opravdu nemusí. Je to zbytečné a nutnost jeho použití se o žádnou ČSN neopírá. Bez obav instalujte CYKY-J4x1,5mm2. Pokud projektant tvrdí, že být musí, lže a díky profesní ješitnosti se o tom s vámi asi dál bavit nebude. Ale pak je to normální blb. Asi něco jako pražští RT. Většina jich je přímo na zabití a to zvláště, pokud jsou přímo zaměstnanci PRE.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Projekce vyhrazených el. zařízení v objektech tř. A + B
Bytová a občanská výstavba, průmysl, zdravotnictví
Návrhy a výpočty umělého osvětlení
Návrhy ochrany před bleskem a přepětím
Revizní technik E2A, E2B
http://www.severocech.cz/ mob. 721 141 602
email: horac@podborany.cz
Jan Franěk
Český elektrikář - živnostník
*
Offline Offline



váš elektrikář a revizní technik


« Odpověď #7 kdy: 18.11.2018, 09:57 »

Přidávám se ke kolegům. Z ovládací (řídící) skříně postačí k motoru pouze 4žilový kabel. Motor ke své činnosti nepotřebuje nic jiného než 3fáze a PE k ochraně. Předpoklad navíc je že i případná výměna motoru nepřinese v tomto žádnou změnu, tedy nevidím v trvání na 5ti žilovém kabelu žádný rozumný ani normativní důvod. Návrh 5ti žilového přívodu do skříně řízení si ovšem rozporovat nedovolím, tam je to jasné.

Druhý pohled.

Jednou je hotov nějaký projekt s nějakým záměrem a já jako montážní firma, pokud nenajdu vyloženě rozpor s normou či přímo békovinu která by mohlo ohrozit funkčnost, nebo dokonce bezpečnost zařízení, nemám důvod rozporovat řešení projektanta, protože nemohu znát všechno co ho k tomuto řešení vedlo. Ať už se jedná o konkrétní zadání, nebo vazby na další technologie, celkovou bezpečnost nejen tohoto stroje ale celku. Nevím jaké jsou VV, požadky na bezpečnost místního provozu a podobně. Pak je že se mi to nelíbí jen prázdným výkřikem do tmy. Požaduje projektant 5ti žilový kabel, klidně mu ho tam dám. Nabídková cena s ním už počítá a rozdíl v ceně kabelu je pouze pár korun. Prostě to neřeším. Co když pak přijde RT a začne řešit rozpor s projektovou dokumentací? To budu zase vysvětlovat a argumentovat podruhé? Stojí mi to za úsporu pár korun? Nestojí! Projektant z nějakého, i když pro mě nepochopitelné ho důvodu chce, tak to má a hotovo. Mám svých starostí dost a touto banalitou nebudu ztrácet čas protože mi to nestojí ani za to dokázat si že mám pravdu. to si nechám na později až bude potřeba řešit něco mnohem důležitějšího a zásadnějšího. How

PS: jen mě děsí jeho navrhnutá varianta č.1. Tak bych si práci profesionála úplně nepředstavoval
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Kamerové a bezpečnostní systémy, od návrhu po realizaci.
Systémové a MaR instalace, od návrhu po realizaci.
Revize el. a hromosvodů do 1000V
Topné kabely k vytápění i ochraně majetku.

www.fraja.cz ,  revize@fraja.cz ,  tel: 728171585
Zdeněk Friedrich
*
Offline Offline




« Odpověď #8 kdy: 18.11.2018, 11:23 »

1) NESMYSL (výplod uvažování elektrozedníka na stavbě) Hněv
2) OK
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Vít Rotrekl
*
Offline Offline



« Odpověď #9 kdy: 18.11.2018, 11:59 »

Omlouvám se, psal jsem tam TN-C-S jen to S je malé, přehlédnutelné .

