Milan Hudec
Offline
|
|
« Odpověď #306 kdy: 26.12.2019, 23:29 » |
|
Kamarádi, mám recept!Zastavte hédonickou adaptaci v lidech a přestaneme vyvíjet nové. To bude zaručeně fungovat. Budeme jezdit na kole, na koních, chodit pěšky ... Ale jak plošně ovládnout ten chtíč? Který je motorem ekonomiky? Můžeš definovat co e auto nabízí za výhody oproti čmouďáku? Zatím vím pouze o zrychlení.
|
|
|
|
|
Tým portálu Elektrika
Redaktoři portálu právě konající službu
Offline
|
|
« Odpověď #308 kdy: 27.12.2019, 08:02 » |
|
Roman Portužák nejen o vlivu nabíjení elektromobilů na distribuční soustavu Na vývoj elektromobilit y lze pohlížet z mnoha úhlů. Někdo řeší finanční úspory, ekologii, technologii, funkčnost, komfort. Jiní chtějí být jen IN. Techniky zajímá spíše zákulisí toho, jak vše funguje nebo naopak nefunguje. Pro toho, kdo chce být v nějakém přibližném obraze o stavu tohoto energetického novotvaru, je důležité sledovat co nejvíce relevantních zdrojů informací. Přednáška Romana Portužáka (Siemens) o elektromobilit ě k rozšíření povědomí o rozvoji elektromobilní ch technologií pohledem koncernových specialistů ... Zdroj: zde... Co pozitivního a konstruktivníh o byste doplnili k této informaci? Roman Portužák nejen o vlivu nabíjení elektromobilů na distribuční soustavu
|
|
|
|
|
František Šohajda
Offline
RT E2-A
|
|
« Odpověď #309 kdy: 27.12.2019, 11:00 » |
|
Mierne vás poopravím Človek by nezomrel pri Pp 31kPa. Spokojne by žil ďalej. Kyslík produkujú hlavne riasy teda fytoplanktón
To nejsou kPa ,ale % obsahu kyslíku ve vzduchu!! To je diametrálně něco jiného!
|
RT -EZ - elektroinstala ce domovní, specializace na zdravotnické rozvody... revize ve zdravotnictví ...už 40 let....
|
|
|
Jiří_Hrubý
Neverifikovaný uživatel @7
Offline
|
|
« Odpověď #310 kdy: 27.12.2019, 11:03 » |
|
Tak o vlivech/ zpětných vlivech, harmonických a případném dalším bordelu co se bude vracet do sítě, toho moc nepadlo. Jak bude analyzovat dobíječ síť? Nebo bude závislý na měření v DTS, které bude určovat novodobé regulační stupně? Nebo se budou zdvojovat stanice a jedno trafo pojede 24/7 a pár hodin bude naplno vytížené dobíjením? Tohle měl odborník rozvinout a ne jen obvyklou spoustu prázdných frází. Bylo ale fér přiznání, že byť je nyní nabíjení vesměs zadarmo, bude hůř. Úsměvná byla teze o stylu dobíjení kdo dřív přijede, ten dřív naštochá, nebo budou nabíjet všichni, ale pořádně nenabije nikdo. Chudák dělník od pásu, který si vzal teslu na lízačku, aby ušetřil na dojíždění do 10 km vzdáleného skladu, a aby si přilepšil, zůstane v práci přesčas a na druhý den dostane výpověď, protože se nedostaví včas k píchačkám, protože se na něj nedostalo a celá ulice nabíjela před ním...Ve městech, kde je síť poměrně dobře nadimenzována a něco unese, není kde nabíjet, na vesnici, kde mají lidi garáže či přístřešky na dvoře, je zase malá kapacita, na to aby měl každý 32A nabíječ. Většina podobných odborníků uvažuje stejně, jako jeden zelený mozek, co hovořil před pár lety na ČRo. "Ty dráty tam už máme, tak je konečně třeba je využít"
|
|
|
|
František Šohajda
Offline
RT E2-A
|
|
« Odpověď #311 kdy: 27.12.2019, 13:11 » |
|
Nejsem proti elektromobiliz mu , ale dejme si takovou otázku....dáln ice, sníh náledí auta jedou pomalu, topit se musí ,zácpa s neprůjedností. ... Co na to baterie, když někde bude zasypaní sněhem 8-12 hodin a baterie v zimě má určitě nějaké procento dolů z kapacity...pak budete mrznout i s dětmi? Na rozdíl od klasického auta. kdy budete mít polovinu nádrže PH určitě na tom budete lépe jak s elektromobilem! Takové hraniční hodnoty nejsou zatím k mání v manuálu?
