|
Jan Franěk
Český elektrikář - živnostník
Offline
váš elektrikář a revizní technik
|
|
« Odpověď #379 kdy: 14.07.2020, 08:10 » |
|
Elektroauta se udusí v nedostatku elektrické šťávy a její distribuce. Kravina. Už je to dávno vyvrácené. Spolu s požadavky porostou i sítě nebo výroba. Stejné to bylo na začátku i s benzínem. Počet čerpacích stanic i jejich velikost pak rostla spolu s rozvojem automobility. Je směšné se domnívat že tomu bylo, nebo bude jinak. S poptávkou prostě porozte nabídka. Můžeme se jen bavit o tom, zda budou distributoři stíhat reagovat, nebo ne. Zrovna se například okolo Karlových Var nyní připravuje cca 35km 2x400kV vedení. V této chvíli bude údajně pod napětím jen jedno z nich. Druhé vedení bude využito prý až později.
|
Kamerové a bezpečnostní systémy, od návrhu po realizaci. Systémové a MaR instalace, od návrhu po realizaci. Revize el. a hromosvodů do 1000V Topné kabely k vytápění i ochraně majetku. www.fraja.cz , revize@fraja.cz , tel: 728171585
|
|
|
Jan Hájek
Offline
Prostě .... HÁJEK!
|
|
« Odpověď #380 kdy: 14.07.2020, 08:48 » |
|
Kravina. Už je to dávno vyvrácené. Spolu s požadavky porostou i sítě nebo výroba. Stejné to bylo na začátku i s benzínem. Počet čerpacích stanic i jejich velikost pak rostla spolu s rozvojem automobility. Je směšné se domnívat že tomu bylo, nebo bude jinak. S poptávkou prostě poroste nabídka. Můžeme se jen bavit o tom, zda budou distributoři stíhat reagovat, nebo ne.
No tak se podívej, co se děje v sousedním v Německu kolem záměru vybudovat posílené trasy VVN ze severu, kde jsou elektrárny na jih, kde je spotřeba. U nás to jde lépe jen díky tomu, že je pro určité záměry a určité společnosti legální ukrást lidem majetek (pozemek). Podrobnosti jsou třeba na osel cz, kde doporučuji zadat heslo: Energiewende Situaci komplikují dotace, které umožňují neefektivním technologiím zdržovat ty lepší, zdražené o daně jdoucí na dotace. Navíc je trh s energiemi svázán nejenom národní, ale i evropskou regulací a tak je pro kohokoliv nového na něj obtížné vstoupit. Zkus si postavit elektrárnu a zásobovat sousedy.
|
|
|
|
|
Jan Franěk
Český elektrikář - živnostník
Offline
váš elektrikář a revizní technik
|
|
« Odpověď #381 kdy: 14.07.2020, 11:52 » |
|
Ano, já chápu tvoje argumenty a s většinou i souhlasím. Nicméně jsem se ohrazoval proti nesmyslným tvrzením, které se v historii stále opakují. Jen se to před tím týkalo koní a aut, nebo traktorů, pak žárovek a petrolejek či svíček, nebo čehokoliv jiného. Proč stavět dům, když je k dispozici útulná jeskyně To je samozřejmě nadsázka. Jinak dotace všeobecně považuji za světové zlo ničící naše ekonomiky. A už vůbec neřeším otázku práv, nebo ochrany soukromého majetku. To mi ani nepřísluší. Jen jsem konstatoval, že všude tam kde je poptávka, je a bude i nabídka. Jsem přesvědčený o tom, že to byla, je a pravděpodobně i bude vždy platné pravidlo. A dost možná že i v jiných zemích začne platit, že takzvaný "společenský zájem" bude mít navrch, před soukr. vlastnicvím (to neznamená že to schvaluji ) a začnou stavět páteřní sítě i tam. Proto si dovolím tvrdit, že pokud poroste počet eaut, bude růst i počet nabíjecích míst. Jen je otázkou zda bude udržitelné tempo růstu těchto nabíjecích míst, s počtem eaut. A to už vůbec nemluvím o síti rychlonabíjecí ch míst, která budou muset zákonitě vznikat na páteřních silnicích a dálnicích, pokud to má dávat v současné době smysl. Ale také se může stát, že během pár let bude vynalezena nová baterie, či jiný zdroj energie a nebudeme to nabíjení "po cestě" tolik řešit, když baterie (zdroj) vydrží na 2000-5000km A nebo to půjde všechno do .... kytek. "Prskne" na nás slunce trochu své energie a začneme chovat koně, prasata, králíky a slepice, pěstovat si sami brambory, kukuřici a podobně protože nic z elektro nebude fungovat. Žádná PC, NTB, mobily, auta (už vůbec ne eauta). Jne návrat k přírodě
|
Kamerové a bezpečnostní systémy, od návrhu po realizaci. Systémové a MaR instalace, od návrhu po realizaci. Revize el. a hromosvodů do 1000V Topné kabely k vytápění i ochraně majetku. www.fraja.cz , revize@fraja.cz , tel: 728171585
|
|
|
|
|
Jirka Š. Svejkovský
Offline
Chomutov, projekty, revize E1A, E1B, E1-C5
|
|
« Odpověď #384 kdy: 14.07.2020, 13:30 » |
|
Intuitivně tuším
Bacha na intuici, dost často selhává. Najděte mi ve viktoriánské době někoho, kdo by věřil, že cokoliv neživého a těžší, než vzduch může vzlétnout.