Pardon, přehlédnul jsem.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Mírně pokročilý RT Úsměv
Jirka Š. Svejkovský
*
Offline Offline



Chomutov, projekty, revize E1A, E1B, E1-C2


WWW
« Odpověď #10 kdy: 18.11.2018, 15:29 »

To je servo, že?

Projektant nejspíš počítal s jednofázovým pohonem. Tam potřebujete vodiče
1. fáze pro směr otevřít,
2. fáze pro směr zavřít,
3. nulový N a
4. ochranný PE
(na barvy na obrázku nekoukejte, jsou blbě).

Směr otáčení se volí přepínáním cívek v motoru.
Opravdu pak potřebujete 5x1,5 se světlemodrým vodičem.

Vy jste zřejmě místo jednofázového serva použili pohon s třífázovým motorem, kde se směr točení mění jinak, přímo na stykačích a nulový vodič tak nepotřebujete.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Projektant (strojní zařízení/energetika/TZ budov),  revizní technik E1A, E1B, E1-C2
Michal Šenkýř
*
Offline Offline




« Odpověď #11 kdy: 18.11.2018, 16:20 »

Mně pořád není jasná jedna věc:
Jenže, projektant navrhl a trvá si na Cyky 5x1,5 do bedny a z bedny stejný kabel.

Doteď jsem si myslel, že kabely CYKY J xxxxx jsou určeny pro pevné instalace (pod omítku, do lišt, na rošty),  ale jako přívody k motoru jsem je neviděl. Neměl  by tam být nějaký flexibilní kabel typu H05 xxxxx?
Nebo s tím všichni tady tak nějak počítají a debatuje se jen o počtu žil a já budu za blbce?
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Drážní energetika, vedení vn.
Jirka Š. Svejkovský
*
Offline Offline



Chomutov, projekty, revize E1A, E1B, E1-C2


WWW
« Odpověď #12 kdy: 18.11.2018, 17:19 »

Serva jsou obvykle pevně spojený s armaturou a pokud nevibrují, nemám s tím problém.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Projektant (strojní zařízení/energetika/TZ budov),  revizní technik E1A, E1B, E1-C2
Martin Kurka
*
Offline Offline



Projektant automatizace a strojů


« Odpověď #13 kdy: 18.11.2018, 19:39 »

Uvedený ovladač ventilace je uzpůsoben jak pro dvoufázové servo, (napájení 1x230V),  tak pro trojfázové (buďto naše síť 3x400V nebo u nás neobvyklou 3x220V).
Napájecí napětí jednotky se volí drátovou propojkou.

Rozdíl ceny 5 a 4 žilového kabelu v příkonech do 1,5kW je  naprosto mizivý a v porovnání s cenou pokládky nového kabelu jde o neúsporné chování typu "nechci slevu zadarmo".

Jinak by byla volba pro okamžitou investiční úsporu buď napájecí 3C(g) žilový a neobvyklý motorový 4C(g) - pro dvoufázové servo 230V  nebo napájecí 4B(g) a motorový 4B(g).
Takové řešení s instalačním šetřením má asi smysl jen při instalacích velmi dlouhých přívodů nebo při velkém počtu skříněk.
Vzhledem k použití u nás exotické řídící jednotky asi jde o nějaké individuální low-cost řešení, kde se musí počítat s tím, že shodný náhradní díl se časem nesežene...

Projektant má pod čepicí, volbou pětižilového kabelu 5G pro napájení i motor vám umožní v budoucnu připojit jakékoliv servo či řízení a tím ochránit celkové náklady na provoz a údržbu zařízení po celou dobu jeho životnosti.
Jestli vám vyhoří jednofázové a seženete náhradou trojfázové (či naopak),  nebudete muset sekat novou instalaci, nebo prasit zapojení přeznačováním vyhražených barev vodičů.
Tomuto projektantovi věřte, je dobrý a navrhuje dlouhodobě hospodárné a přehledné řešení. Ale jestli potřebujete ušetřit za každou cenu, každý strůjcem svého štěstí...