|
RT -EZ - elektroinstala ce domovní, specializace na zdravotnické rozvody... revize ve zdravotnictví ...už 40 let....
|
|
|
|
Vlado Konrád
Neverifikovaný uživatel @7
Offline
|
|
« Odpověď #313 kdy: 27.12.2019, 18:06 » |
|
To nejsou kPa ,ale % obsahu kyslíku ve vzduchu!! To je diametrálně něco jiného!
21% obsahu O2 vo vzduchu je 21kPa parciálneho tlaku plynu v zmesi. Nie je to celkom 21 ale povedzme že hej. 100Kpa = +- 1atm = +-1bar = 0,79 baru N2 + 0,21baru O2 S parciálnymi tlakmi plynov pracujem dennodenne. 31% je 31kPa v zmesi o tlaku 100kPa +- 1 bar - teda vzduch. Percento kyslíka nehovorí nič, pokiaľ nevieme aký je celkový tlak zmesi. Ten sa ale za posledných pár miliónov rokov menil len minimálne a môžeme povedať , že je jeden bar furt. Ak budete dýchať vzduch pod tlakom 5 barov , dýchate vlastne zmes s tlakom kyslíka +- 1 bar. Teda to isté ako čistý kyslík z fľaše. PpO2 0,31Kpa môžete dýchať bez poškodenia surfaktantu neobmedzene. Teória zabitia je na vode. Naviac toto množstvo kyslíka nevzniklo zo dňa na deň a ako vieme, organizmy sa prispôsobia. Iná kapusta by bol pokles z 31 na 21 kPa za krátky čas , aj keď človeka by sa to netýkalo ani iných cicavcov. ( hypoxia nastáva pod 12kPa PpO2 teda napríklad pri dvoch baroch dýchacej zmesi pri obsahu 6%O2) Aj astronauti dýchajú čistýO2 v skafandroch pod tlakom 21 kPa inak by im pri jednej atmosfére museli skafander obaliť zvarenými oceľovými plátmi a vytvoriť z nich pevné tlakové nádoby. Asi tak.
|
|
|
|
|
|
Peter Lovacký
Neverifikovaný uživatel @7
Offline
|
|
« Odpověď #316 kdy: 31.12.2019, 07:54 » |
|
21% obsahu O2 vo vzduchu je 21kPa parciálneho tlaku plynu v zmesi. Nie je to celkom 21 ale povedzme že hej.
100Kpa = +- 1atm = +-1bar = 0,79 baru N2 + 0,21baru O2
S parciálnymi tlakmi plynov pracujem dennodenne. 31% je 31kPa v zmesi o tlaku 100kPa +- 1 bar - teda vzduch. Percento kyslíka nehovorí nič, pokiaľ nevieme aký je celkový tlak zmesi. Ten sa ale za posledných pár miliónov rokov menil len minimálne a môžeme povedať , že je jeden bar furt. Ak budete dýchať vzduch pod tlakom 5 barov , dýchate vlastne zmes s tlakom kyslíka +- 1 bar. Teda to isté ako čistý kyslík z fľaše. PpO2 0,31Kpa môžete dýchať bez poškodenia surfaktantu neobmedzene. Teória zabitia je na vode. Naviac toto množstvo kyslíka nevzniklo zo dňa na deň a ako vieme, organizmy sa prispôsobia. Iná kapusta by bol pokles z 31 na 21 kPa za krátky čas , aj keď človeka by sa to netýkalo ani iných cicavcov. ( hypoxia nastáva pod 12kPa PpO2 teda napríklad pri dvoch baroch dýchacej zmesi pri obsahu 6%O2) Aj astronauti dýchajú čistýO2 v skafandroch pod tlakom 21 kPa inak by im pri jednej atmosfére museli skafander obaliť zvarenými oceľovými plátmi a vytvoriť z nich pevné tlakové nádoby. Asi tak.
Ou, klobúk dolu
|
|
|
|
|
Jan Hájek
Offline
Prostě .... HÁJEK!
|
|
« Odpověď #318 kdy: 31.12.2019, 09:43 » |
|
Ešte sa kúštik viac roztopila ľadovce a bude sa tankovať voda.
