Výběr strojku vypínače se musí řídit dle krabičky pod omítkou?

<< < (3/3)

Zdenek Hejčl:
Zapomněl jsem jen dodat samozřejmě pro hlubokou krabičku...

Jan Franěk:
Ukončil bych dohady a poprosil tazatelku aby nám prozradila jaké má doma instalované krabce pod strojky. Stačí vložit foto, nebo přečíst co je uvnitř krabice napsáno. Například KU68, nebo něco podobného.

Oliver Mička:
Citace: Lamentia  03.11.2018, 21:48

,  potřebuji poradit ohledně vypínačů - jsem laik a s elektrikářem, co mi dělal elektriku není řeč. Během rekonstrukce bytu byly pod omítku použity kulaté krabičky a mě bylo řečeno, abych si vybrala vypínače a zásuvky, dle mého vkusu. Vybrala jsem Schneider Unica colors - jenže, ty zřejmě potřebují jinou (hranatou) krabičku pod omítkou. Elektrikář mi řekl pouze, že by použil produkty od firmy ABB a tím to pro něj končí. Několik jich namontoval, ale v některých místech to vypadá jako pěst na oko, takže je na řadě je vyměnit (koukala jsem se na produkty Abb a asi si od nich nevyberu vůbec). Jak mohu poznat, kteří další výrobci a které produkty mohu zvážit abych se nedostala do stejné pasti jako s Unica colors?

môžete odfotit tie krabicky ?

Ižák Ctibor:
. Vybrala jsem Schneider Unica colors - jenže, ty zřejmě potřebují jinou (hranatou) krabičku pod omítkou.

Hranatú krabicu určite nepotrebujete. Problém trochu vzniká pri plytkých krabiciach hlavne pod zásuvkami, pokiaľ sú priebežné. 6 vodičov vtesnať pod niektoré zásuvky je dosť ťažké. Moja rada je, vymeňte "elektrikára" a pokiaľ to bude aspoň priemerný, tak si s tým určite poradí.Možno mu to potrvá trochu dlhšie, ale riešiť sa to dá. 

Jan Franěk:
Než se dozvíme jakou krabičkou je dům, nebo byt vybaven, tak jen upřesním původní dotaz.

Krabička ve zdi neřídí jaký vypínač máte použít, ale pouze může limitovat jeho výběr. To především díky své hloubce, protože ostatní rozměry jsou v drtivé většině standardní.