Co se týče přívodu kabelu do motoru, je třeba se řídit pokyny výrobce motoru.
Někteří povolují připojení pouze slaněnými kabely, jiní tolerují u zařízení bez větších vibrací připojení neslaněnými vodiči s pružící záchytnou smyčkou v přívodu proti jemným vibracím.
Z praktického hlediska je nutno také vzít v potaz jak se bude chovat přívod při demontáži motoru mechanikem, jestli není poddajný přívod výhodnější, než si volat např. ke každému  čištění lopatek ventilátoru elektrikáře, aby motor odpojil.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Nikdy není dost času,aby se to udělalo dobře. Ale pak je dost času, aby se to udělalo znovu

Teorie=vše víme ale nic nefunguje
Praxe=vše funguje a nevíme proč
Teorie spojena s praxí=nic nefunguje a nikdo neví proč

Vysoce odborných omylů se dopouští jen specialisté

Ďábel je skryt v detailu
Rozvodak
*
Offline Offline




« Odpověď #14 kdy: 18.11.2018, 20:00 »

Ale pak je to normální blb. Asi něco jako pražští RT. Většina jich je přímo na zabití a to zvláště, pokud jsou přímo zaměstnanci PRE.


Ale no tak... Někdo vám šlápl na kuří oko, nebo co?  Zlej
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Montér ve službách rozvodných závodů.
Jirka Š. Svejkovský
*
Offline Offline



Chomutov, projekty, revize E1A, E1B, E1-C2


WWW
« Odpověď #15 kdy: 18.11.2018, 20:13 »

Ale no tak... Někdo vám šlápl na kuří oko, nebo co?  Zlej

Myslím, že PRE rozšlapala kuří oka všem nepražským revizákům Úsměv
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Projektant (strojní zařízení/energetika/TZ budov),  revizní technik E1A, E1B, E1-C2
Rozvodak
*
Offline Offline




« Odpověď #16 kdy: 18.11.2018, 20:22 »

Myslím, že PRE rozšlapala kuří oka všem nepražským revizákům Úsměv

Všem ne. Znám pár dobrejch revizáků co bydleji za Prahou, odjíždějí sem za prací a dokonce mají 5kovou smlouvu na práce v neměřený pro PREdi.

Ono taky není divu, několikrát do roka se vracejí čuňárny jednorázovejm RT z venku. Kolikrát si říkám čeho že to jsou revizní technici....  zle
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Montér ve službách rozvodných závodů.
Petr Nadenicek
Neverifikovaný uživatel @2
*
Offline Offline



« Odpověď #17 kdy: 18.11.2018, 22:23 »

Mě ani tak nejde o cenu kabelu. Ten kabel jsem tam samozřejmě natáhl. Jen je to pro mě novinka, včetně jeho způsobu zapojení N...
Cenově ten kabel je maličkosti, oproti tomu, že do schématu co jsme dostaly my, nakreslil k zásuvkám a světlům PFL7 a my to nacenili. Investor bohužel dostal technickou zprávu, kde píše, že u všech zásuvek a světel bude AFDD a to jsme zjistili až po podpisu...

Takže co se týče kabelu, nejde mi o cenu, jen o to, že po asi 5 projektách a reivizích je první co na něm trvá.

 poklona  všem za názor.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Stran: [1] 2 Nahoru Poslední příspěvky Tisk 
« předchozí další »
SLEDUJTE PODOBNÁ TÉMATA ZDE!

