Může nebo dokonce se musí soused připojit k mému hromosvodu?

<< < (2/6) > >>

Jiří Schwarz:
Citace: Miroslav Minařík  19.10.2018, 22:25

...
Ovšem spolehat se na cizí svod a uzemnění? Zrovna mne nenapadá vhodné přirovnání, ale ženu, auto a uzemnění hromosvodu bych asi sousedovi nepůjčoval!

Taková fiktivní možnost. Řadový 5-i domek, na obou koncích budou mít společné hromosvody, majitel prostředního ho mít nebude, ale laskavě svolí, že po hřebenu může vést "propoj" mezi oběma hromosvody...
Jak moc je to špatně technicky a jak moc legislativně?

Jan Franěk:
Zkusím dva pohledy.

Právní. (nejsem právník - bez záruky)
Nevidím jediný důvod, proč by kdokoliv měl zasahovat do zařízení, obzvláš pokud se jedná o ochranu mého majetku. Z jistého technického úhlu pohledu mi mou ochranu snížil a tak zvedl riziko škod na mém majetku.
Navíc bez mého svolení a zcela zdarma, bez podílu na nákladech.

Technický..
Pokud se nad tím zamyslím, tak mi vychází že po výpočtu ochrany domu a měřeních, mi vyjdou 4 svody.  Tím že dům zvětším o další stejně veliký dům se zvedne chráněná plocha o 100%,  ale počet svodů, tedy možných cest pro bleskový proud zůstává stejný. Zde vidím první snížení ochrany tímto řešením souseda.
Všeobecně platí že je vždy lepší pokud do domu blesk neuhodí a hromosvod slouží jen pro případy, kdy si blesk vybere můj dům. V tomto případě i dům souseda, což je pro mne nepřijatelné. "jeho blesk" půjde po mém domě a hrozí že i na mém majetku napáchá škody. Sice odpor vašeho hromosvodu bude stejný i po připojení sousedova jímače, ale sběrná plocha a počet svodů, hovoří ve váš neprospěch.