Když roztají ledovce, klesne slanost mořské vody a začne zamrzat při vyšších teplotách. Na zamrzlém ledu se začne hromadit sníh. Kontinenty odlehčené od zátěže ledu trochu vyplavou výš. Čím vyšší teplota, tím vyšší vlhkost vzduchu. Než plýtvat penězi na pokus zastavit něco, co nevíme přesně jaké bude, za pomoci něčeho u čeho se předpokládá ovlivnění výsledku v řádu tisícin procent, je dobré se na změny připravit. Taková investice má smysl. Noe postavil loď. Naši předci přestali jíst mamuty. Jak říkal Pohlreich: Lidé nemají rádi změny, protože po nich je to jiný, než byli zvyklí.
|
|
|
|
|
Milan Karvánek
ČESKÝ ELEKTRIKÁŘ
Offline
RT E2A
|
|
« Odpověď #320 kdy: 09.01.2020, 18:35 » |
|
Čím více CO 2, tím více zeleně (NASA nárůst zeleně o 5% za 20 let), čím více zeleně, tím více vody ve vzduchu, čím více par v atmosféře, tím méně slunce ohřívá planetu a bude stoupat zasněžení na pólech. Pak bude stačit jedna dvě sopky, nebo pokles sluneční aktivity (teď se nacházíme v maximu) a máme tu dobu ledovou. Dobu ledovou zvládnou pouze ti, kteří budou schopní produkovat energii v prostředí s nízkými teplotami, bez tekoucí vody a minimem slunečního světla. Doporučuji např. přednášku Petr Pokorný - Současná klimatická změna v perspektivě posledních staletí., ale i jiné články třeba na Osel.cz, teď se mi líbil třeba: Ekologické Supermaso připravené buněčným zemědělstvím Špatné na státu je to, že je pro malou hlučnou (nebo bohatou, či vlivnou) skupinu možné ovlivnit to, kam půjdou peníze lidí, kteří by s tím jinak nesouhlasili. No a pokud ti co rozhodují, nenesou následky za svoje špatné rozhodnutí, rozhodují se na základě zjednodušující ch zkratek, protože kdyby to dlouho studovali, stejně jejich chybu zaplatí jiní. Elektroauta jsou drahá a mohou si je dovolit pouze lidé bohatí, ať stojí co stojí. Střední třída by je chtěla také, ale přijdou jí drahá a tak přichází s nápady na dotace, kdy cenu budou snižovat chudí, kteří budou platit spotřební a ekologické daně za ne-ekoauta, co si mohou dovolit vlastnit a provozovat. Byl bych pro fér soutěž bez handicapů typu spotřební, silniční či daně z přidané hodnoty. Prosadilo by se to ekonomické. Honzo, dík, pěkně řečeno, vidím to také tak
|
|
|
|
Lukáš Láryš
Offline
|
|
« Odpověď #321 kdy: 18.01.2020, 15:51 » |
|
|
|
|
|
František Šohajda
Offline
RT E2-A
|
|
« Odpověď #322 kdy: 18.01.2020, 17:33 » |
|
To jsem už psal dříve! Síť není stavěna pro takové výkony nabíjení automobilů. Dnes už kolabuje síť mnohdy pro masivní využívání klimatitací (a to je malý příkon) ne tak pro nabíjení elektromobilů. Elektromobil , když se bude nabíjet malým proudem, aby síť to udržela, bude se nabíjet 3 celé dny.Pak takové auto je k ničemu!! Auto potřebuji stále, maximální čas nabíjení je přes noc-to pak musí být velký výkon nabíječe. A jak zjišťují výzkumníci, na jeden km cesty elektromobilem je přes už 5 korun!! To je u konvenčního pohonu stále na více jak menší polovině!
|
RT -EZ - elektroinstala ce domovní, specializace na zdravotnické rozvody... revize ve zdravotnictví ...už 40 let....
|
|
|
Jirka Š. Svejkovský
Offline
Chomutov, projekty, revize E1A, E1B, E1-C5
|
|
« Odpověď #323 kdy: 18.01.2020, 18:53 » |
|
Nikdy netvrďte, že něco nejde. Mohl by se najít někdo, kdo to neví a zrealizovat to. Uvedený článek je výkřik bulváru, ani nemá cenu se jím zabývat.
|
Projektant (strojní zařízení/energetika/TZ budov), revizní technik E1A, E1B, E1-C5
|
|
|