Příbuzné diskuse a články z Elektrika.cz

 Jakým způsobem je zapojeni motor Siemens TYP 1LA7133...?
 Jak ochránit 1f motor šnekového podavače uhlí před spálením?
 Jak vyřešit spouštění asynchronního motoru 5kW?
 Ako zapojit 3-otáčkový motor?
 Akú literatúru k malým elektromotorom?
 Jakym zpusobem pripojit tu baterii k motoru?
 Jak správně jistit 3f asyn. motor?
 Kam připojit pátý vodič třífázového motoru, ke kterému doposud vedly pouze čtyři
 Jak realizovat proudovou ochranu elektromotoru?
 Nemá nekdo elektronická skripta o Asynchronních motorech?
 Neviete zapojenie 3f motora z dvoma trojicami vinuti, motor ma dvoje rozne pracovne otacky... ?
 Je možny 4.5OHM odpor cívek motorku který má výkon 4KW a je schopen provozu?
 Potřebuji zjistit, jaký konkrétní kondenzátor použít...
 Jak velkým rozběhovým kondenzátorem osadit 3-fázový asynchronní motor?
 Lze zapojit motor 3x220 jako 3x380?
 Může se 1f. motor točit obráceně?
 Jak zapojit přepínač na rozběh motoru 0-Y-D?
 Hledám schéma ovládání tří rychlostního motoru, poradíte?
 Jak lze zjistit proud při rozjezdu motoru?
 Jaký instalovat v rozvaděči vypínač pro induktivní zátěž?
 Lze změnit směr otáčení u jednofázového motorku 230V/50Hz.A pokud ano jak?
 Neměli byste prosím nějaké informace k používání reostatu k rozběhu motoru?
 Označovanie elektromotorov D/Y-380V/220V a D/Y-400/690V
 Jak nadstavit přestřižený vodič u čerpadla?
 9** ke smazání Zapojení motoru z USA (110V/60Hz) do naší el. sítě přes
 Čím chránit motor čerpadla?
 Zapojují se starší 3f motory Y/D stejně nebo jinak?
 Jakou funkci má Industart, a které další spouštěče známe?
 Staci u jistice propojit PE a N vodice pomoci RSA svorky ?
 Jak snížit rozběhový proud kalového čerpadla ?
 Jaký je rozdíl ve velikosti motorového spouštěče při zapojení 1,2 nebo 3 fází?
 Za jak dlouho se spálí motor přefázováním?
 Jak zapojit motor aby se po výpadku energie sám opět nerozběhl?
 Při jakém zapojení, má motor vyšší výkon a nižší spotřebu el.energie?
 Ako navrhnem hodnotu budiacích kondenzátorov pre asynchrónný generátor ?
 Mohu použít k motoru 4kW, 8.7A spouštěč motorů SM1-10 jako ochranu přetížení?
 Jak řídit motor na konstantní moment?
 Jak zapojit motor R27S-4 vyrobce MEZ Mohelnice na 230V?
 Jaké spouštění motoru 30kW je vhodnější pro těžký rozběh zařízení?
 Může se poškodit motor když pojede pořad ve hvězdě?
 Ako spravne zapojiť kondenzátor v 3-fázovom asynchronom motore?
 Musí byť motorová spúšť inštalovaná bezprostredne pri motore?
 Jak na změnu rychlosti motoru přepínáním počtu pólů?
 Jak snížit otáčky asynchronního elektromotoru při rozběhu?
 Co znamená na svorkovnici motoru označení Z1, C, U1, Z2 a U2?
 Jak zapojit motor 2,2kW 230V (220V)?
 Proč padá hlavní jištění motoru a ne jistič a motorová ochrana k tomu určené?
 Jak změním pravotočivé otáčení na levotočivé u motoru z flexy?
 Ako má byť prevedené uzemnenie motorov, uvedenie na spoločný potenciál?
 Ako sú zapojené vývody statorových cievok u 3f asynchrónneho motora 4AP90-4?
 Lze asynchronní motor 18,5kW/50hz, zapnout na krátkou dobu na 60hz přes měnič?