|
Projektant (strojní zařízení/energetika/TZ budov), revizní technik E1A, E1B, E1-C5
|
|
|
|
Jirka Š. Svejkovský
Offline
Chomutov, projekty, revize E1A, E1B, E1-C5
|
|
« Odpověď #386 kdy: 25.08.2020, 07:59 » |
|
Pozor na falešná proroctví Dobrý strom nemůže nést špatné ovoce a špatný strom nemůže nést dobré ovoce. Každý strom, který nedává dobré ovoce, bude vyťat a hozen do ohně. A tak je poznáte po jejich ovoci. (Matouš, kdesi na území dnešního Řecka, 1. století našeho letopočtu)
|
Projektant (strojní zařízení/energetika/TZ budov), revizní technik E1A, E1B, E1-C5
|
|
|
|
Vlado Konrád
Neverifikovaný uživatel @7
Offline
|
|
« Odpověď #388 kdy: 25.08.2020, 09:41 » |
|
|
|
|
|
|
Jiří_Hrubý
Neverifikovaný uživatel @7
Offline
|
|
« Odpověď #390 kdy: 25.08.2020, 17:19 » |
|
Vzhledem k faktu, že ani přes několikanásobn ou dotaci a pozitivní diskriminaci, se z toho prodejní trhák nestává, na rozdíl od kdysi spalováku, traktoru, či žárovek, neb nikdo nechce přeplácet za nesmysl, je-li prostým uživatelem, tak to ty sekunderky ještě dlouho vydrží... Na krámu typu citigo za ca 450 papírů Volkswagen provaří při prodeji, aby neplatil unii emisní daň, pak dostane kupec (nikoli FO) bonus z peněz vybraných od chudáků, co si koupili ojetinu a museli zaplatit výpalný a pak si ještě jezdí po dálnici a parkuje a někde i nabíjí zadarmo. Na druhou stranu mu není co závidět, ten chudák s tou ojetinou co zaplatil 10k výpalný má alespoň opravdové auto, protože to se dá za 450k docela i sehnat, i když to bude ojetina.
|
|
|
|
|
Vrána Robert
Offline
|
|
« Odpověď #392 kdy: 27.09.2020, 15:26 » |
|
Elektroauta se udusí v nedostatku elektrické šťávy a její distribuce. Na rozdíl od benzínu lze EE pro provoz eauta snadno vyrobit přímo v místě potřeby pomocí FVE. Velké množství elektromobilis tů nabíjí své auto ze své vlastní FVE na střeše domu. I v zimě by vystačila EE dodaná pouze z FVE 5kWp za měsíc na cca 1000km jízdy.
|
|
|
|
|
Martin Novák
Offline
|
|
« Odpověď #394 kdy: 27.09.2020, 20:03 » |
|
Škoda Enyaq se nabije z jednofázové zásuvky 230V / 2,3 kW za 6 až 8 hodin (podle velikosti baterie).
Někdo tady asi neumí počítat. Z domácí zásuvky 230V/2,3kW dostanete za 6-8 hodin 14-18kWh. To je pro Enyaq tak sotva na 100km po rovince bez klímy a topení. Enyaq má baterku 60/80kWh podle modelu. Na jeho plné nabití z domácí zásuvky potřebujete 29-36 hodin. 6-8 hodin se bude Enyaq nabíjet z 11kW wallboxu, na který ale potřebujete v rodinném domku úpravy elektroinstala ce, a nebo někde v garážích firmy zřízení odběrného místa.
|
|
|
|
Vrána Robert
Offline
|
|
« Odpověď #395 kdy: 27.09.2020, 20:14 » |
|
Ne že by to nešlo. Ale zpravidla s autem jezdíte právě ve dne, kdy domácí FVE nemáte jaksi k dispozici a auto stojí na parkovišti. Snad kdybyste měl auta / baterky dvě - jednu přes den nabíjel a večer tu vybitou vyměnil za nabitou ... Také je možno krmit domácí akumulační stanici nebo si u dodavatele elektřiny pořídit "virtuální" baterii - v každém případě to bez akumulace energie z nestálých slunečních a větrných zdrojů nejde. Domácí solární elektrárna o výkonu cca 2,5 kWp vás při dodání na klíč bude stát cca 120 000 Kč. Škoda Enyaq se nabije z jednofázové zásuvky 230V / 2,3 kW za 6 až 8 hodin (podle velikosti baterie). Ono právě záleží na těch dalších podmínkách, např. v létě když necháte auto při slunečném dni doma, tak jej můžete "natankovat" skoro do plna a zbytek týdne jezdit. 5kwp FVE v létě může udělat za den kolem 35kwh. 2.5kwp FVE ongrid sice stojí kolem 120t, ale s dotací zaplatíte jen 60t. Jako elektrikář s oprávněním fotomontéra si 5kwp FVE můžete udělat i sám bez dotace v ceně do 100t kč.
|
|
|
|