 Z jakého důvodu se připojuje vodič N na svorkovnici 3f. motoru?
 Jak zapojit třírychlostní 3f elektromotor?
 Jak zapojit 3f motorový spouštěč pro 1f motor?
 Mohu jistit 3f motor proti přetížení motorovým spouštěčem Siemens 3RV1021-1JA10?
 Je techn.možné změnit směr otáčení ind.1.fáz motoru bez přepojení vodičů?
 Je možné nějakým způsobem zapojit třífázový motor na stejnosměrné napětí?
 Je možné zapojení třífázového motoru na jednu fázi?
 Mohu zkusit pustit 3f. asynchronní motor 75kW na 1-2s do trojúhelníku?
 Jaké je vnitřní zapojení cívek takových elmotorů do trojúhelníku?
 Jak lze chránit motory, které jsou řízeny frekvenčním měničem?
 Proč nelze spojovat trubkové motory žaluzií a rolet paralelně?
 Jak přesně diagnostikovat závadu elektromotoru?
 KNIHA: Zvyšování spolehlivosti asynchronních elektromotorů včetně poháněných strojů
 Mohl by stacit vykonem jednofazovy motor 3kw-2800o/m pro pohon generatoru 40kw?
 Je lepší, hladinový spínač nebo hlídač cos fí ?
 Jak by jste nejlevněji napájeli a jistili 3fázový 12V asynchronní motor 500W?
 Jak určit začátek a konec jednofázového vinutí elektromotoru?
 Neznáte zapojení motoru v brusce MEZ?
 Jak regulovat otáčky vrtačky externě?
 Dochází při řízení triakem ke snížení životnosti oběhového čerpadla?
 Jak se u AS motoru pozná, zda ho zapojit na Y a nebo D, když nevěřím štítku?
 Jak rozběhnout asynchroní generátor s benzínovým motorem?
 Jak spinat motor 100kW s cerpadlem pro hydrauliku?
 Jak zapojit časově řízenou reverzaci třífázového motoru?
 Jaké je zapojení regulace bezkartáčových alternátorů 12kVA 9,6kW ČKD Slavia?
 Jak vyřešit rozběh úhlové brusky aby nepadal jistič nižší hodnoty 16A?
 Jak zapojit časové relé pro reverzaci elektromotoru?
 Jak snížit hodnotu PWM signálu?
 Lze propojit jednofázový motor s třífazovým přes hřídel jako generátorem?
 Existuje relevantní důvod odpojení ochranného vodiče od stejnosměrného motoru?
 Lze připojit dva elektromotory ke kelly controller KDS 48100E?
 Jak zapojit tento elektromotor na střídavých 230V?
 Jak regulovat otáčky motoru s pokud možno co nejnižší ztrátou krouťáku?
 Je pro spouštění 3f 2kW motoru do hvězdy vhodné relé nebo raději použít stýkač?
 Mohu změnit napájecí napětí napětí elektromotoru zvýšit o 100%?
 Jaký bude směr otáčení asynchronního motoru při zapojení do trojúhelníku?
 Jaké časté chyby v zapojení motorů řešíte vy?
 Jaké poruchy motorů řešíte vy?
 Jak změnit směr otáček u jednofazového motoru se svorkovnicí dle obrázku?
 Jde zapojit motor na 400V na 3x230V přes měnič?
 Čím spínat rozběhový kondenzátor 3f motoru při provozu na 1f?
 V jakém režimu spíš provozovat oběhové čerpadlo 7,5kW? Y nebo D?
 Ako zapojim motor s permanentnym magnetom?
 Nemá tu někdo schéma zapojení elektromotoru MEZ Náchod, typ NK 262?
 Jak eliminovat hydraulické rázy čerpadla?
 Jak zapojit motor jednofázový motor ze skartovačky?
 Jak motor pozná, že má zvětšit proud při zatížení či při brzdění?
 Lze motor AP132S-4 zapojit jednofázově?
 Jak provádět přepínání/hvězda trojúhelník při těžkém rozběhu?
 Udávají se u motorů charakteristiky proud/čas?
 Jak správně rozbíhat a řídit kroužkový motor?
 EATON: Ochrana motorů s vysokou účinností: Eaton je „IE3 ready“
 Jak otočit sled otáček na starém motoru ještě 120/220V?
 Proč se elektromotor přehřívá?
 Jaká je logika sledu fází při zapojení motoru?
 Jak řídit napětí pomocí frekvenčního měniče pro asynchronní motor?
 KNIHA: Elektrické motory a pohony
 Je nutné převinout 50Hz elektromotor při provozu na 60Hz?
 Nemáte někdo katalog k motoru výrobce Papcel typ U160L1*?
 Dají se u třífázového bezkartáčového motoru s pemanentními magety sloučit fáze?
 Jak správně zapojit tento atypický "půlsériový" komutátorový motor?
 Ako je riešený pomalý rozbeh komutátorových motorov?
 Jak zapojit motorek dvourychlostního ventilátoru digestoře?
 Čím napájet DC motor 12V/400W?
 Je takové zapojení 1 fáz. motoru hydraulického čerpadla skutečně funkční?
 Lze motor MEZ AF222/4 spouštět frekvenčním měničem ABB ACS15?
 Jak realizovat okamžité zabrzdění 3-f motoru s brzdou a usměrňovačem?
 Lze motor provozovat trvale na jen 400V při 60Hz na max. jmenovité otáčky?
 Co může "bzučet" v motorovém chrániči?
 Je nové zapojení zapojení lisu LO 315 po výměně časovky rozběhu motoru správné?
 Jaké je správné zapojení uhlíků motoru vrtacího kladiva?
 Ako zapojiť 3-fáz.motor s brzdou a 2 výkonmi?
 Jak zrychlit dopravníky pomoci frekvenčního měniče?
 Jak zapojit dvouotáčkový ventilátor, aby nízké otáčky běžely pořád?
 Ako zistiť N pol na spínači ktorý je v zváračke ?
 Jak chránit 1f motor při poruše odstředivého rozpínacího kontaktu?
 Jaké je zapojení třífázového motoru Dačice pomocí vačkového spínače?
 Může Fi ochránit motor při chybějící 1 fázi?
 Nepoškodí se nautila, pokud přisaje vzduch ještě před vypnutím ochrany?
 Je změna směru točení motoru na 230V řízenéhoPLC možná?
 CSK: Připojím původně na 2f zapojený D/Y motor nově na 3f?
 Jaký je rozdíl mezi rozběhem motoru s kondenzátorem a odstředivého vypínače?
 Dá se snížit počáteční proudový ráz při spuštění stolní kotoucové pily?
 Jak zapojit elektromotor MEZ APT 90L?
 V které normě je uveden min. P motoru, od kterého musí mít samostatné jištění?
 Řízení výkonu elektromotoru prostřednictvím telefonu
 Jak správně zapojit a jistit motor s rozběhem Y/D?
 Existuje omezovač náběhového proudu pro motor 3x400V, 11kW?
 Proč se používají tlumivky u stejnosměrných motorů?
 Proč motor motor původně se zapojením do D funguje pouze v Y?
 Udrží nový 3f jistič 63A B rozběh motoru 15kW bez Y-D?
 Jak ochránit 3f motor 200W šnekového podavače před spálením?
 LIVE EATON: Ochrana a řízení motorů
 Lze snížit napětí na svorkách motoru zapojením žárovek do série?
 Jak v ČR uvádíte do provozu zařízení CHINA EXPORT?
 TeSys GV5 / GV6 Motorové jističe a manuální motorové chrániče
 Věděli jste jak se dají učit začátky a konce vinutí 3F motoru?

Příbuzné diskuse a články z Kutil.elektrika.cz

Aktuální slova (1)



Poháněno MySQL Poháněno PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006, Simple Machines Validní XHTML 1.0! Validní CSS!
+420 910 100 100
Stránka vytvořena za 0.056 sekund, 23 dotazů.